Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Kampen om internet
 2010-11-13, 20:20
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Kampen om internet
En intressant artikelserie att följa.
Nedan Länken:

Kampen om Internet Statens fiende

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-13, 20:37
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
En intressant företeelse är.
När man som journalist skriver en artikel  i en tidning eller har en egen kolumn.
Då är det alltid den ansvarige utgivaren som efter genomläsning eller godkännande för tryck har det slutliga ansvaret för innehållet. 

Men skriver man i en blogg, egen eller andras, eller en egen hemsida, eller varför inte i ett Forum av detta slag. då är det alltid Du som är ansvarig utgivare och måste stå för text som bild. /Upphovsrättslagen./
Värt att tänka över eller hur..

Fritt tänkt av mig. någon som tycker jag har fel, tyck till.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-16, 17:40
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148


Kampen om Internet del IV

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-16, 17:49
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Internet är på gott och ont!!  Mest på gott!!  Men ibland kan man fråga sig, vem äger internet?? En del stater försöker att styra internet. Man släcker sidor,som det passa dom styrande.

 

Men internet är ju fritt,eller hur??

Tjohejsan
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!