Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Lastpass
 2011-09-05, 16:50
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Lastpass

Hackerattack

Använder du lastpass! Tips byt ut lösenorden.

Tjohejsan
 2011-09-05, 18:03
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Du menar byt ut lösenordet. Det TkJ uppmanar till är att byta ut huvudlösenordet till LastPass, alltså det man loggar in med på LastPass. Själv känner jag mig hyfsat säker med 12 tecken långt lösen som är en blandning av versaler,gemener,tecken och siffror.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-09-05, 18:31
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Jag menade huvudlösenordet RV. Dom andra är svårare att komma åt,fast man vet aldrig!! Med supersnabba datorer och specialprogram.
Tjohejsan
 2011-09-05, 18:37
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Vore laspass "Bombsäkert" skulle jag skaffa det,för nu har jag förlagt min handskrivna lös.-bok,så nu kommer jag inte in på youTube,och andra webbsidor!!
Tjohejsan
 2011-09-05, 20:20
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Menar du sidor där du har reggat dig med din Gmailadress? YouTube är väl en sida som Google har? Detta med att du inte kommer in ska gå att lösa. När du loggar in så finns det en text det där står Får du inte åtkomst till ditt konto? Där kan du fylla i användarnamn eller mailadress. Går du vidare så finner du en text som säger: Har du glömt ditt YouTube-användarnamn? Där fyller du i din mailadress som du använde när du reggade dig.

Lycka till!

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-09-05, 20:22
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Yes,yes!! Det lyckades med google.
Tjohejsan
 2011-09-05, 22:01
Svara | #7 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64

För tydlighetens skull vill jag påpeka att artikeln om "Hackerattack" är skriven i början av maj 2011. LastPass skickade redan då ut ett mejl med instruktioner om hur man skulle förfara för att skydda sig bättre.

Dear LastPass User,

On May 3rd, we discovered suspicious network activity on the LastPass internal network. After investigating, we determined that it was possible that a limited amount of data was accessed. All LastPass accounts were quickly locked down, preventing access from unknown locations. We then announced our findings and course of action on our
blog and spoke with the media.

As you know, LastPass does not have access to your master password or your confidential data. To further secure your account, LastPass now requires you to verify your identity when logging in. You will be prompted to validate your email if you try to log in from a new location. This prompt will continue to appear until you change your master password or indicate that you are comfortable with the strength of your master password.

Please visit
https://lastpass.com/status for more information.

Thanks,
The LastPass Team

Detta är alltså ingen ny "attack".

 2011-09-05, 22:24
Svara | #8 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

YoyTube har för ett bra tag sedan ändrat så g-mailkontot är inlognings-läsenordet.

Ditt namn du har på YouTube har du kvar.

Men inloggningen är desamma som till G.mail.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!