Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Läsning av Pdf-Dokument
 2010-12-20, 11:38
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Läsning av Pdf-Dokument
Är detta bekant?Av en händelse uppmärksammade jag att Ikonen "Adobe Digital Editions" 
för läsning av Pdf webbböcker man lånat på biblioteket. Även kan läsa andra Pdf-dokument man säker har sparat någonstan bland "Dokument på datorn.  
Man för bara aktueltt Pdf-dokument och släpper det på iknen. Det laddas upp för läsning direkt.
Vaför är då detta bra då:
Jo det har ju visat sig att Adobe Reader är ett populärt ställe att bli angripet av näthackers. På detta vis kringgår man detta 

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-20, 16:00
Svara | #2 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Här är ett ännu bättre alternativ till Adobe Reader som är både tung och "älskad" av näthackare...

Foxit PDF Reader är en liten, snabb och funktionsrik PDF-läsare för Microsoft Windows, som gör att du kan öppna, visa och skriva ut PDF-filen. Foxit PDF Reader är säker och erbjuder 3-tre nivåer av PDF-visning säkerhet för att skydda mot skadliga pdf-filer.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/reader4.php

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-12-20, 16:26
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Nu var det ju inte det jag menade med mitt inlägg. I så fall finns även detta alternativ.
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/   Free även den. 
Det var bara så att jag råkade dra en pdf fil över skrivbordet, så fastnade den just där jag nämnde.
En ren olyckshändelse alltså. men en positiv sådan. Och ingen extra installation av program i övrigt.
Så var det med de.....
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-20, 16:49
Svara | #4 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Opsss...jag missförstod dej!

Då har vi fått till tre stycken Pdf-läsare som är bra allafall 

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!