Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Nätfiskeattacker
 2011-06-02, 16:55
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Nätfiskeattacker
Nätfiskeattack

Man blir inte förvånad,men det gäller att se upp!

Tjohejsan
 2011-07-01, 22:59
Svara | #2 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174

Jag har blivit utsatt för det en gång och då installerade jag om allt och som det verkar fungerar det nu.

Man kan råka riktigt illa ut då.

klossen
 2011-07-02, 09:29
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
 Min rekommendation: - Byt lösenord ofta i Gmail. - Se till att det blir "Starkt"

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-07-02, 11:31
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Som vanlig privatperson är jag inte så orolig. Varför skulle dom just välja mig? Jag har varit på många skumma sajter och fått ett eller annat spyware, malware på datorn. Men aldrig fått mina mailkonton kapade.

Spammail har jag fått ett otal som jag raderat omgående. Dom flesta är så klumpigt gjorda så man bara skrattar åt deras försök att få mig att uppge mina uppgifter.

Men visst är det allvarligt med dessa attacker. Det är inte så mycket mer man kan göra än att se till att byta lösen nån gång per år och aldrig ge ut sina uppgifter om man inte är 110% säker på att sidan är den som den uppger sig vara.

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!