Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » E-handlar du för nu är det stort!!
 2010-11-17, 16:50
Svara | #1 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
E-handlar du för nu är det stort!!

E-handeln i Sverige har ökat under 2010 och prognosen för hela året ligger på 24 miljarder kronor. Enligt postens och Handelns utredningsinstituts E-barometer väntas försäljningen över Internet att öka i samband med årets julhandel. Närmare hälften, eller 49 procent, av konsumenterna tror att de kommer att köpa lika mycket eller mer julklappar över Internet i år jämfört med förra året. Av e-handelsföretagen bedömer 61 procent att julförsäljningen kommer att öka jämfört med fjolåret.

- E-handlarnas julrusch har i många fall redan dragit i gång. Konsumenterna är tidigt ute och ser fördelar med att handla julklappar på nätet och få dem levererade direkt hem av brevbäraren eller till närmaste ombud, säger Arne Andersson, e-handelsexpert på Posten i ett pressmeddelande.

http://www.hui.se/web/E-barometern.aspx
http://www.ne.se/notis/julig-e-handel/22482
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-17, 17:03
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Jag handlar inte via nätet! Risken är för stor att man blir "Blåst" Dessutom vill jag se vara ordentligt!
Tjohejsan
 2010-11-17, 17:15
Svara | #3 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Då har jag haft tur för det har fungerat helt smärfritt i många år. Fast märk väl jag handlar enbart där jag vet att det är riktigt säkert och känt.
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-17, 17:23
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Handlar ganska mycket på nätet. Parfym, snus, ipren och liknande från England osv. Använder för det mesta Paypal och har hittils aldrig blivit blåst.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-17, 17:29
Svara | #5 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Har du några bra adresser i England att dela med dej av, gubenblå?? Jag vet att dom har så mycket att välja på inom Indiska kryddor ex.vis. Saknar det här...jo, jag lagar mycket indisk mat

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-17, 18:15
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Några kryddor kan jag inte hjälpa dig med men denna "affär"  har vi handlat ett par gånger och det har inte varit några problem.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-17, 18:34
Svara | #7 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Verkar spännande och ska checka sajten ordentligt. Stort tack
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-17, 18:54
Svara | #8 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Det var så lite. finns ingen fara med att handla huvudvärkspiller utomlands bara man vet vad som är vad både på Engelska och Svenska. 
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-17, 23:13
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Här handlas över nätet också. Men bara kända seriösa sidor.

Har just skickat iväg en order och blev full i skratt när det här var det första jag såg efter det.

Jag har handlat flera år också bl a som nu kalendrar, fotoböcker, kameror och bläckpatroner och sådant. Och inte blivit blåst. Men som sagt säkra kända ställen. Annars får det vara.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!