Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » !!!? Tiggare Eller Inte !!!?
 2015-04-07, 08:43
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
!!!? Tiggare Eller Inte !!!?


Skall Sverige tillåta Tiggeri eller Förbjuda.!? 
Min Ståndpunkt är Helt klar::Den skall förbjudas Omgående.
Här i Göteborg sitter dom Utanför Varenda Affär.

Nedan Från ett annat forum jag skrev igår!
"Men jag står fortfarande fast att Zigenarna som invaderat HELA Sverige från Happaranda till Ystad skall förvisas hem.
Under budgetperioden 2007 till 2013 avsatte EU 184 miljarder kronor till Rumäniens utveckling. 
32 miljarder kronor av dem kunde användas för utbildning, sociala insatser och för att hjälpa landets fattiga däribland romer.
Men när ett drygt år återstod av perioden visade det sig att Rumänien endast hade plockat ut 6 procent. 
Drygt 30 miljarder kronor, som kunde användas för landets fattiga, var orörda och riskerade att skickas tillbaka till EU:s centrala budget. 
När budgetperioden tog slut vid årsskiftet 2013/2014 hade Rumänien, efter påtryckningar, utnyttjat en större del: cirka 20 procent. 
Men landet var fortfarande sämst i EU på att använda stödet för landets utsatta.
Rumänien sköter inte sina åtagande och det borde Beivras-Bestraffas inom EU.
Men Sverige har ingen skyldighet att ta hand om Alla dessa romer.
Att Rumäniens Premiärmenister var här på besök för ett antal månader sedan ser jag enbart som Trams.
Och vad kom dom fram till undrar jag dessutom.
I Rumänien är det dessutom förbjudet att tigga men dom gör det på egen risk.
I Sverige är det Fullt Tillåtet.!?
Varannan Svensk vill ha bort Tiggeriet från våra Gator var senaste Mätningen.
Löfven Lyssnar inte på Majoritetn av Svenska Folket i stället säger han att Tiggeriet kommer att fortsätta i Sverige och utökas naturligtvis""
Vi snackar om Zigenare/Tiggare som invaderat vårt Land.
Dom har lika STORA Möjligheter att skaffa ett Jobb som alla andra. 
Dom Vill inte Jobba på ett Hederligt sätt är min uppfattning.
SKAFFA ETT HEDERLIGT JOBB istället för att sitta på gatan. 
För dom är det bekvämare att utnyttja Dumma Svenskar. 
Inte EN KRONA I DERAS MUGG.

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-07, 11:17
Svara | #2 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Tiggarna stör inte mig. Dom sitter ju iaf här där jag bor tysta och ber om hjälp. Jag brukar ge en femma. Att förbjuda tycker jag är att ett övergrepp på friheten. Det måste vara tillåtet att be om hjälp och också att ge hjälp om man känner för det.

Jag har varit ganska mycket i Rumänien för jobb och folket där är fortfarande präglat av den kommunism som de haft och det är därför de saknar all vilja att hitta på nåt eget, tror jag.


Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-07, 16:50
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

De ska bort.Och att de sitter tysta håller jag inte med om. Ett evigt Hej Hej Hej Hej och Ge Ge Ge GE, med muggen framsträcke och detta eviga dragspelande där de bara drar bälgen fram och tillbaka, ingen melodi alls.

Okej de gapar ju inte och skriker men ändå.

Nej de som kommer hit och skaffar jobb det okej men dessa som sitter och tigger ska avvisas innan de kommer in i landet. Ringde och frågade en gång då jag hade dragspelarna under balkongen och fick till svar att i Göteborg kan man förbjuda men inte här i Stockholm.

Vet inte Tommy om det är vissa delar av sta´n eller ej men det var svaret jag fick av polisen. Så flyttade jag (inte för deras skull)  men det sitter ännu fler där jag bor nu. Och det är inget synd om dem, när de reser sig så ät det mobilen, ingen liten telefon utan Androider,  som kommer fram och lägenheter fullt inredda har de och maxbelopp till mat och annat till hela familjen för de är många ungar med.. Bättre än oss svenska på alla vis.

Men ka n s k e skulle man testa. Nej naturligtvis inte.

