Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Banner ((Ohyra)) ???
 2014-01-15, 10:24
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Banner ((Ohyra)) ???

Hej Vänner på Dinstartsida !

Jag har ett Jätteproblem .

Någonting har smittat min data med Banner.Jag tror det heter banner :OBS
Varje dag när jag startar upp min Data  har en "banner" lagt sig mitt i fönstret där det Står.
"Remider"
Your Computer Is Not Backed Up.
Backup Your Files Online Today.
((Free Computer Backup Available)) STÅR DET LÄNGST NER och tryck på knappen.
Jag har tryckt på den knappen två gånger av Misstag och Nerladdning börjar.

För mig är Dessa Indevider inget annat än BANDITER .
Så Jävla Desperata att allt Sunt Förnuft Har Krakilerat.

Denna banner kan dyka upp när som helst när jag är ute och Surfar.
Antingen lägger den sig i Högra Hörnet längst ner eller Mitt I Data-Fönstret.
HUR SKALL JAG FÅ BORT DETTA VIDRIGA MONSTER.
Har sökt i Alla Skrymslen och Vrår men inte tillräckligt Enär den Fortfarande ligger kvar.
Må Satan Ta Dom

Vänligen Tommy 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2014-01-15, 16:03
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Du är inte ensam om det. Det får vi nog alla mer eller mindre. Det är annonser som vill att man ska skaffa deras grejer. Svara bara inte på det, men det tror ja inte du gör, för då blir du aldrig av med det.  Står det Googles vid en blå pil uppe till höger på  den kan du ställa om själv vad du vill ha annars är det inget annat att göra än att strunta i det. Vad jag förstått.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2014-01-19, 08:59
Svara | #3 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2014-01-19
Inlägg: 5

Hej Tommy

  1. Ring supporten hos din antivirusleverantör. Om du betalar för ett antiviruspaket så hjälper de dig säkert. Har du inget antiviruspaket så skaffa ett där support ingår. Är man "gröngöling" som det står under din signatur så är det nog värt pengarna.
  2. Microsoft skriver om några varianter av just denna typ av problem på denna sida.
    Det låter som om du har fått in MyPC Backup. Denna nämner Microsoft i artikeln och de länkar bland annat till en instruktion hur man blir av med just den. Jag vet inte vilket Operativsystem du har så jag kan inte ge dig exakt beskrivning men instruktionen går igenom just detta. 

Lycka till.

Med vänlig hälsning
Matzeball

Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. (Filipperbrevet 4:13 )
 2014-01-20, 22:05
Svara | #4 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2014-01-19
Inlägg: 5

Hej igen Tommy

Jag ville inte vara respektlös. Jag avancerar nog till Gröngöling snart också i detta forum.

Det här med virus, adware, spyware och nagware är it-världens största gissel och kan göra oss alla frustrerade. Jag betalar med glädje för av-paket också.

Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. (Filipperbrevet 4:13 )
 2014-01-22, 10:08
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Bästa Matzeball 
Just nu Befinner Jag Mig i Sjunde ( 7 ) Himlen 
I Tre (3) Månader Minst har jag haft denna Banner uppdykande 30 gånger om dagen på min Data.
Och Nu är den Borta Tack Vare Dig
Forumsidan är Värkligen något att rekomendera till alla Medlermmar på Dinstartsid.
Jag Välkomnar DIG som Gröngöling  Och Någonstans finns Ju Alltid en Början på Allt.
Vet inte i vilket Stadium Jag befinner Mig som Gröngöling  Det får andra Sköta Om 
Jag har Windows7.

Återigen Matzeball Ett Jättestort Tack för Din Hjälp.
Välkommen som Grögöling när Du Vill 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2014-01-25, 08:43
Svara | #6 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2014-01-19
Inlägg: 5

Det känns bra att höra. Du är rolig du med dina smileys man drar på mun bara av dem. Känns bra också med färgskiftningen från rött till solens gula färg.

Lev väl.

//Mats

Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. (Filipperbrevet 4:13 )
 2014-01-25, 10:25
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Tack //Mats för ditt Mail.
Du skall Oxå Leva Väl ("Hopp) as" Jag
  ((TommyViking Cars S Jensen Facebook ))

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2016-04-11, 15:13
Svara | #8 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-04-11
Inlägg: 1

Jag installerade på min laptop Avast. Men nyligen jag drog fördel av denna instruktion: 

http://onenet.se/guider/virusfilen-locky/

eftersom viruset krypterar alla mina bilder 

Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!