Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Ännu ett rensprogram
 2011-04-21, 11:32
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Ännu ett rensprogram

Ännu ett rensprogram till  den kära datorn. Har testat "grundscan" Oj vad mycket den hittade. Och datorn fungerar smärtfritt efteråt jag vill tillägga när jag rekommenderar en programvara.
Installation och körning, är UPA...
När jag installerade programmet fick jag det på Swedisch" Trots det inte står så i anvisningarna.

360Amigo System Speedup Free 1.2.1.6200










Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-21, 13:28
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Apropå mitt tips ovan om rensprogram.

En liten framfusig fråga. Men undrar ändock, Hur många program har Ni installerade för att hålla datorn i trim och hur ofta brukar ni kontinuenligt köra dessa program. 1ggn vecka eller oftare. 
Free program för slikt arbete brukar ju räcka ganska långt enligt min erfarenhet. 


Glad påsk!

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-21, 16:58
Svara | #3 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Då får väl jag vara först med att svara.
Jag har SuperAntiSpyware, Malwarebytes Anti-Malware, CCleaner, Glary Utilities, 360Amigo och Panda Cloud Installerat.

Dessa kör jag en gång i veckan och det har funkat bra. Datorn blir lättare att jobba med efter rensning.

Ni kanske undrar varför jag har så många likartade program. Programmen hittar olika saker att ta bort och rätta till.

Programmet som Ozborn har givit oss verkar vara i stil med Glary Utitlities så det kanske är kaka på kaka att ha bägge installerat. Ska jag välja mellan dessa så väljer jag nog Glary eftersom en del PC tidningar rekommenderar det.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-04-21, 17:05
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
RV! Du kanske har rätt i detta med Glary utilities. Men som du såg i mitt brev till dig & bilagan. Så mycket som detta 360 Amigo rensade min dator. Det har inte Glary U. gjort under alla år jag haft det. Så jag tar det nog mer som ytterligare ett komplement. Men min åsikt behöver ju inte väga tyngst för det. Så tar ju all rensning sin lilla/stora tid också inte att förglömma. -  Tjosan!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-21, 17:14
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Rensning är bra men vet man egentligen vad som plockas bort? Ska man hårddra det så kan ju programmet skriva  i stort vad som helst när det gäller registerfel och liknande. Det går inte att kolla allt och manuellt arbete kräver kunskap och den besitter inte alla därför finns dessa så kallde rensningsprogram.
Har man t ex avinstallerat ett program så finns det kvar rester i användare/appdata (dold mapp) och registret för att nämna 2 ställen. Rensar man manuellt så måste man veta vad man gör annars så kan det gå åt skogen.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-04-21, 18:02
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
RV! Du har så rätt. Det går ju inte att motsäga detta. Man är väl en gambler,  
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-29, 17:22
Svara | #7 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-04-29
Inlägg: 27

Jag testade Amigo free den var okay men bytte till pro, har också CCleaner och Tune up utilites pro.

Visst rensar det bort massor men hittar säkert på lite med. 


Pekingfanz
 2011-04-29, 19:13
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Fanngogg! Du bytte Amigo Free till Amigo Pro. Då är det väl direkt ett betal eller Trial. /30  dgr free/

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-29, 19:26
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
CCleaner  räcker en bra bit för mig! Så länge datorn uppför sig normalt!
Tjohejsan
 2011-04-30, 00:16
Svara | #10 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Jag har CCleaner och det fungerar utmärkt 
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-30, 05:39
Svara | #11 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-04-29
Inlägg: 27
Ozborn jag hämtade en Pro på PB.
Pekingfanz
 2016-10-10, 14:08
Svara | #12 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-10-10
Inlägg: 15
                                                                   Hej 
Jag har ett rensningsprogram/ städprogram som heter Glary Utilities 5. Jag tycker att det funkar hur bra som helst. Kommer att skriva en länk här till sidan man installerar det på. Man kan även få med ett antivirus program men jag har inte installerat det antiviruset för jag har ett annat. 

Länk till Glary Utilities 5 hemsida här: http://www.glarysoft.com/ 
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!