Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Elpris, Julegröt & mandel
 2010-12-02, 16:08
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Elpris, Julegröt & mandel



God eftermiddag! - Snart vankas det Julegröt och mandel occh vörtlimpa i vart hus! får man hoppas!
Så här i adventstider vill man ju lysa upp tillvaron med ljus lite varstans. Men så kommer det som en brasklapp att elpriset är på väg att skjuta i höjden så man vet varken ut eller in. Men det är väl så de de styrande vill att man ska se ut och agera, - som en åsna mellan två hötappar. Vilket ska man välja. Ha trivsamt och betala vad det kostar eller sitta där i mörkret och kura, och ha i alla fall lite pengar över till julmat. Den tredje parten om den nu finns, den belånar väl sitt hus upp över skortstenen, bara barnen får sitt så de känner sig nöjda med sin lott..
Snart tappar väl även Tomten skägget i pur förvåning att det ännu finns någon skortsten att hoppa ned i med sina magra klappar till barnen som helst hade sett en Ipad i säcken, där föräldrarna betalar den dyra abonemangs-räkningen för att hålla den i gång med alla spel som även de kostar för att få igång.
Ingen ska någonsin tro att något är gratis i denna Värld. Men man lever väl på hoppet. Det är väl det enda som finns kvar när alla fått sitt.
visst låter det pessimistiskt. Men säg hellre realistisk.
Men ändå med en god tro på framtiden.
 Allt brukar jämna ut sig i slutänden...sägs det...

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-03, 16:37
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

När det gäller el,så tjäna elbolagen miljarder varje vinter.  Att stänga av kärnkraften är medvetet,för att hålla priserna på hög nivå. Eller skyller man på vattnet!

Det är mer ekonomiskt att hålla o3-an avstängd så länge som möjligt! Det betyder högre elpriser.


Att dom kan tro att vi kunder inte begriper detta är rent otroligt!!

Man skulle sälja av allt man ha,och flytta ut i skogen i en koja!!!!!

Tjohejsan
 2010-12-03, 16:46
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Tillägg!! Jag köper en rymddräckt  för pengarna,så klara jag kylan!!!
Tjohejsan
 2010-12-03, 16:51
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
De e bra thomove. Hellre brödlös än rådlös, hehe!!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-03, 17:00
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Har ni inte bundit elpriset? Det har vi även om vi bor i en lägenhet, det gör inte jättemycket i börsen men ändå. Allt som går att spara in på är ju bra och el kan man inte vara utan (inte ens i en koja för du, thomove hade inte klarat dig utan dina webbläsare hehe).

Finns mer, julklappar tex. Idag så ska man vara värst och dyrast klapp istället för att bry sig om varandra. Annars så är det som den gode Ozborn skriver att det finns inget som är gratis. Man får vara nöjd med det lilla man har. Vem vet, grannens nya 52" platt tv ligger hos Kronofogden och då blir den ny. Avundsjuka är ingen bra sjuka.

Sorry om jag svävade iväg lite på slutet Ozborn.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-03, 17:11
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Eon är väldigt ivrig att man ska binda el-priset!! Har fått flera brev!! Varför vill dom det??

Där ligger en hund begraven!!! Dom brukar vilja tjäna så mycket som det bara gå!!

Fast dom säger att jag får billigare el? Det tro jag inte på,om man räknar över ett helt år,det visa förra vinterns elräkning,att jag tjänade på att ha ett rörligt pris. Närmare bestämt 500 kr! Jag har stenkoll på min energi!!

Tjohejsan
 2010-12-03, 17:11
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Sväva på du gubenblå..
Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!