Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Dagbok:
 2010-12-26, 14:59
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Dagbok:
Hej gott Folk! Hur har Julen varit. Någon Ipad i julklapp. 

Vad förväntar Ni Er inför det nya året 2011. Några Nyårslöften på gång.


För min del har jag firat Jul med familjen och barnbarn, Finns det något vackrare än se små barn öppna sina julklappar. Förväntningarna. 

Nyårslöfte har  jag inte. Bara förväntar mig att återigen uppleva en ny vår. 

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-26, 15:47
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

God fortsättning Ozborn och givetvis alla andra.

Julen har varit bra med mycken mat och allehanda sötsaker precis som vanligt. Julklappar har vi dragit in på, varför ska man köpa en massa när man ändå har allt?

Läste en artikel på AF att vi lagt ca 15 Miljarder på julhandeln. Var får människor pengarna ifrån? Läste också att det byts/säljs en massa av dom fina klapparna som man tyckte var så fina eller bra att ha, och detta på juldagen eller annandagen. Helt vansinnigt enligt min mening när det finns människor som skulle ge en hel del för en skål varm soppa. Dessa ger dom flesta inte en tanke.

Nyårslöfte. Nä det är ingen mening. Dom bryts ändå innan siste Januari. Varför inte se livet med positiva ögon och försöka göra det bästa av varje dag som är en given.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-27, 00:04
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Julen har varit fin. Ingen Ipad för min del. Köpte 4iPhone som jag snabbt gjorde mig av av med.

Jag har också firat med barn och barnbarn, men de är i 20-årsåldern så förväntansfulla eller tindrande barnaögon var längesedan. De tror ju inte ens på tomten!.

Inga nyårslöften, det har jag aldrig haft några..  Vad jag förväntar mig? Ja det blir nog samma som dig, att få uppleva en ny vår och förhoppingsvis ett friskare år.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-27, 14:16
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Julen hade kunnat varit bättre! Har vinterkräksjukan!!!! Vilket elände,Kan verken äta eller dricka,och ännu värre kan inte snusa hellre!!
Tjohejsan
 2010-12-27, 16:07
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Stackars dig Kingsway. Det där låter inte roligt alls. Hoppas du kryar på dig fort så du är bra till nyår.  Jag ska sända varma krya-på-dig-tankar.

Och snuset av allt. Eländes, elände.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-27, 16:38
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Håller med Mysan. Äta är en sak men att vara utan snuset måste vara ett elände. Har du provat portionsnus? Man sväljer inte så mycket då.

Krya på dig! Hoppas du kan bli bra till nyår så du kan få dig en snaps till maten.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-27, 16:50
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Och jag som trodde snuset var rena antibiotikan. 
 

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-27, 17:15
Svara | #8 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

God mat och  klapp å kram, ja en fin julhelg blev det 

Nyår  ska firas med en familjemiddag ute på landet...härligt för oss stadsbor 


Krya-på-dej- hälsning till dig Kingsway, snuset smakar så mkt. godare när du kommit i form igen!

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-12-27, 22:04
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Snuset var ett litet skämt från min sida. Jag har aldrig snusat och tänker inte göra det. Och så kom jag på nyss att jag ska ju inte ha sjuka smileys, du ska ju bli frisk Kingsway.

Och du Kingsway. Jag förstår att det kan var svårt utan snus när man är van vid det. Men du blir nog frisk så du kan ha både snus och snaps (som RV sa)

Du får nya "gubbar"

Som sagt. Krya på dig

Och God fortsättning till er ALLA

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-28, 08:57
Svara | #10 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Detta känns verkligen som en mellandag.'
Halsbränna pga för mycket nötätande.
Ont i kroppen pga för mycket snöskottande,
eller för mycket tid vid datorn.
Däst pga för mycket ätande av julmaten. 
Ja Du dagbok:
Kanske borde det ändå uttalas ett nyårslöfte. 
Ät mindre.
Skotta mindre snö.
Tag oftare en bensträckare vid datorn.
 
En sak är ju klar. Lagen om orsak & verkan har gjort sig påmind.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-12-28, 11:31
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Tack Alla! Känner lite piggare i dag!

Nu till Dagboken!!

När jag låg sjuk i sängen,och blicken flaxade runt över hela rummet,så stannar den på min stora digitalklocka som jag har vid sängen med sekunderna som tickade på.

Plötsligt slog det mig att man går närmare döden för varje sekund som går!!!! Det finns ju ingen återvändo!!


Jag fick panik! Slängde ur batterierna ur klockan och hivade in den i lådan,i hopp om att det skulle stanna.

