Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Spotify
 2011-02-06, 00:23
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Spotify

Fler som har Spotify.

I 7an går det ju spara på hårddisken. Toppen.

Hur kunde jag glömma den till nu (3 dagar).

Nu har jag mina 5 långa  listor med Elvis och åter Elvis.  Nästan, två andra artister är med 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-06, 11:14
Svara | #2 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Det är väl bara med Spotify Premium (betalvariant) som man kan spara på sin egen hårddisk??Jag har Spotify Unlimited som kostar det minsta och inte ens där kan jag spara ner...! Vilken har du?

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-02-06, 11:22
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Hej Ni båda! Jag har Spotify Free. Jag bara drar en låtsträng till skrivbordet och därefter till avsedd Musik-Mapp.
Eller har jag missat nåt?

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 11:43
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Jag har också Spotify gratisvarianten och jag kan spara en låt i taget till skrivbordet. Hade Unlimited innan men där kunde jag inte heller spara ner till HDD.

En förklaring av Mysan kanske.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-06, 12:11
Svara | #5 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Jag sparade som ni sa till skrivbordet men då öppnas musiken i Spotify enbart, inte i Windows Media Player eller i VLC?? Är det så ni menar eller har jag missat något?!
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-02-06, 12:24
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Samma här froghart. Ska finnas nåt offlineläge där man ska kunna spela musik utan tillgång til internet men då öppnas väl låtarna i spotify då med.

Ladda upp från HDD till Spotify går men att ladda ner till HDD den finessen vill jag ha bevis på.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-06, 12:38
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Hej alla

Jag har gratisvarianten, men genom ett avtal har Windows7 fått igenom att 7an kan ladda ner den. Det var en ren slump att jag hittade det när jag gick igenom de olika nyheterna i 7an.

Man får leta på 7ans sida bland olika nyheter, minns inte exakt var det stod, sök Spotify på 7ans sida och ladda först ner där,  då  kommer man till Spotify. Det går inte att ladda ner direkt från Spotify. Det försökte jag och det gick inte, jag hade den inte kvar (hade vunnit ett kortare abonnemang). Men användaruppgifter är desamma

Jag har gjort det på båda mina.

Inga problem alls. Installationen kommer som andra program och både den ikonen och de andra ligger där så fint.  Har man redan haft den direkt på Spotify skriver man i det användarnamnet osv när den är installerad. Eller skaffar nytt konto, det tror jag man måste göra först på Spotify och sedan gå till 7an. Lite osäker där då jag hade mitt kvar.

Nu måste jag sticka, ska ner till tvättstugan. Använder den till dunjackor m m då jag inte har tumlare uppe.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-06, 12:51
Svara | #8 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Det finns "available offline" men det funkar enbart med Spotify Premium och om man kan spara dom på sin egen hårddisk...vet inte! Tror väl inte att det skulle tillåtas av Spotify eftersom det är istället för "piratnerladdningar" ja, så vi låter bli alltså...får lyssna på hederligt sätt 

Så mycket musik och gamla godingar som jag kan spela upp nu skulle jag inte ha råd att inhandla så Spotify är mina CD som jag inte har!!


En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-02-06, 12:56
Svara | #9 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Mysan, menade du att du hade laddat ner Spotify på skrivbordet? Inte laddat ner musiken till din hårddisk?? I I såfall har vi här missuppfattat dej helt...
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-02-06, 13:09
Svara | #10 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Det finns program där man kan spara ner det man spelar i Spotify men det kommer jag inte att lägga upp länkar till här, det får ni leta efter själva.

Det jag undrar är. Om man spelar musik i Spoify, då borde dessa låtar sparas nånstans på hårddisken som tempfiler eller nåt sånt. Då borde man kunna flytta dessa till en annan plats på hårddisken.

Vi får se vad Mysan skriver om vi har missuppfattat henne eller inte.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-06, 13:24
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Jag har Spotify Free & Vista Home Premium.
Har Spotify installerat på Hårddisken. Men en snabbikon på skrivbordet
Om jag tar hem en låtlista från

Frisim
ex. en lista av flera att välja mella
Om jag då vill "Tillåta" öppna Spotifylistan. Då öppnas Spotify  med hela låtlistan.
Där  kan jag dra låt för låt till skrivbordet och spara på HDD i rätt Mapp.
Vad det nu ska vara bra för. Men det går.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 13:43
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Visserligen drar man en låt ur låtlistan till skrivbordet. Och man sedan vill lyssna på låten. Då öppnas "hela låtlistan" Så kontentan är. Är det en lista. Då får man med hela listan. Så - Enskild låt verkar inte gå att dra till skrivbordet då det är en lista.
Men vad gör det.
Tar tillbaka vad jag tidigare sagt i frågan...
Även om jag går in i mina mappar. Öppnar en låt på ex. Norah Jones. då öppnas hela henns låtlista.
Men gick in på Egenskaper/Allmänt. Verkar som inte HDD belastas mer än ikonen = några kb bara
- Referar till URL Spotifytrack
Det är ju bra.
Men det där vet nog Ni alla bättre än jag.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 13:56
Svara | #13 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Här är en goding. Meditationsmusik. Observera längden på de tre låtarna

Meditation & Stress Relief Therapy - African and Tribal Sounds For Meditation & Healing (40 mins)

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 14:05
Svara | #14 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Dagens Spotifylista

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 14:12
Svara | #15 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Konstigt. Drog ner Robyns "Fembot" ur ovanstående listsa till skrivbordet. När jag sedan klickade upp Robyn för lyssning. Då fanns bara Robyns låt där. Så ibland verkar det som även jag kan dra enskild låt till skrivbordet. Där ser man, :oD Men det är väl när det är blandade artister i en lista. Vad vet jag.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 19:29
Svara | #16 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag har laddat ner hela Spotify, inte låtarna.

