Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Skräppost
 2013-05-09, 08:09
Svara | #1 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24
Skräppost

Är det någon som vet hur man skall bli av med all skräppost. Det kommer in till mig i både gmail och hotmail. Och varje gång så blockerar jag dem. Men inte hjälper det. Deras epost adress ser ut ungefär som följer: wxpqvqeayxey.qxijevsjw@gkcnsyk.jkl. Men när det kommer upp på min skärm så är det alltid från samma avsändare. (Flera olika avsändare som sänder skräppost).

Jag får kanske ett om dagen så det är ingen katastrof men ändå bättre vore det om de raderades automatiskt vilket jag har försökt styra det till genom att blockera dom.

Oavsett vem som sänder e-post till mig så öppnar jag aldrig ett mail om jag inte känner avsändaren.

Ser fram emot ett svar.

Steven

 

Steven
 2013-05-09, 19:38
Svara | #2 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64

http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_SV/Product_Info.asp

 

Detta kan kanske vara något för dig. Har inte testat själv eftersom mitt Norton 360 har integrerat skräppost-filter.

 2013-05-10, 07:59
Svara | #3 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24
Tack. Skall prova detta.
Steven
 2013-05-12, 19:35
Svara | #4 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Har nu försökt installera programmet men ingen aning om vad som hände. Men det gick inte att få det installerat. Det kom upp en ruta som sa att nåt inte fungerade. Jag hann inte läsa vad det stod. Jag får fortsätta på det gamla sättet att spärra mailen på sätt som gmail och hotmail säger att man skall göra. Tyvärr så funkar inte det nåt bra men jag får ta den tid det tar att ta bort dom.

Steven
 2013-05-14, 22:36
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det enda jag kan spärra mail från är Incredimail. Gmail och  hotmail får man ju som sagt ta bort. Dåligt att de inte har så man kan spärra adresser.

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag har Incredimail  Fungerar numer bara t o m 7an men 8an är på gång. Än så länge finns beta som de själva säger inte är så bra. Jag har 7an på den här datorn. Andra får jag ta bort manuellt. Använder dem bara till skräppost.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!