                                                             

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-04-07, 19:42
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Skriver mer i morgon Mysan! 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-08, 08:14
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Jag måste tillstå att jag är på Mysans sida.
Att ge dom pengar är ju enbart att man acepterar deras situation och har gett upp.
Istället borde alla sluta ge dom pengar så dom slutar med tiggeriet och gör något åt sin situation.
Varje kvinna har 6-7 barn att försörja och hur det skall gå till fattar inte jag som dom lever.
Ingen barnplanering där inte.!?????
Deras barn går inte i skolan eller 1 av 10 med föräldrarnas goda minne.
Angående Göteborg & Stockholm så tror jag det är lika.
Jag bävar för Sommaren och alla Zigenare som tigger på Göteborgs gator.
Dessutom tror jag inte dom vill komma in i gemenskapen.
Dom vill leva som dom gjort dom senaste 2 hundra åren.
Att skaffa sig ett Hederligt Jobb ligger inte för dom då är det tydligen lättare att sitta-ligga-gå och tigga på våra gator.
Både i Rumänien-Bulgarien är det förbjudet att tigga på gatorna dom blir bortkörda direkt men i Sverige är det fullt tillåtet med Löfvens goda minne. 
Och att dom är fattiga tror jag inte heller på.
Det borde Förbjudas som i Danmark.
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-08, 11:35
Svara | #6 
Thomahawk
Nykomling
Reg.datum: 2015-04-08
Inlägg: 1
Förbjud tiggeriet och skicka hem tiggarna. Det är patetiskt att se dom sitta utanför snart alla större butiker/ affärscentra. I Malmö har dom byggt läger på privata industritomter och i stadens parker. Det ser inte vackert ut när dom uträttat sina behov på gräsmattorna. Alla människor ska försöka att göra rätt för sig. Tiggeriet i sig är inte människovärdigt. Jag tycker att Rumänska staten ska ta ansvar för sina egna medborgare. Jag träffade en grupp unga rumäner på båten Trelleborg-Rostock nyligen som hade varit i Stockholm och arbetat som städare och taxichaufförer i 3 månader och var på väg tillbaka hem. De sa att de skulle komma tillbaka i sommar för en ny period med arbete. Så visst finns det alternativ till tiggeriet.
 2015-04-08, 15:16
Svara | #7 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67
Vi kan inte skicka hem folk inom EU, det är fri rörlighet. Om det blir förbjudet att tigga så kommer tiggarna att dömas till det straff som blir bestämt, hursomhellst så kommer ett förbud att kosta samhället pengar. Idag så kostar tiggarna minimalt för samhället men med ett förbud så tror jag både social och samhälle i övrigt att får ökade kostnader.
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-08, 15:23
Svara | #8 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2012-11-05
Inlägg: 24
Vet du vad du pratar om?
mio56
 2015-04-09, 08:38
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Förstår inte vad du menar 010 
Du säger att dom kostar Noll kronor.
Vad kostar det att riva alla deras läger mm.
I Borås med flera platser i Landet gör dom sina behov i Trappuppgångar Lekplatser mm mm.
Tycker du att Svenska Folket skall behöva Plocka upp deras Avföring varhelst man går.
Vet inte var du bor men jag bor i mitten av Göteborg och hos oss är det Totalt Förfärligt.
Var inne på Apotek Biet i förra vecka som ligger vid Avenyn och när jag sitter o väntar på min tur kommer det in en Zigenare med muggen i handen.
JAG KASTADE UT HONOM PÅ DIREKTEN utan apotekspersonalens godkännande.
Ingen sa något !!!
Det är en Stor Skam för Sverige att vi inte Förbjuder Tiggeri Omgående.
Unga pojkar mellan 20-30 år sitter med muggen i handen istället för att skaffa ett hederligt Jobb.
Och den "Dumme" Svensken lägger Pengar i Muggen och tror Han-Hon gjort en God Gärning när dom istället gör en Illgärning mot främst Tiggarna.
Så ser jag på saken vad gäller Zigenarna/Tiggarna.
Sluta ge pengar och dom lämnar landet.
I Landala Torg har TRE Kvinnor snart Suttit i TRE (3) ÅR  
Jag får inte ihop det om Turistvisum gäller tre månader.
Idag skall jag åter ut en Sväng på Stan och får se hur många som Dyker på Mig.

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-09, 12:04
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Fattar inte heller 010:s  inlägg. Håller med er övriga som jag sagt tidigare.

