Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Androidsnack
 2011-05-19, 04:36
Svara | #1 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Androidsnack

Har i dagarna fått hem min Samsung Galaxy Mini och är supernöjd. Klart bästa köpet på länge. Hade det inte varit för skärmstorleken så hade man kunnat skrota datorn .

Appar och Widgets finns det ju en uppsjö av på Androidmarket. Har ni några favoriter eller tips på bra eller smarta sådana så mottages dessa med varm hand.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-05-19, 09:23
Svara | #2 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193

Trevligt att höra! Jag själv har en Samsung Galaxy S är grymt nöjd med den. Mina favorit appar/spel är följande:

  • TV.nu & IMDb
  • Barcode Scanner
  • Prisjakt
  • Tradera
  • Bankapparna: Skandia & Handelsbanken
  • Spel: Angry birds (alla tre spelen), Solitaire, Dungeon Hunter 2, X Construction, Star Traders

Har fler installerade men just dessa använder jag ofta!

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2011-05-19, 10:08
Svara | #3 
Jonas
Administratör
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 11

Android äger :)

Andra trevliga appar är:

- Snowstorm ( väder )
- Supernytt ( Aftonbladets nyheter )
- Hemnet
- Tapatalk ( hålla koll på vissa forum )
- Advance task killer ( stänga ner procceser man ej använder )
- Vem Ringde ( widget som hämtar info om vem som ringer )
- Västtrafik + SL m.m. har ju appar för tidtabeller m.m.
- Color note ( "post it-lappar" på mobilen )

Finns massor mera men här var några exempel!

För övrigt är sidan swedroid.se grym :)


Cogito, ergo sum!
 2011-05-19, 19:48
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Tack för era svar och tips. Visst är det super med Android? Iphone har ju sina förespråkare men priset är som bekant en aning för högt och man betalar för namnet. Google med sin Android ger jag ett mycket högt betyg, Det jag gillar är att man kan kolla på Android Market och sen ladda ner vad man vill ha direkt till sin mobil. 

Tyvärr så har tillverkarna inte lagt ner nåt krut på batterierna utan man får tydligen ladda väldigt ofta om man "leker" med mobilen. Ska visst finnas Task Killers och battery saver men vilken ska man välja? Givetvis så kan man läsa användarrecensionerna men tips från vänner och nätkontakter är en bra väg att gå.

Dom appar/Widgets som jag hittat är:
Angry Birds
Avg - Antivirus
Bubble - Vattenpass (kul grej)
Zedge - Ladda ner bakgrundsbilder och ringsignaler
Battery Watcher - Kolla batteristatus (bättre än den som finns på mobilen)
Free Music - Ladda ner musik

Det jag saknar är en kombinerad klocka/väder widget som man kan ha på hemskärmen.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-05-20, 17:23
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Grattis RV!  Det finns en app. till Sveriges Nyheter! Dom flesta dagliga tidningar på en och samma sida!!

Lycka till med din nya mobil!!

Tjohejsan
 2011-05-20, 17:30
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Dessutom kommer snart (Hoppas jag) Väderdagboken från DS!
Tjohejsan
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!