 Jag kan byta ut i listorna jag har. Antingen genom att dra en ny låt till listan, eller lägga upp en ny lista, men inte så som jag fattar att ni gör. Har även ikon på aktivitetsfältet,(självvalt) väljer vad jag vill spela och kan byta när jag vill. Spelar som jag vill både när jag sitter här och när jag lägger mig, då får den gå till tills jag stänger av.

 MEN som sagt det går bara  i Windows 7.  Det är med det som  avtalet med Spotify gjorts.

Är inte riktigt med på vad ni menar då det är lite olika alternativ ni har.

Vill jag inte ha Spotify måste jag avinstallera det på samma sätt som vilket annat program som helst.

 Jag går inte till Spotify för att lyssna, Spotify finns här.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-06, 20:23
Svara | #17 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Jag behöver inte heller gå via Spotify för att lyssna på en låt. dubbelklickar på en sparad låt exempelvis i min mapp. Då öppnas naturligtvis spotifyprogrammet för att förmedla låten. 
Mej veterligen kan man inte lyssna på spotifylåtar i något annat program eller förutan. 
Men jag är ju bara amatör 
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 20:28
Svara | #18 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Men vill jag söka en låt i/med Spotify, då måste jag ju öppna upp spotify. Det har ju ett sökfält.
Men det är väldigt sällan jag använder Sp-fy. iof.


Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-06, 20:50
Svara | #19 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Det här med Windows 7 och Spotify får du gärna utveckla om du vill Mysan. Vad exakt är det för avtal dom har osv? 
Har du nåt skärmklipp du kan visa oss vad du menar.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-07, 00:42
Svara | #20 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag ska se om jag hittar det, jag fick leta som sjutton i går, jag hade det på tidigare datorn. Ananrs hade jag inte vetat det. Men lade inte på minnet var jag hittade det, bara laddade ner det.

Det stod bara att de genom ett avtal med dem osv.  Ska se om jag hittar det men inte nu, ska i säng

----------------------------------------------

När jag klickar på min Spotifyikon så kommer spellistorna och bilderna upp och under ligger mitt skrivbord.  Det skulle det inte göra om jag måste till Spotifys sida.

Jag har Installerat det på datorn

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-07, 09:23
Svara | #21 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Mitt sista inlägg i denna fråga.- Mig veterligen är inte Spotify ett Onlineprogram. Utan man måste ha det installerat på datorn. - Men jag kan ju ha fel...
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-07, 11:10
Svara | #22 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174
Nej, det har jag inte. Det är väl en kostnadsfråga också. Men om inte så kanske jag kommer att fundera på det.
klossen
 2011-02-07, 23:49
Svara | #23 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Mitt sista (tror jag) inlägg kommer nu. 

Nej vanlgitvis är det online. Men min ligger bland isntallerade program på hårdisken med 3.77 MB.  Låtar behöver jag inte öppna några mappar, bar välja i programmet.

Men svaret var att jag har letat i över en timme ikväll, men hittar inte var jag tog ner det, som jag sa när jag till slut hittade det tidigare  så installerade jag det bara.

Det allra första så var det som välkomsthälsning till Windows 7 och vad som fanns. Utöver deras egna program. 

Men några ingående detaljer på avtalet stod inte. Utan bara att de ingått ett avtal med Spotify till 7an.

Vill man ha fler detaljer får man nog kontakta Microsoft. Men jag tvivlar på att de säger något.

Så tyvärr RV kan jag inte utveckla det vidare och har ju då ingen skärmdump heller.  Men OM jag hittar det så kommer det. Det kan ju ramla på en när man minst anar det. (Jag vet också hur man kan kopiera ner låtar, men säger inget heller)

Ozborn. Låtarna finns inte på hårddisken, bara programmet.

Nu har jag ialla fall gjort vad jag kunnat för att få fatt i det, nu måste jag hinna göra det jag skulle göra för klockan går ju lika fort som vanligt

Nu är jag också klar med det här inlägget - tråden.

God natt på er allihop 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-08, 00:06
Svara | #24 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Mysan! Jag gör så gärna ett undantag för Dig. De låtar jag själv sparar. lägger jag  ju i en Mapp
Det finns ju vissa låtar man vill spara av speciella skäl. just för de är bra och lätta ta fram för lyssning. - Lättare än skriva i sök varje gång. Natti nattti!

Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!