Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Windows 8 ????
 2013-03-01, 07:26
Svara | #1 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-04-29
Inlägg: 27
Windows 8 ????

Nu har Windows 8 funnits ett tag

.Det skulle vara bra att höra era åsikter 8:an eller 7:an


Pekingfanz
 2013-03-02, 12:15
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

8:an helt klart.

I början var jag emot den men nu förstår jag inte hur jag kunnat tycka 7:an var bättre.

Rekommenderar 8:an starkt. Så fort man kommer underfund med den (går fort) så kan du göra hur mycket som helst. Det går även köra i skrivbordsläge som 7an men med 8ans alla finesser.

Nu görs ju inte 7:an längre heller det är bara 8 som kommer. De som finns mend 7 i butiker säljs så länge de finns kvar.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-03-06, 01:42
Svara | #3 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Hallå Mysan och Fanngogg,

Har skickat efter 8:an och väntar den nu i veckan. Ska bli intressant att se om den är så bra som många tycker. Har inte en skärm som man kan trycka på men det ska ju inte behövas...satt just och läste att 8:an för tredje månaden säljer sämre än 7:an under samma tid! Hmmm...

Sjuan har varit so far absolut bäst, har haft dator sedan -95 så man har en del att jämföra med ;)

Mysan, vad säjer du om 8:an, bättre än sjuan men hur?? Berätta mera...

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2013-03-07, 06:41
Svara | #4 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Även jag är nyfiken. Tycker att sjuan är fantastisk. Den reklam man sett ang 8:an får mig att tveka. Tycker den verkar rörig och krånglig. (Men så är det ju med mycket nytt i början)
Just Me
 2013-03-07, 10:37
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Frogart. Det är svårt att svara på, det är ju individuellt vad man använder datorn till. Så något konkret svar kan jag inte ge dig tyvärr.  Men jag tycker man kan göra mycket mer enklare och lättare och framför allt snabbare. Det går ju också att använda skrivbord som vanligt med ett knapptryck och få det att fungera som 7an men med fler finesser. Jag har inte heller touch men det fungerar utmärkt ändå. Vill du ha touch så blir det mest surfplattor som gäller.

Men 7an kommer inte att komma ut längre. Alla datorer som kommer nu har 8an. Och inte  att förglömma IE10 som är ruggigt snabb. Men vill man ha 7an kvar så spar på den för de går knappt att få tag på ute längre.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-03-08, 16:09
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Jag var och kollade på ny dator i går med w8! Men jag blev inte så impad av detta!

Apparna såg krånliga ut bland annat,och dessutom fula!  Frågan är? Kan man installera andra webbläsare utan krångel och elände? Och kan man få G-mail utan krångel?

 

Eller är det som Mac datorer,så krånligt som möjligt! Och är w8 kung över allt?

Tjohejsan
 2013-03-08, 23:23
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Kingsway. Det är inga problem

Först och främst ser det nog krångligare, eller rörigare, ut vid första ögonkastet. Men det är lättare.

Och jag har laddat ner både Chrome och Firefox. Den uppdateringen kommer som den alltid har gjort annars kan man ju göra det själv. Du kan installera vad du vill på den. Precis som tidigare.

Och nej tack och lov inte som Apples Mac. Då hade jag lagt av för den begriper jag mig inte på. Håller på att sälja en nu.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-03-08, 23:28
Svara | #8 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Glömde bort. Fulheten är inte mycket att göra åt, men du kan välja vanligt skrivbord också. Du behöver inte använda apparna.

Och gmail är precis som  tidigare. Allt du har och har gjort förut fungerar lika bra. Det är nog bara apparna som förvillar. Du kan också klicka så får du ännu fler appar. Alla som finns. Men det blir rörigt.

Ursäkta att jag glömde svara på gmail.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2017-05-12, 18:43
Svara | #9 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-10-10
Inlägg: 15
Jag tycker att Windows 7 är bättre än 8:an för att åttan är inte så bra det är bara min åsikt men det dinns kanske andra som tycker att 8:an är bättre än 7:an men det avgör man helt själv 
 2021-05-20, 12:53
Svara | #10 
fallk
Nykomling
Reg.datum: 2020-05-14
Inlägg: 9
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!