Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » "Kortklippt till snagg - en ökande trend"
 2011-04-08, 10:07
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
"Kortklippt till snagg - en ökande trend"

Med hänvisning till min blogg. Se rubriken. så emotser jag synpunkter i ämnet. vad tycker Ni?
Jag har säkert i min blogg skrivit en del förhastat som kanske inte stämmer med verkligheten.
Här emotser jag rättelse och Edra egna synpunkter i detta ämne.
Välkomna!


Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-08, 13:10
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag vet inte om jag vill kalla det trend. Det kommer och går.

Jag har själv klippt ner till 2-3cm till och från sedan 70-talet. Jag är ju då alltå ingen mansperson.  Men vi är många kvinns` som gör det också.

Men vi går nog till frissan, manlig sådan som vågar klippa kort. För ojämn snagg är inte snygg.

Jag tycker det är toppen, bara ruska på huvét ungefär så är frissen klar.

Men jag tror de funnits till och från ganska länge, Bl a Sinnead O´Connor var ju många år sedan.

Däremot att medvetet raka hela huvudet helt är inte snyggt.  Har en bror och son som gör det. Ingen av medicinska skäl. Inte snyggt. De ser inte kloka ut. Faktiskt ser de sjuka ut. Själva tycker de det är snyggt så klart.  Detta med anledning till ditt blogginlägg innan.

De var min synpunkt.

Förresten  har mitt hår precis växt ut efter senaste snaggen

----------

Men jag är tveksam om vi får svara på blogginlägg på Forumet. Men det lär vi snart bli varse i så fall.  Bara en tanke om slog mig när vi har bloggsvarsfunktionen. Där är ju vitsen att vi ska få ut bloggarna.

 

 En som gick steget längre och snaggade sig helt.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-08, 14:08
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Jag har varit kortklippt dom denaste 30-åren. Det är praktiskt och bra. Dessutom spara jag massvis med pengar varje år!!!! Min fru klipper mig GRATIS!!!
Tjohejsan
 2011-04-08, 16:30
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Mysan! Jo jag tror det är något som eskalerar just nu. Varför är nästan alla kändisar man ser i tv snaggade. Även serier av utländsk karaktär är nästan alltid huvudfigurerna kortklippta. Jag tror, även om man inte behöver ta till ordet trend som du säger att antalet snaggade ökar.

Men va trevligt att även Du också har förnuftet leva korthårig.  

Men som jag sa. Rakad skalp är något annat. Det är ofta, inte alltid förenat med någon slags tatuering för att göra en markering av något slag. så det lämnar jag därhän.

Att Du KW även är med i detta snaggade gäng som vet hur man trivs bäst med minsta besvär det var ju givande att höra. Jag är glad att till sist även jag tagit mitt förnuft till fånga. Det tar vi varandra i hand på. Men rakhyveln får nog vila. det är ett annat kapitel. Det får vara måtta på allt.

Att jag gett tillåtelse till flera synpunkter i ämnet behöver ju inte ha ngn anknytning till bloggen iof. Även om jag ville fånga intresset på detta sätt kring just ämnet. Se det som jag har en grundutbildning i reklam & marknadsföring en gång i förfluten tid. Vore synd att inte utnyttja detta innan det är för sent. funkade i alla fall haha!
Tack för visat intresse. Hoppas på fler synpunkter i denna fråga...
Trevlig Helg!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-08, 19:10
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Även jag sällar mig till dom snaggade på detta forum. 2 -3 mm är det som gäller. Man sparar både frisörspengar och schampoo.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-04-08, 19:13
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Dessutom gilla kvinnorna när det sticks!!  Tror jag!
Tjohejsan
 2011-04-08, 20:37
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Du har rätt Ozborn, man får ta de chanser som finns, det som står till buds. Det är nog inte alla som tittar på blogg till vänster om det är något nyskrivet.

Och du har rätt, frågan ligger ju här också.

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!