Om en viss kunnig vetenskapsman hade levat hade han säkert uppfunnit något som fått vårt åldrande att upphöra?

Vi hade kunnat leva i all framtid på våg jord och varit "Lyckliga" Eller? ja, åtminstone så länge jorden funnits!! 

Men kanske hade det bittra slutet varit ännu värre då? Vem vet?

Hur som helst


Sekunderna ticka på !!!!!

Tjohejsan
 2010-12-28, 11:55
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Kingsway! Glömde önska Dig god bättring. Men du klarade det ju utan min "handpåläggning". Välkommen tillbaka till livet.
Livet:
Ttror nog den fråga redan är löst med slags Perpetum Mobile för människan att leva längre. Men tror samtidigt att locket lagts på. vi måste lösa andra frågor först. Vad ska vi i så fall leva av. Svält och nöd på vår Jord är alltför hög för att släppa lös ett sådant !piller"
så måste  vi även bygga en "Autostrada till närliggande planeter för utvandring enkel resa. För här lär vi inte få rum. På Mars lär man leva längre. Kroppsvikten blir mindre och mindre belaastning. Kanske vore nåt.


Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-06, 09:26
Svara | #13 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Nyåret 20110106 Trettondag!
Nu är det dags med en liten uppföljning. Vädrets makter spelar oss alla spratt på ena eller andra sättet.
De som bor i villa, radhus måste hela tiden se till att hålla rent med snö omkring sig. Åtminstone så pass att man kommer ut och in med bilen. Även brevbäraren och andra kommunala fordon bör ha fritt fram.
Betänk även, om inte du drabbas av något akut med inkallad abulans. Kanske det drabbar någon av Dina grannar. Det är ett stort ansvar att bo i radhus. Problemet är sålunda, att inte alla tycker sammalunda.
Nej ligga och dröna halva dagen, och vakna lagom till grannen har ombesörjt just den där detaljen med snöskottning till allas fromma. Men otack är världens lön heter det. Eller är man extra dum i huvudet som åtager sig ryggont och kanske andra åkommor helt i onödan. Nej låt det snöa och sitt där och svält ihjäl. för inte lär det komma någon  till hjälp, för de kommer inte in i huset. Detta blev mer en klagovisa, men i ärlighetens namn, detta är dagens sanning.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-06, 14:39
Svara | #14 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Har varit uppe på garage taket och skottat ner snö 65 cm,men det är ett måste! Annars kanske hela taket rasar,och då blir min ved blöt! Och då får jag sätta på elvärmen. Då blir det dyrt!!!!

Så detta elände är ett måste!! Livsfarligt! Men nöden har ingen lag!!

Tjohejsan
 2011-01-06, 15:52
Svara | #15 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Snöskottning!

Har idag varit ute och gått en runda för att handla. Snön slutade falla för ungefär 3 timmar sedan men ännu har ingen av hyresbolaget varit här för att ploga. jag såg knappt till något snöröjningsfordon någonstans. Villaägarna sitter bara å myser inomhus. Ingen ansats till att vilja skotta, Jo bilen ska ut men inget annat. dom vill inte ha nån post heller verkar det som.

Frågan som jag ställer mig är således. Kan det bara vara här där jag bor som det inte sköts med snöröjningen?


Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-06, 16:10
Svara | #16 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Nä du RV!  Lika dant överallt!! Det tar ett dygn innan man ser skymten av någon snöplog!!

Och när dom väl kommer VRÄKER dom upp metervalla framför min garageinfart!!

Tjohejsan
 2011-01-06, 16:51
Svara | #17 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

KW! Får jag förkorta ditt Nick? Lättare så om man är ordblind.
I går körde plogen förbi två ggr, vilket resulterade för mig dubbelt arbete, vallar!. Men det var länge sedan sist. Konstigt att prylarna håller. Han körde fast två ggr så traktorhjulen slirade ända ner i asfalten.
Det har blivit så smalt på smågatorna så snart måste det upp skyltar med enkelriktning, mötas går inte.
Var gående ska ta vägen vid möte med bil det undrar man. Sittande i en snödriva till våren kanske haha!!
Om det blir nån Vår! haha!

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-06, 18:01
Svara | #18 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

RV. Det är likadant här. Plogbilarna brukar komma vid 3-4-tiden på natten och väcka upp hela området.

Har dock sett 2 fordon på stor väg men de dundrade bara förbi, ingen plogning där inte.