Ut med dem,  de har ett land och de är det landets ansvar. Varför ska Sverige ta emot all sk-t och sprida över hela landet.  Man hinner inte utanför porten de finns ÖVERALLT.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-04-09, 13:16
Svara | #11 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130

Släng ut dom! Ett satans otyg att se dom överallt. Precis som Tommy/Viking skriver att om INGEN skänker pengar så försvinner dom. Sverige ska inte behöva ta hand om detta. Förbjud tiggeri.

Just Me
 2015-04-09, 16:45
Svara | #12 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Ni som säger "släng ut dom", vi kan inte göra det de är en del av EU, för att göra det måste lagarna ändras. 

Vad jag säger är: Om tiggeri förbjuds, dom kommer att vara här iaf, bo i bilar osv en del med barn och dom kan inte försörja sig med tiggeri, då kommer dom att för att överleva begå grövre brott, socialen får extra utgifter osv. Vi får nya större problem än vi har idag.

Så ni som säger släng ut dom, ni vet inte vad ni pratar om det är omöjligt och olagligt eftersom dom är del av samma EU som vi.


Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-10, 08:25
Svara | #13 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Har mer eller mindre kommit upp ur Bingen Just nu.
God Morgon Föresten !!!!
Hunnit med en Mugg Kaffe dessutom.

Förstår fortfarande inte riktigt hur du menar 101
Jag har inte skrivit "släng ut dom" på något ställe Varför beror enbart att det kan man inte göra.
Däremot borde Polisen kolla hur länge dom varit i Landet.
Turistvisum är på 3 Månader därefter måste dom skaffa ett nytt visum o.s.v.
Har dom varit i landet över 3 månader och inte har nytt visum först då kan man "slänga ut dom"
Ett gissningsvis antal Zigenare är nu uppe i 3.000-6.000 personer i vårt Avlånga Land.
Om En (1) månad kan antalet ligga på 10.000 och ÖVER DET  enligt vissa källor.
Debatt igår var enbart Jävla Trams.
Två Zigenare i studion med Tolk skulle försvara sina Tältläger/Tiggeri mm mm.
Patetiskt och Löjeväckande.
I stället borde Tolken talat om att det vore bättre att Dom Åkte Hem och Fixa till sina Liv.
För mig är det inget Synd om Zigenare/Tiggare.
DOM VILL INTE INTREGERAS I NÅGOT SAMHÄLLE.
Dom vill leva utanför systemet med Sina Lagar och Förordningar.
Dom har haft minst 1000 år på sig att integreras i olika länders lagar och förordningar  men Tyvärr har dom inte Lyckats (Ännu)!???
010:Du säger att om tiggeri förbjuds kommer dom att stanna kvar ändå.
Jag är så gott som övertygad att dom istället åker till något annat land med samma Toklagar som i Sverige och fortsätter med sitt Tiggeri.
För några år sedan hade vi inte En (1) Zigenare/Tiggare på våra Gator.
Nu är dom i Överflöd på Grund av Total Avsaknad av Beslutsamhet från våra Folvalda.
Dom Borde Skämmas å Det Grövsta ! Våra Folkvalda !

???! SKALL DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FÖRBJUDA TIGGERI !???


Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-10, 09:06
Svara | #14 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67
Men snälla Tommy....om det med zigenare menas folk från Rumänien så behöver dom inga visum, dom är EU medborgare och kan stanna här så länge dom vill. Dom får arbeta här i 3månader utan spec tillstånd sen så ska det sökas tillstånd. Men skilj på arbete och vistelse det är olika saker. Enda sättet att kunna tvinga ut dom är om dom begår ett brott och döms till fängelse då kan dom få avtjäna det i hemlandet.
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-10, 10:24
Svara | #15 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2012-11-05
Inlägg: 24

I utlänningslagen står det:

" Om någon misstänks för att inte kunna försörja sig på ett ärligt sätt så kan man skickas från landet!

Det räcker allså med att du enligt polisenhar ägnat dig åt organiserat tiggeri, så kan du utvisas!

mio56
 2015-04-10, 12:20
Svara | #16 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Du motsäger dig själv där 010 . De får enligt EU arbeta i 3 månader där efter söka om tillstånd. Det är bara det att de arbetar inte.

DE TIGGER.

