Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Off Topic » Testforum » Måste bara
 2010-11-16, 00:44
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Måste bara

Kan inte låta bli att visa er dessa små ulltottar som hoppar ur boet.

Scrolla ner lite till ni ser holken och Knipungarna knep priset. Förstora gärna upp det eller läs vidare så kommer större bild och texten. Det är inte långt.

Se bara på den lille till höger. Vingarna ner och fötterna upp, brorsan/syrran har ju allt på sin rätta plats.

Ni vet väl att jag är fågelälskare av stora mått, om inte så vet ni det nu.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-16, 00:48
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Vad i....  Det kunde inte visas, adressen är rätt. Sista prov. Annars står adressen i URL, vill helst inte ta bilden.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-16, 00:53
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Äsch jag tar ner bilden, det är ju på Internet.

Den blev lite större än jag trott när jag såg måttet, men de syns ju. Visst är de söta. Som sagt stilen på den högra.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-16, 09:07
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Hej Mysan!
Du måste högerklicka på bilden på nätet. Om den nu är tillåten att kopiera, så den inte är skyddad av upphovsrättslagen.

När Du högerklickar finns där en adress som heter Kopiera bildadress
Det är den adressen Du kopierar och  klistrar in på avsett ställe i forumet. (Bildikonen)
På raden Bildadress (URL) Lycka till!

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-16, 11:21
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jo men Ozborne det är ju det jag har gjort. Har alltid gjort.

Det var ju det vi diskuterade tidigare att bildadressen inte går med IE utan man får byta till FF eller annan . Men bildadress har alltid varit .

Men nu skulle jag inte ta ner bilden utan lägga in URL för den som ville gå till sidan, som du gjorde med Skype. Men då kunde sidan inte visas. Jag kunde se den i förhandsgranska.  Kan vara något här osm inte funkar ännu heller.

Men nu fick jag ta ner bilden ändå via bildadress.

Jag ska kolla med Jocke om det här för det är en tidning som vem som helst kan köpa.

Men annars ber jag Jocke ta bor den.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-16, 11:34
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Mysan! Ber om ursäkt. Men det var dina två inlägg därföre som föranledde mitt svar på detta
sätt. Förstod i efterhand du gjorde rätt när du fick in din holk med fåglarna.

Inte  vet jag. Men om tidningen finns att köpa har nog ingen betydelse. Det viktiga tror jag. Är att man anger "Källan" och helst ber om lov innan man lägger in en bild. Men jag är inte expert i den frågan.
Vet bara med mig själv. Lägger bara in bilder från eget webbalbum eller sidor där det anges det är gratis att kopiera. Eller om jag kopierar ett utdrag ur en hemsida av text och bild och gör ett pdf-dokument av det. och använder ett FTP. program för att få en URL för  inlägg. Då måste källan tydlgt anges eller be om lov.
- Som alltid blir mina inlägg långrandiga. Kan bero på jag varit datautbildare. Sorry!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-16, 17:14
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Ingen fara Ozborn som du märker är jag lite långranding när jag skriver, har svårt att förklara utan att gå runt på något vis. Vi får stå ut med oss.

De var därför som jag ville länka direkt till sidan som sagt. Fattar inte varför sidan inte kom upp.

Men det är från Jägarförbundets tidning. Kanske bäst att kolla upp, men å andra sidan har jag egna bilder där också. Ljuger mig blå, det har jag inte alls  det är Norrbottens tidning.

Man måste hänvisa till sådana här bilder, men jag glömde det. Det är första gången jag använt en sådan här bild. Kan jag skylla på att det var sent och jag blev så förälskad i bilden så jag ville visa den?  Jag chansar på den ursäkten.  . Använder annars bara "tagbara" bilder eller egna.

 Avvaktar om Jocke säger något om det.  Kanske är bäst att fråga om jag kan få bort den.

Jag vet en som snodde en bild från en fotograf till sin hemsida. Fick betala 7.000:-  (ja, tusen),men hon var medveten om det men chansade. Mycket, mycket dumt,    det hoppas jag att jag slipper, för jag snodde den inte.

Nu ska jag äta middag.    

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-16, 17:28
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Tjena Mysan! lite sen här med har strul med WLM ,s kalender. Så jag avinstall det.
Så d-a krångligt att rätta till. De får skylla sig själva. 

Ditt lilla fina holk var fin med "jåglarna. Och ev. övertramp tror jag var väldigt marginellt. Men du får väl höra vad Jocke säger som sagt. då får han väl ta bort min kopia med. 
Ha de!!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-17, 00:42
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag har skrivit till Jocke Ozborn så får vi se vad han säger.

Kanske anser han att vi får  skylla oss själva   Jag skojar bara. Det bara dök upp i huvét just nu.

Han hjälper oss säkert med det som är bäst.


Nu stänger jag ner för idag /kväll/ natt   (välj själv)

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-20, 01:34
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Vi får nog ha våra fåglar kvar Ozborn.

Eller så har Jocke inte tittat ännu.

Men jag tar en titt på dem varje dag.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-20, 09:03
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Mysan! "Tjo vad det var livat i holken i Lördags"  Nädu, här får man klara sig själv...
Men det är nog inte det. Det är bara Jocke som har "holken" häcken full för tillfället.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-20, 20:52
Svara | #12 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Så är det nog Ozborn. Han har nog fullt upp med annat som ska hinna bli klart.

Det är ju som sagt inte bara Forumet utan hela Startsidan som ska byta skepnad.

Jättespännande hur det kommer att se ut i den s k slutändan.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!