Porten är igensnöad. Jag bor alltså i hyreshus och orkar inte själv pga olika åkommor öppna den. Autoöppning finns, men vad hjälper det med den snön.

Det blir nog bättre i morgon då ska det ialla fall här bli sol och något varmare och med hjälp av inräknad plogning i natt () så kommer jag iväg ut till ett tidsbokat läkarbesök.

Till er som måste skotta själva: Var rädd om ryggarna.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-01-06, 18:23
Svara | #19 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Tack för era svar. På nåt sätt så fick jag lite lättare att stå ut med snömodden, vallarna osv nu. Visst är det för ynkligt att dom inte kan sköta plogningen/skottningen bättre än dom gör.

Dom säger att pengarna är slut. Okay så men dom andra åren som det inte kommit nån snö då? Borde inte snöröjningspengarna ligga kvar på kontot från år till år och bli mer för dom bör ju inte röras dom åren det inte är nån eller lite snö. Politik är nåt som jag inte blir klok på iallafall.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-06, 18:37
Svara | #20 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
KW! Är ok! Ozborn,bara du skriver stora bokstäver!!!
Tjohejsan
 2011-01-06, 18:49
Svara | #21 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Tack för det KW!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-06, 21:00
Svara | #22 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

 Det där med politik är ett kapitel för sig.

Klart pengar ska finnas kvar från snöfattiga år. Bor vi i Vinterlandet så måste de ju inse att det kommer snö förr eller senare.

Men neeej, lika förvånande varje gång.

Knepigt det där.   

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-01-12, 16:17
Svara | #23 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

20110112 klockan 16,16

God eftermiddag! Ska man nu befara en långdragen repris på ett för alla välkänt fenomen. - Tog sin lilla tid innan datorn kom igång för kontakt med omvärlden idag. En stor viktig säkerhetsuppdatering pockade på sin installation. - Visst kan sådant vänta. Men är man som jag tar allt för det osäkra, då blir det säkerheten främst.
-Ute idag är det underbart vackert. Allt har i natt pudrats vitt,  så hela naturen är insvept i oskuldens färg. Men så oskyldig är den inte. Det lurar faror överallt.
- Om man så bara ska ta sig till brevlådan kan olyckan vara framme, när alla gillrade halk-fällor döljs så väl.
Med förhoppning om en fin kväll och inga brutna leder! "Dubbar under skodonen var idag ett måste.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-12, 17:39
Svara | #24 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Nu längtar jag ut...isen och snön har satt P för mig!  blir inne för länge då man är som jag handikappad och inte klarar modden/isen. Då jag senast var ute blev det Bambi"effekt i mina ben 

Så nu väntar jag på barmarken...för den kommer väl 

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-01-12, 18:27
Svara | #25 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Ja denna snö! Den kan få en att spy,men vi ska nog vara glada att vi inte bor i Australien! Där kan man prata om elände.

1500mm regn har fallit och dränkt stora delar av landet. Och tänk sedan när vattnet dra sig tillbaka,alla giftormar som ligger  gömda i husen,spindlar!!!  Nää jag skotta nog hellre snö,även om det frista ryggen.

Vart är våran jord på väg???

Tjohejsan
 2011-01-12, 23:10
Svara | #26 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
På kvällskvisten.
Lyssna på god sång & musik ur La Gioconda
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-13, 04:38
Svara | #27 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

God morgon.

Ännu en dag med snö och runt nollan. Bostadsbolaget är minst sagt slarviga med snöröjning och sanden är tydligen för dyr. Sandas det så är det ett korn här och där.

Idag blir det läkarbesök i Kristianstad. Fördelen med detta är att jobbdagen slutar lite tidigare än normalt.

Nu börjar kaffedoften spridas i lägenheten så nu vankas frukost av stora mått. 

En bra dag tillönskas er alla. 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-13, 09:18
Svara | #28 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Min dag börjar med en kopp kaffe. Ute är det klarblå himmel och några grader under nollan.
Så kommer dotter & dotterdotter på besök, så i dag blir det till att läsa Pippi och Bamse och De tre Bockarna Bruse. Så är den dagen räddad.
Ha en bra dag alla, sköt om Er, halka inte på väg till brevlådan...
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-13, 16:19
Svara | #29 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Eftersom det blev flera minusgrader inatt som frös på blasket som blev efter regnet...ja, inte gick jag ut!

Det blev en rejäl uppröjning i "biblioteket" då jag tog bort en hel del gamla böcker för att få plats med alla nya som travats i högar. Nu ser det lika mycket ut som innan...och nya boktravar dessutom!! Fast en kasse att ge bort fick jag ihop  Så blev dagen och nu ska det bli en kopp grönt thé.

