Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Adobe Reader X
 2011-03-27, 09:46
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Adobe Reader X
Nu har Adobe Reader blivit säkrare och även fått lite extra godis utan kostnad.  /X uttalas som 10/
Skapa och dela med dig säkrare av pdf-filer
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-27, 13:41
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Adobe är ju ett stort företag med många program. Att dom ger ut ett gratisprogram är ju bra.

Har använt Foxit Reader i många år pga det är ett litet smidigt program. Men man kanske skulle prova nåt nytt?

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-27, 14:44
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Tycker jag RV. Adobe Reader har ju varit ett kärt mål för hackare på sistone. Därför detta tillägg tror jag.


Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-27, 19:07
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Det finns en del gratisalternativ om man bara vill öppna och läsa PDF filer.

Adobe Reader X som Ozborn tipsar om
Foxit Reader som jag själv länkar till
PDF Xchange Viewer som jag nu testar.

Kolla på fler PDF program hos Bosseweb 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-27, 19:58
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
RV! PDF Xchange Viewer har jag använt mig av ett par år nu som första pdf program. Adobe Reader har ju som sagts inte  varit helt tillförlitligt. X ska väl avhjälpa det får man hoppas.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-27, 20:54
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Ozborn. PDF Xchange Viewer verkar vid första anblicken vara ett mycket kompetent program. Väldigt mycket finesser och användbara saker.
En sak som jag aldrig fick att fungera i Foxit Reader var att skicka PDF filen som bifogad fil i ett mail direkt från programmet. Detta är nu en enkel sak med PDF Xchange Viewer.

Jag kan på rak arm rekommendera PDF Xchange Viewer.
Öppnar på ett kick och många användarvänliga funktioner till det facila priset. Helt gratis!    

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-27, 22:09
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Visst serru RV. Trodde du kände till detta eminenta program.Mycket bra som utbildnings-pdf om man vill speca lite info. Fast än vet jag inte hur och om det går att lägga in ett pdf i DS Forum eller Blogg.
Har försökt men kammat noll. Skulle vara en enstaka sida i så fall kopierad till/som "bild"
Men IE9 har ett tillägg där man kan skapa ett pdf dokument. Det är i första hand till e-post eller utskrift i pdf Det demonstreras i Pc för Alla och går att ladda hem. PDF995 tror jag det heter. Kanske man den vägen kan få till ett URL 

PC för Alla

Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!