Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Firefox 4 - hjälp!
 2011-04-25, 21:45
Svara | #1 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64
Firefox 4 - hjälp!

Finns det någon av alla ni Firefoxanvändare som kan hjälpa mig att (om möjligt) hitta hur jag ställer in FF efter mina önskemål?

Det vill säga:
Jag vill, precis som jag ställt in i IE9, kunna klicka på en länk i DS som öppnas i ett nytt fönster men inte fullskärm (se bild som jag vill ha det). Som det är nu öppnas länken i nytt fönster men i fullskärmsläge. Kan inte hitta några inställningar för detta i FF och vore tacksam för all hjälp.

 2011-04-25, 23:30
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Hej

Jag har inte tagit ner 4an ännu.  Men har du installerat tillägget Cooliris ? som: (kopierad text från FFs nedladdning)

Förvandlar webbläsaren till en interaktiv helskärmsupplevelse för visning av online-bilder. Om du gjort det så har du nog svaret där.

Kan inte hjälpa dig med mer än det då jag bara har senaste 3an installerad

Jag håller på att installera 4an men deras 6 sekunder kvar har nu tagit 1 timme, så jag gör lite annat emellan.

Om jag hittar något när jag är klar om du inte fått hjälp innan, vilket jag tror du får, så återkommer jag. För det är sådant jag också vill ha om det fungerar.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-26, 00:40
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu är jag här igen.  Du får hoppas på att någon annan hjälper till. Jag struntar i att ta ner den. Den går ju inte installera.Försvinner bara hela tiden.

Och versionen jag hade går inte spela "mitt" spel på. Det kommer inte med hela trots att jag har Multi-Touch så blir det bara halva, ett kortpsel där man ska klicka fram nya kort, men "klicket" kommer inte med.

 Så jag ska avinstallera FF totalt istället.

Lycka till Falafel så du får det som du vill.   

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-26, 01:03
Svara | #4 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Idag har det bara strulat  med FF4...det har inte kommit igång med startsidan eller så har allt tagit en hisklig tid! Tog över till Chrome som är snabb och som det känns säker och inte hittar på en massa elände.Falafel: kan det vara dagens konstigheter som ställt till det för dej??

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-26, 09:33
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Hej frogart!
När du har fått upp en ny fliksida. Klicka då på dubbelrutan för fullskärm vänster om röda krysset upp till höger. Anpassa där fliksidan och dra ned den till lämplig storlek. Eventuellt upprepa detta några ggr så den minns.
 Återställ sedan startsidan till full.
detta är bara ett försök till hjälp. Vet ej om det fungerar. Men försöka duger.
Någon inställning för flikar i "rörlig" storlek vet jag inte om det finns. Annars kör jag FF som standard.
Mysans tips om Cooliiris är ett bra tips för tillfällig titt på alternativa Siter.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-26, 13:52
Svara | #6 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Hej Ozborn! Nä, det var inte jag som undrade utan Falafel överst på sidan  men tack för ditt svar ändå som jag hoppas att Falafel har nytta utav!
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-26, 15:13
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Sorry! Borde ju ha förstått det.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-26, 15:28
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Hej frogart!
Jag tycker oxå FF strular ibland och segar. Man får väl skala av lite tillägg. Men då är ju tjusningen puts väck. G.Chr håller ju ganska långt vad den lovar. 

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-27, 12:45
Svara | #9 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64

Tack för förslagen men jag får det inte att fungera på det sätt jag vill ha det. Ozborns förslag har jag använt tidigare och fungerar i IE men tyvärr inte i FF.

Jaja, jag är ändå ett IE-freak så det spelar ingen större roll. Tänkte bara det kunde vara kul att testa något nytt.

 2011-04-27, 13:20
Svara | #10 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Falafel! Jo men visst. IE får man nog kalla grundbulten vad gäller webbläsare. Oavsett version. 
Jag har just testat detta förfarande vad gäller flikar just i IE. Synd det inte funkade i FF. 

Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!