Må gott vänner!!

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-01-14, 09:52
Svara | #30 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
I dag är det återigen kallt så det förslår. - När blir det Vår?!
-5,7° isblå himmel, vindsstilla. Verkar som solen uppgång i öster varav jag ser några tveksamma strålar leta sig fram bland hustaken, stannat upp. Det går så långsamt. I Tv 4 fick ett vin fem solar, här  får man nöja sig med en. Det är ju inte bara inombords man behöver värmas upp. 
Ha en bra dag alla därute!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-15, 05:20
Svara | #31 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Kan inte sova för min värk har väckt mig flera gånger redan. Sitter en stund och läser

här på forumet istället... Hmmm... det blev en "nattbok" detta, ingen dagbok

Går det bra ändå

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-01-15, 08:41
Svara | #32 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174

Hej på er.

Nu är det en ny helg och jag önskar alla en trevlig och fin sådan.

Det går frammåt på den här Startsidan.

  

klossen
 2011-01-15, 10:01
Svara | #33 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Pratade om annalkande "Vår för nån dag sedan. Hur fel hade jag inte. Tror inte det finns en dagbok i detta avlånga land som inte har behandlat ämnet snösväng eller skotta snö denna vinter. Lika dant här. Just inkommen efter en timmes skottning, 1,5 dm snö i natt. Nu får det snart vara nog. Tycker jag betalt för mina och även andras synder för länge sedan. Om det det som avses, att man får för gamla synder, när något drabbar en.
Nu smakar det gott med en kopp nybryggt kaffe och en ostmacka.
En fin Helg önska Alla uti Sveriges alla envirånger!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-15, 18:58
Svara | #34 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Rådjuren är hungriga!!!
Tjohejsan
 2011-08-01, 09:31
Svara | #35 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Augusti - 01-2011
Så fick många uppleva några varma dagar med sol och ev bad så här i sommarens slutskede. 
Hoppas hela Augusti visar sig från sin bästa sida. Då finns det återigen hopp om den svenska sommaren.
Läste att vi flyr den blöta svenska sommaren. förstår dem till fullo. Men som pensionist med köksfönstret som gluggen till omvärlden, kvittar det egentligen vad det är för väder, bara att ombyte förnöjer och åskan inte slår ut mitt bredband, haha!

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-03, 10:34
Svara | #36 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Det är härligt att leva. Gäller bara fånga dagen...
Och Solen skiner över både onda och goda.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-07, 10:32
Svara | #37 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

En sådan här regnig dag borde det vara full rulle på forumet. För vad finns annat att göra än städa eller surfa en sådan här dag. då föredrar jag att vara ute på nätet. Har någon mer än jag intresse för Google+.
Vad är det kanske någon undrar. Surfa runt och kolla upp. 
Ha en fin Söndag! Om ni verkligen ska ut och handla, glöm ej paraplyet i snabbköpet. 

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-09, 16:01
Svara | #38 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Verkar som jag kommenterar mig själv enligt rubriken "kommentar"
Hej! Dagarna går framåt med stormsteg. Knappt man hinner med se vilken datum det är. Snart är hösten här och dags planera var utemöblerna skall förvaras. Naturligtvis är där redan upptaget av annan bråte man tror sig ha användning av nån gång. Sanera eller bygga ytterligare ett förråd. Nu har vi vädermässigt kommit in i en ostadigare period. Det står inte på förrän även gräsklipparen skall magasineras. Bara se tiden an. Tiden går som sagt fortare än man tänkt sig. Så det gäller suga på karamellen, snart är den förbi den där sommaren.
Ha de gott!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-10, 00:20
Svara | #39 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

mEN SNÄLLA oZBORN. dÄMPA NER DIG LITE. vI haR HELA AUGUSTI KVAR OCH OM VI HAR TUR SEPTEMBER OCKSÅ.

tRÄDGÅRDSMÖBLERNA KAN STÅ ETT BRA TAG TILL.                                   

fÖRSTÅR INTE PARAPLY OCH REGN. vAD ÄR DET?.

nej men allvarligt talat har vi haft en otrolig tur med vädret. I GÅR HADE HIMLENS ALLA PORTAR ÖPPNAT SIG.  sÅ MYCKET REGN SOM KOM DÅ HAR DET INTE VARIT ENS UNDER SOMMAREN HITTILLS. 

 sENAST 3 ÅREN HAR VI HAFT TUR. mEN LOKALT, BRORSAN BOR  5-10 MINUTERS BILVÄG HÄRIFRÅN OCH HAFT REGN OCH RUSK MED REGNET RINNANDE UTFÖR GATORNA MEDN JAG AHR SUTTIT PÅ BALKONGEN OCH  SOLAT MIG.  oLIKA FaLLA ÖDETS LOTTER.  (Obs detta är dagsens sanning).

