Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Skärmen är svart en halvtimma
 2014-04-10, 08:55
Svara | #1 
ullabrita
Nykomling
Reg.datum: 2012-01-17
Inlägg: 9
Skärmen är svart en halvtimma
När jag startar min dator på morgonen hör jag att allt läses in, så med den saken är inget fel. Däremot kommer inte skärmen igång utan är helt svart. Jag ser på lampan som man tänder datorskärmen med att den blinkar och håller på och ibland är den helt stilla. Jag ruskar på musen och klickar på tangenter, och då kan den kontakten börja lysa igen. Så där håller det på. Den startar ungefär efter en halvtimma. Men om jag har datorn igång och går ifrån lite längre så blir skärmen svart igen och det kan ta längre eller kortare tid innan den kommer igång efter en sådan paus. Tror ni det är dags att byta skärm. Frågan är dock om det finns en skärm kompatibel med min dator från 2008 eller kanske lite tidigare, Windows Vista? 
 2014-04-10, 12:39
Svara | #2 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130

Hej Ullabrita!

Låter som om du möjligtvis har ett virus, men kan naturligtvis också bero på andra saker.

Föreslår att du börjar med,(vilket du förmodligen gjort), att virusscanna din dator. Fungerar det inte så är det värt att prova detta gratisprogram från PC För Alla Länk

Om detta inte fungerar så testa DLL Suite som finns här Länk

Jag har haft liknande problem med min förra skärm, och det visade sig vara ett dll fel.

Lycka till

Just Me
 2014-04-10, 14:52
Svara | #3 
ullabrita
Nykomling
Reg.datum: 2012-01-17
Inlägg: 9
Tack så mycket. Vad jag ser hittills så blir skärmen inte svart efter en tid, så då har det funkat. Men jag litar inte på det förrän efter något dygn. Men Du ska ha TACK SÅ MYCKET!!! Jag hoppas och tror att det ska ha fixat sig!!!
 2014-04-10, 15:29
Svara | #4 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Då håller jag tummarna för att det är så
Just Me
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!