Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » !? Häst eller Åsna !?
 2015-11-09, 15:28
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
!? Häst eller Åsna !?

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-09, 15:29
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-09, 15:29
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-09, 15:30
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-09, 15:52
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Björngårdsvillan i Slottsskogen.

AUGUST KOBB

August Kobb

August Kobb

Samuel August Kobb, född 5 augusti 1819 i Tyska Christinae församling i Göteborg, död 17 december 1901 i Domkyrkoförsamlingen i Göteborg, var en svensk grosshandlare och kommunpolitiker.
Han var "Tekungen" och skaparen av det så kallade "gröna Göteborg".
Han var son till Martin Samuel Kobb och Amalia Sofia Kobb, född Kihlman, samt far till Gustaf Kobb.
Han gifte sig 29 december 1851 i Karlskoga med Beata Christina Lagerhjelm (1830-1908), dotter till assessor Per Lagerhjelm och Johanna Elisabeth Lagerlöf.

Det dröjde till 1809 innan Martin Samuel Kobb i Göteborg grundade vad som skulle bli Sveriges största tehus.
På några decennier tog han över Ostindiska kompaniets verksamhet och gjorde tedrickandet till en mer allmän och vardaglig vana.

Sönerna, Pontus och August Kobb, började i sin fars firma och på sina många inköpsresor inspirerades
August bland annat av parkerna i London och ville skapa ett grönare Göteborg.
Han satt i stadsfullmäktige och tog initiativet till Slottsskogen, Vasaparken, Kungsparken och Brunnsparken.
Augusts minnesbyst finns inhuggen i berget strax nedanför säldammen i Slottsskogen.




Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-09, 22:23
Svara | #6 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67
Tommy/.....jag ser att dina bilder tas bort efter ett tag och du har undrat varför. Har du aldrig tänkt tanken att copyright gäller för bilderna och att ägaren till den här startsidan är ansvarig för vad som visas här. 
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-11-10, 10:27
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Tack 010 och Snälla Du !

Förklara vad du menar.
JAG FATTAR VERKLIGEN INTE ?

Jo ! Nu börjar Jag fatta.
OK.
Att skydda intressen mm.

OK ! Jag fattar !?
Men då är det LA ingen idé att jag sätter in foton på dinstartsida.se ?

Vänligen   
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-10, 10:53
Svara | #8 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Tommy, bilder som ligger på internet tillhör ju i de flesta fall fotografen och för att kopiera dessa och lägga ut på internet krävs tillstånd från fotografen.

Om du hämtar bilder från internet och lägger ut här på Dinstartsida utan fotografens tillstånd så kan ägaren till Dinstartsida få skadeståndsanspråk på sig för olaglig kopiering. Jag tror det är därför bilderna blockeras efter ett tag.

En annan orsak att de tas bort efter ett tag kan ju oxo vara att de tar för stor plats på servern.

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-11-10, 12:10
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
! Tack För  Ditt Svar 010 !  
Dina inlägg är alltid kul att läsa om vi inte går åt samma håll spelar ingen roll för mig.
! Tack 010 !

HelloGoodbye 
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!