Säger som tidigare utvisa dem och det NU.  Missade debatten men min ståndpunkt står jag fast vid debatt eller inte.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-04-10, 12:31
Svara | #17 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Ett Ps. Romerska nationaldagen. Den firas över hela världen 8 april.   Varför? Jo för de är spridda över hela världen. Inte f-n firas Sveriges nationaldag globalt eller något annat lands heller.  Ds

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-04-10, 19:33
Svara | #18 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Håller med dig Mysan!
Just Me
 2015-04-11, 08:06
Svara | #19 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Att tillåta Tiggeri är bortom allt förnuft enligt mig.
Det är Tragiskt.
Jag säger som Övriga::Dom Jobbar Inte::Dom Tigger !!
Ja::010 !
Jag säger Zigenare eller Tiggare.
Jag försöker snacka klarspråk.Först ändrade Media beskrivningen till Romer.
Sedan blev det EU-Migranter.
Jag tänker fortsätta kalla det vid sitt rätta namn.och tänker INTE Gå Medias Väg !!
Dessutom Säger Jag Finska/Pinnar och Negerboll.!!

Jag tycker det skulle vara väldigt intresant att höra vad Du Tycker 010 vad Vi Skall Göra med dom snart 10.000 tiggare som väntas invadera vårt land.i Sommar.
Nu pratar jag om Skola-Bostad-Sjukvård-Tandvård mm mm.
Tycker DU att vi har Skyldighet att ta hand om Rumäniens-Bulgariens-Balkans Invånare i Vårat Svenska system utan Flyktingstatus:Frågas !?
Att snacka med Ländernas representanter för dessa Tiggare är enbart Löjeväckande och det leder ingen vart har vi sett.
2 gånger har dom varit här och vad har det lett till enbart en Syn för galleriet med Margot Wallström i spetsen.
För mig känns det som Vi inte kommer Längre i denna fråga.
Men Snälla 010 !!
Berätta hur du har tänkt dig att vi skall agera mot Tiggarna.

Du har inte gett ett enda alternativ någon gång i dina inlägg vad Vi Kan Göra och vad du tycker vi skall göra!?
Du skriver bara om vad vi inte Får göra !?
Berätta vad Vi Kan Göra och vad du anser vi skall göra.

Jag Står Fortfarande Fast Vid.
???!!! SKALL DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FÖRBJUDA TIGGERI !!!???

Fortsatt Trevlig Lördag Till Er Alla Önskar Tommy/Viking &Zigge/Lejontass

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-11, 08:06
Svara | #20 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Har nu på lördagsmorgonen sett reprisen av Debatt och är än mer övertygad. SLÄNG UT DOM OCH GÖR DET STRAFFBART ATT TIGGA!
Just Me
 2015-04-12, 05:03
Svara | #21 
mkel
Gröngöling
Reg.datum: 2011-07-26
Inlägg: 8
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tiggare-misshandlad-i-vaggeryd_4478043.svd
Alla har rätt till min åsikt.
 2015-04-12, 08:43
Svara | #22 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Ja Just Me !!!
Har du varit med om något mer Krystat program än Debatt.
Älskar debatter men detta får vara för mig i fortsättningen.
Skall försöka undvika debatt i fortsättningn.
Bjuda in Två Tiggare och det ända dom tillför programmet är enbart Trams och Löjeväckande.
I stället borde vi ha en Seriös debatt om Vara Eller Icke Vara men det vågar inte Stalin::förlåt jag menade Löfven.

SVT har nu visat Zigernanas Nationaldag 3 eller 4 gånger på sina kanaler.
Igår gick den på SVT 24a = Hjärntvätt !!!  OBS
Och snart sitter dom i Rapport-Aktuellt.
Nog Om detta !!!
Hoppas ändå få höra 010  argument för vad Han-Hon Tycker VI SKALL GÖRA MED SITUATIONEN.

I Danmark är Tiggeri förbjudet enligt Strafflagens paragraf 191. 
Polisen har rätt att avvisa tiggare, och det är straffbelagt att inte åtlyda det, och leder till häktnin

I Norge är Tiggeri sedan 2007 inte förbjudet men en politisk överenskommelse finns om ett kommunalt förbud från och med sommaren 2014.
Det tillämpas i vissa kommuner.

Grkland.Tiggeri är olagligt och straffet kan bli dryga böter eller fängelse

Frankrike.Tiggeri är lagligt sedan 1994. 
Det är dock förbjudet att få barn att tigga.

I Rumänien Bulgarien är Tiggeri förbjudet. 
Man får be om hjälp vid verkligt behov, men det är förbjudet i lag att upprepade gånger be om pengar, och leder till polishäktning.

