Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » DinStartsida » Felrapporter » Väderdagboken
 2012-03-16, 15:51
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Väderdagboken

Är det fler som har problem med denna. När jag tagit ner bild och skivit text och ska spara så låser sig hela sidan.

Försöker jag stänga/avbryta är den fortfarande låst. Jag kommer inte ifrån sidan överhuvud taget utan får stänga ner fönstret helt och hållet.

När jag ska börja skriva får jag beskedet att det inte finns några rapporter vid denna tidpunkt?????????.     

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-16, 23:17
Svara | #2 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193
Hur länge väntar du innan du konstaterar att sidan har låst sig efter att du har tryckt på 'spara'-knappen?
Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2012-03-16, 23:25
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Tills jag får ett utbrott. Nej, skämt åsido ganska länge för jag vill ju därifrån. Jag ska kolla tiden närmare nästa gång.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-16, 23:32
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Mer än så här behövdes inte så kom det upp. Men när jag ska titta på den bland andra, den är publik, får jag denna text
Hittar inga väderrapporter för den angivna tiden
Den texten kommer redan innan jag hinner börja och jag har inte angivit någon tid, hittar inget sådant. Men nu
 är det borta, tog bara någa sekuder för att få upp bild och text.
 
 
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-19, 16:50
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu är det problem igen. Men jag fick upp det jag hann skriva.

När jag kommer till Övrigt  med underrubriker I naturen och Privat (tror jag det var) så kommer siffran 1000 i skrivfältet, Hur jag än trixar för att kunna skriva så ändras siffran till 997. Sedan är allt låst igen.

Tryckte på regler för uppladdning av foto, för skojs skull. Den gick inte att få bort. Jag fick stänga av och göra om alltihop, tyvärr med samma resultat. För det finns mycket i naturen just nu

Jag tror jag ger upp detta.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-20, 12:12
Svara | #6 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193
Menar du att sidan hänger sig innan du har tryckt på "Spara"?
Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2012-03-23, 11:19
Svara | #7 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193

Nu kan du testa igen Mysan, dvs jag har nu ändrat i koden så att förhoppningsvis skall inte en siffra visas i rutan mer. Har även lagt till en stäng länk när man öppnar reglerna. 

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2012-03-23, 12:06
Svara | #8 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Tack Jocke. Nu fungerar det och ja det hängde sig  innan jag tryckte på spara.

Men nu ska det väl gå bra, men lufttryck och luftfuktighet kan jag inget om, min barometer visar helt galet. Ostadigt när solen skiner osv.  Men jag hoppar över det.

Har fått upp det jag skrev, som ju gick utmärkt och då är jag nöjd.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-25, 21:46
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu ger jag upp det här. Den enda ort jag får upp är Abbekås, där bor jag inte.

När jag ska spara kommer den här texten:  Subscript out of range

 

Jag har hållt på i 5timmar med lite avbrott.

Nu överlåter jag det här åt andra .

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-03-26, 18:07
Svara | #10 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193

Mysan, får du endast upp en ort i rulllistan där du lägger till egna väderrapporter?

När du spara och får fel står det inget mer i felmeddelandet, typ vilken rad det gäller?

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
 2012-04-05, 22:11
Svara | #11 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jocke. Nu får  jag upp min hemort när jag går till min dagbok. Men innan jag går in på den så står Abbekås.

Men antagligen hördes mina fula ord så nu vågar den inte annat än skriva min ort när jag går in.

Jag är helnöjd nu.  Hoppas du får det här nu för det är på denna tråd jag svarade dig förut.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!