 

                                                                                  

             

 

              FöRb...CAPSLOCK.

               Min bror                                                                                              Jag

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-11, 11:43
Svara | #40 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Benny Anderssons Orkester - En dag i sänder

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-12, 16:30
Svara | #41 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Man kan undra om sommaren sjunger på sista versen. I dag strålande sol, om än lite kyligt i snålblåsten. Men hos "Mysan är det väl förstås tvärt om, haha! I övrigt andas allt lugnt, inga tjurar lösa för tillfället. Men för ett tag sedan sprang det en masa kor på E4,an.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-13, 09:09
Svara | #42 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
God morgon till en strålande solig lördag!
Vad man bedrar sig. Man kan ju väl tänka sig "Nyhetsmorgon i TV4 och "Ring så  spelar vi i P4 på lördagsmorgonen sänds i direktsändning. 
Men ett av dessa program gör det inte, är alltså en inspelning, men vilket av dem, någon som vet...
Den väl riksbekante program och allsångsledaren "Teje Johansson sitter som programledare samtidigt i både teve och radion. 
Blev faktiskt lite förvånad, men det kanske man inte ska bli...
Ha en fin helg!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-13, 10:18
Svara | #43 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Rättelse Teje ska vara Peje och inget annat
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 10:38
Svara | #44 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Snart är vi här gott folk,
den vackra hösten med alla färger
Regn regn regn, när ska vi få hägn,
sa två små troll som bodde i ett såll.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 13:17
Svara | #45 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Jag har varit i norrland på östkusten ett antal dagar! Finaste vädret var där Sol och varmt. Tvi för den annalkande hösten, regn dis och blåst.

Jag vill har Sol och 30 grader varmt året runt!!

Tjohejsan
 2011-08-15, 15:29
Svara | #46 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
KW! Gör som många andra gör när de blir äldre, köp en villa i Spanien eller i Thailand. 
Det går ju att surfa lika bra därifrån ju!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 15:39
Svara | #47 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Ozborn!! Jag kan inte thailänska!!!!! Ej hellre spanska!!

Tjohejsan
 2011-08-15, 15:40
Svara | #48 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Varför har denna tråd blivit så bred? Orden försvinner ju ut till höger!!
Tjohejsan
 2011-08-15, 16:39
Svara | #49 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
KW! Längre upp i Dagboken ser du ett bildmontage. Det är det som inte är anpassat till sidbredden.
Välkommen hem från de vida vidderna.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 17:05
Svara | #50 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Tack ozborn! Såg dig på goggle+. Är det lika krångligt att går ur där som i facebook?
Tjohejsan
 2011-08-15, 18:59
Svara | #51 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
KW!
 Google+ Nej det är det inte. Är man reggad i Google då finns det en sida där man kan gå ur. några klick borta bara. 
I Google+
Gå in vid kugghjulet/Inställningar för Google+/Kontoöversikt/
Scrolla ned till Rubriken Tjänster
Klicka på den blå texten, "Ta bort profil och ta bort tillhörande sociala funktioner".
Nu kommer du till sidan där du väljer. Pricka i "Ta bort Google+ - Innehåll".

Men har du en gång gått ur. Krävs i dagsläget, en ny invit för att gå med igen. Om jag fattat rätt.

Klart.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 19:10
Svara | #52 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Tackar för detta !!
Tjohejsan
 2011-08-15, 19:17
Svara | #53 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Vassego KW
Är du med i Google+ men endast med "Dela endast via e-posten". hittar dig inte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-15, 19:21
Svara | #54 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
fick en inbjudan av RV via mail,men tveka ännu! Kommer kanske dit!!
Tjohejsan
 2011-08-15, 22:37
Svara | #55 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Kingsway har ju sagt att du ska komma hit.

 

I kördags 13/8 kl 17.45  41 grader pi solsidan

Samma tid    33 grader i skuggsidan

           inne    32grader .  Då är det öppet överallt, balkongdörr och alla fönster Bildbevis finns om ingen tror mig..Testade balkongen, gick inte för varmt.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-16, 10:22
Svara | #56 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Härmed stängs denna dagbok på grund av problem med sidbredden.
Öppnar en Dagbok 2
Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!