Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Spotify
 2011-04-18, 20:40
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Spotify

Hur många gånger (år) har man sett det här?   

//Stockholm/TT Spektra

Spotify förändrar villkoren för sin gratistjänst. Tjänsten kommer att vara helt öppen för nya användare under sex månader. Därefter begränsas tillgången till 10 timmar i månaden. Vidare kommer gratistjänsten att begränsas så att varje låt bara kan spelas fem gånger, uppger företaget på sin blogg. Förändringarna börjar gälla den 1 maj.

Den internetbaserade musiktjänsten hade 500 000 betalande användare i Sverige i juni 2010. Tjänsten finns i sju europeiska länder och hade förra året runt 10 miljoner användare  //

 

Från 1 maj. Knappast det borde vi väl hört på något sätt. Eller?

Källa:  Nöje och Kultur  Hallands Nyheter.  Uppdaterat 14 april i år.

Det  beskedet fick jag för 2 år sedan när jag vann 1 månads gratis reklamfi Spotify. Men inte hände det något då. Och en låt bara 5 gånger, det har jag adrig hört över hvud taget. Jag brukar få meddelanden om nya låtar från Spotify och tycker de borde meddelat något då.  

Någon som vet mer om detta?

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-19, 07:22
Svara | #2 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130

Hej Mysan! Har läst på flera ställen att det tyvärr bli så. Får hoppas att det inte stämmer.

http://www.idg.se/2.1085/1.379967/spotify-begransar-gratistjansten

http://www.e24.se/lifestyle/kultur/samre-villkor-i-gratis-spotify_2746753.e24

Det finns fler artiklar om detta, men de här är de enda jag kommer ihåg just nu. Vi håller tummarna att det ej blir så.

//Janne

Just Me
 2011-04-19, 12:05
Svara | #3 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2010-12-21
Inlägg: 2

Dags att börja tanka igen :)

 

Ballograf
 2011-04-19, 21:53
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag såg just på IDG att det verkar stämma.  

Hoppas det blir många protester så vi kan fortsätta som vi gör.   

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!