Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Bakgrundsläsning
 2010-12-06, 12:44
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Bakgrundsläsning
Har Norton Internet Security.
När Norton läser säger att det gör en total avläsning av hårddisken.
 Där kommer min undring. 
Om skärmsläckaren slår till. fortsätter då Norton med sin bakgrundsavläsning ändå?
Likväl om man tar hem ett större program , och skärmsläckaren sätter igång. Fortsätter då programmet att nedladdas, eller stannar det upp?
Triviala frågor antagligen. Men någon som säkert vet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-06, 13:33
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Nu har jag inte längre norton,men när jag hade den så funkade det även om skärmsläckaren slog till!!

Men på min gamla dator med xp vet jag inte det? Likas med nerladdning! nerladdningen fortsätter tills det är färdigt,eller om du bryter det! Så har det funkat för mig!!

Men om man ladda ner ett program så tar det ju inte långt tid med 10mb i fart!! Så jag brukar sitta kvar tills det är klart!!

Tjohejsan
 2010-12-06, 16:25
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det blir klart även om skärmsläckaren tar över.

Men jag brukar göra som du, vänta ialla fall. Men det behövs alltså inte. Det blir färdigt, datorn är ju inte avsängd du spar bara lite ström.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-06, 16:49
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Tackar tackar! till Er båda. Då litar jag på ER
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-07, 00:06
Svara | #5 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174
Säkerhetsprogrammen så vitt jag vet kan man själv bestämma när den skall scanna. Är inte helt säker men så fungerar min dator. Man får hoppas att det är så för skyddet vill man ju ha.
klossen
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!