I Storbritannien är det sedan 1824 förbjudet att Tigga.
Det finns ändå tiggare eftersom det är svårt att genomdriva lagen.

I Tyskland är Tiggeri inte förbjudet, så länge inte barn tigger, eller bedrägerier som falska påståenden (såsom "behöver pengar till operation" om det inte är sant) förekommer.

Ungerns lagar förbjuder hemlöshet och Tiggeri. 
På sina håll är det också förbjudet att ta saker från papperskorgar och sopstationer.

Har Inget mer att tillägga om detta som det känns NU::obs

Kramisar
o Ha De GÖTT  Eller En Härlig Söndag.


Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-12, 09:55
Svara | #23 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67
Vad jag inte förstår är att detta är en sån viktig fråga för er som skriver här. Det kan ju knappast påverka er speciellt mycket. Finns ju inget tvång för er att ge till tiggare. Jag tror att det istället handlar om er ert allmänna tillstånd, ert allmänna missnöjdhet med livet, att Tommy.... här får psykbryt vissa dagar här med att slänga ur sig en massa skit här utan anledning det har vi ju sett. Men att det är så många med samma problem det förvånar mig. Nån här skrev att nån tiggare hade sagt hej och tyckte det var helt för djävligt. Sök hjälp om du inte tål att främmande tilltalar dig eller stanna inne!!
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-12, 12:06
Svara | #24 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

010.
Snacka Om Att Jag Är Besviken På Ditt DUMMA Svar.
Dina inlägg 010 Tänker Jag aldrig Mer Komentera.
Du Vågar inte tala om vem du Är.
Var du Bor.Man eller Kvinna.
Dina inlägg är Otäcka och Fientliga.
010::Du Är otäck !

Vad jag inte förstår är att detta är en sån viktig fråga för er som skriver här. Det kan ju knappast påverka er speciellt mycket. Finns ju inget tvång för er att ge till tiggare. Jag tror att det istället handlar om er ert allmänna tillstånd, ert allmänna missnöjdhet med livet, att Tommy.... här får psykbryt vissa dagar här med att slänga ur sig en massa skit här utan anledning det har vi ju sett. Men att det är så många med samma problem det förvånar mig. Nån här skrev att nån tiggare hade sagt hej och tyckte det var helt för djävligt. Sök hjälp om du inte tål att främmande tilltalar dig eller stanna inne!!

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-04-12, 19:41
Svara | #25 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Bäste Tommy du har själv fört över debatten på sandlådenivå genom jämförelser av personer med stalin osv, då får du väl tåla att få lite skit tillbaka.

Om mig: Jag är anonym och kommer så att vara. Jag är en hen med snopp, 67 år gammal. Mest pensionär men gör vissa uppdrag om jag tycker det är kul. Ingenjör med ubåtar som spec, har även jobbat på några olika ambassader. Ang. tiggare/romer/rumäner så var jag långa perioder i Rumänien strax efter övergången från kommunism till marknadsekonomi för att bevaka utvecklingen så jag känner landet ganska väl. Jag har fortfarande vänner där som jag har kontakt med.

Jag tycker EU och spec Frankrike har ett övergripande ansvar för att förbättra situationen i Rumänien. Idag utnyttjar stora franska företag den billiga arbetskraften där för att tjäna stora pengar. Vi ska väl inte behöva ha så stora sociala skillnader inom EU att det skapar nåt som liknar flyktingströmmar.


Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-04-12, 22:30
Svara | #26 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

010       Du har nog missförstått mina inlägg här men jag står för det. Att höra samma sak flera gånger om dagen utan att bry sig och de tar i än värre gör att man tappar tålamodet till slut. Jag har faktiskt bett dem flyga och fara fast i andra ordalag. 

Det du skriver är inte mycket bättre det. Var och en har sin åsikt. Jag  har aldrig sagt att min är bättre än andras.  Och jag har inga problem !!!!!!!  Jag säger vad jag tycker

Är du så insatt så ge dem pengar  men låt oss andra göra som vi vill.

Härmed slutar jag denna diskussion som börjat spåra ur, men jag står för vart enda ord jag skrivit.

Men jag kommer tillbaks i andra sammanhang där jag har åsikter och synpunkter.

Vi lever i ett fritt land och tycker vad vi vill.

Hoppas ni alla får en bra kommande vecka.  

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-04-12, 23:38
Svara | #27 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Tack detsamma Mysan. 😊

Hoppas du får en fin vecka 😄

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!