Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » DinStartsida » Nyheter » Driftstoppet
 2020-01-18, 13:54
Svara | #1 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193
Driftstoppet

Hej,

Tyvärr hände det igen, vår leverantör fick problem med sin hårdvara för tredje gången på ett år. Ett TOTALT misslyckade enligt vår åsikt. Vi har varit kunder hos vår leverantör över 12 år och varit väldigt nöjda men tyvärr har de blivit drastiskt mycket sämre både gäller kompentens och återkoppling.

Återkopplingen som kund när man rapportera att sidan ligger nere, är enbart ett standard svar utan prognosser när de kan löst problemet.

Vi har beslutat att flytta allt vi har hos vår leverantör till andra bättre leverantörer, detta inkludera då DinStartsida och 25 andra projekt/domäner som vi har hos leverantören.

Vi har hittat en leverantör som skulle kunna drifta DinStartsida som vi just nu testkör och det ser lovande ut. Om allt går bra kommer vi att flytta dit och hoppas att de är mer kompetenta än nuvarande men framförallt att de kan ge bättre återkoppling och snabbare lösa problemen om något skulle hända.

Vi vet att det har skapat problem för många av våra kunder att sidan har legat nere i nästan tre dygn men vi hoppas att ni fortfarande vill köra vidare med sidan för i år planerar vi på att förnya, förbättra vår sida och säkerställa att man kan nå sin information även om sidan ligger nere. Men första steg nu är att flytta DinStartsida till ny leverantör.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Mvh Injosoft

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2020-01-18, 14:51
Svara | #2 
Male64
Nykomling
Reg.datum: 2020-01-18
Inlägg: 1
Ok! Det låter ju lovande! Tack för infon! 😉👍
 2020-01-20, 09:24
Svara | #3 
Sampoo
Gröngöling
Reg.datum: 2011-02-02
Inlägg: 16

Jag har av min data-servisman hos Elgiganten blivit rekommenderad till att byta, till ett av honom rekommenderat startprogram. Så var också tänkt. Tyvärr så kändes det svårt pga. att dinstartsida.se verkligen blivit  MIN startsida.se. Men nu när jag äntligen fått er förklaring till orsaken och att ni har gett er f-n på att det skall åtgärdas kommer jag att avstå från att följa min rådgivares förslag. Det största helvetet med denna typ av haverier är att som data-användare och inte som datanörd  är att man inte vet om felet ligger hos mig, hos datorn, hos er, en hacker, etc, etc. Man drabbas över tanken/fasan/förtvivlan, kommer jag någonsin att kunna få använda min  dator igen på det sätt som krävs av mig och samhället, för att jag skall kunna sköta mina sociala skyldigheter/rättigheter på ett sätt som krävs av mig som person?

Sens moral: Det finns, vetenskapligt bevisat, endast en (1) sak som människan kan vara rädd för och det är:  <Det okända> ....Försök att informera oss medlemmar (E-post) om orsaken, när liknande tråkigheter inträffar, för då kan jag känna att jag själv inte behöver bry mig utan att problemet kommer att lösas av vänner med de rätta förmågorna. ...Vänligen Ove

 2020-01-21, 15:55
Svara | #4 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193

Tyvärr drabbades vår sida av driftstörningar igen då vår leverantör återigen hade problem med sin hårdvara 

Alla tester hos den nya leverantören verkar fungera bra, så inom kort kommer vi att flytta DinStartsida men självklart kommer vi säga till i god tid innan vi genomför flytten.

Mvh Injosoft

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2020-01-24, 08:26
Svara | #5 
spj
Nykomling
Reg.datum: 2020-01-24
Inlägg: 1
Har varit medlem sedan 2009 men efter senaste tidens tramsande så måste jag tyvärr gå över till Google kalendern. Både sämre och fulare men FUNGERAR! Tråkigt att en sån fin kalender tillåts sjangsera till den här nivån. Om det beror på leverantör så är det väl ert ansvar att piska på dom eller flytta till fungerande host utan att fundera i månader. Konstigt beteende.  Nå harebrahej! 
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!