Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » incredimail
 2011-01-29, 18:20
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
incredimail

http://www.incredimail.com/swedish/splash.aspx

Det här begriper jag mig inte på!! Jag har ju gmail!! Varför ska man ha incredimail? Och till vilken nytta?

Tjohejsan
 2011-01-29, 18:38
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Gmail är webbaserat, alltså nåt du måste gå online för att kolla dina mail. Installerar du Incredimail så kan du ha alla dina mailkonton på ett och samma ställe. Det finns flera att välja mellan. Windows Live Mail, Windows Mail, Thunderbird om jag ska nämna några. Dessa som jag har nämnt + Incredimail är mailklienter.

Incredimail är ett kanonprogram om du tycker om roliga smilisar. Du har också en mängd bakgrunder och annat som du kan välja mellan när du skickar mail.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-29, 18:48
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Kingsway!
Jag fick tipset från en vi båda känner RV. Varför jag nappade, var för jag tycker det är roligare Smiley,s och snabbare än gmail. Det är också lättare att dubbelklicka och skriva ett svar eller när man vill skriva ett "skick" mer överskådligt. Man får upp ett separat fönster, toppen tycker jag. Snabbare start från också från Aktivitetsfältet. En halv sekund ca..
Men en annan sak som tilltalar mig mest, är. när man skriver får man med ett klickljud, samma som när man skriver på en skrivmaskin. för min del gör det att felskrivning/felstavning minskad betydligt och jag skriver nästan dubbelt så snabbt på tangentbordet. Det var väl det mesta. jo. visst reklamen, men den blir väldigt underordnad och jag tänker knappt på den.
Att lägga in Kontot för gmailen är enkelt. Men där är RV till god hjälp. Men det klarar du. Det sköter sig nästa självt. Jag har lite bilder på hur kontot konfigueras om du behöver.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-29, 19:09
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Okej! Får titta på det,men vid ett första titt verkade det KRÅNLIGT!!
Tjohejsan
 2011-01-29, 19:12
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Då måste jag skaffa en mailadress till? Och vad händer med gmail? Där har jag ju allt!!!
Tjohejsan
 2011-01-29, 19:38
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Tänker mig RV kan förklara detta bättre och enklare.Men hos mig finns gmailen kvar och går att skriva i när man så behagar. Hos mig är bara inkorgen i gmail tom, eftersom det eftersänds till Incredimail. Men i gmail under "Alla Mail" ligger all korenspondasn samlat. - Hotmail och samt för mig även gamla WM-telia-clienten kommer också till Incredimail. eftersom jag konfiguerat all mina mailklienter dit.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-29, 19:57
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
KW! Det är gmail adressen du konfiguerar till/i  kontot i Incredimail. Det behövs ingen ny adress.
Du har samma gmail-adress kvar.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-29, 21:50
Svara | #8 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Du har ju  ett e-postprogram, normalt Outlock eller Outlock Express.

Flytta de uppgifterna du fått från din internetleverantör till Incredimail.

Det är inte krångligt det är ett kul program som du kan styra lite som du vill. Använda egna bilder i mail, prata in ett mail (förutätter mikrofon).

Det här har jag haft i många år och byter aldrig ut det. Har köpe det mesta som tillhör (frivilligt), på livstid.

Det är massor med tjusiga och roliga bakgrunder där du också kan använda egna bilder.

Men för att samla e-postprogram på ett ställe behövs det inte. Det kan man göra på g-mail, hotmail, livemail osv osv. Men Incredimail kan du öppna, som Outlock, utan att gå ut på Internet.

Testa K W. Testa!!!!!  Se till att du får Incredimail 2 bara. Det finns på svenska.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-01-29, 21:55
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
K W.  Nr 2 får du automatiskt, om inte får du en uppdatering.  Använd länken du hade i ditt första inlägg här.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-01-30, 07:50
Svara | #10 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Hej Mysan.

Har du köpt till SpamProtection? Hur upplever du det, hur funkar det, fastnar vanliga mail osv?

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-30, 12:32
Svara | #11 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

RV Hej

Nej det har jag inte köpt, men har en väninna som har det och är supernöjd, vet dock inte hur det är med mail.

Det har fungerar perfekt för mig så jag har inte brytt mig om det.

Får frågan när jag lägger in en noreplayadress om jag ska ha den. Svarar ja och sedan är det inga problem.

Så ledsen, kan inte svara på din fråga.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-01-30, 12:38
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Tack alla för svaren!  Men om jag har förstått det hela rätt,kommer inkorgen i gmail att vara tom!

Det betyder i sin tur att jag inte kan hämta inkommande mail i från min mobil? Inte hellre kan jag skicka i från min mobil,eftersom applen funkar med gmail?

Tjohejsan
 2011-01-30, 12:40
Svara | #13 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Tack ändå. Jag är med supernöjd med Incredimail. Skulle det vara nåt jag saknar så är det mapparna i vänsterfältet som man får i Windows Live Mail.

Att få dit Imap på inkommande mail var lite bökigt men det gick.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-02, 14:13
Svara | #14 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Incredimail gör brevskrivandet roligt, fantasifullt och mera...av korrespondens o mejlande!!

Köpte programmet för ett antal år sedan då det var relativt nytt men jag föll för det direkt.   

                                                      


En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-02-03, 01:13
Svara | #15 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

KW  Gmail behöver väl inte vara tom.

Du kan ju använda båda. Sortera lite vilka mail du vill ha var.

Jag har Incredimail, Gmail och hotmail och får mycket på alla tre.

En har jag mest för att registrera med lösenord på olika sidor.

Jag har tidigare ikväll installerat Incredimail, igen, då jag bytt dator. Datorernas Rolls Royce har jag nu. . Snudd på.

Incredimail är det första jag installerar vid datorbyte. Ja, efter mitt säkerhetspaket förstås.

Du gör ju som du vill. Men prova, det är ju bara att ta bort om du inte vill ha det.

   Du kan lägga till Gmail i Incredimail om du vill så kommer allt dit. Men jag tror inte du kan inte göra tvärtom.

Nu ska jag gå och sova.     

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-03, 03:33
Svara | #16 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-01-07
Inlägg: 7
Kan bara hålla med: Incredimail funkar perfekt och är det absolut roligaste mailprogrammet! Har haft det nästan sedan det startade.
Var snäll.
 2011-03-18, 15:07
Svara | #17 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Har haft detta program i några minuter,men är nu avinstallerat.

Varför! Jag skickade e-post till ozborn,men det hamnade i utkast!!!!

Så hur får man g-mail och hotmail till detta program??

Tjohejsan
 2011-03-18, 15:25
Svara | #18 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Varför så bråttom KW? Vi alla på DS är här ju till för att hjälpas åt vid problem. Att lägga till ett konto i Incredimail är inte så svårt. Det sker per automatik men man måste veta hur man gör. Vill du använda Incredimail så kan jag ställa upp på telefonsupport eller fjärrsupport ikväll eller imorgon.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-18, 15:36
Svara | #19 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Det kommer upp min telia-adress att jag ska logga in. Men den har inte funkat på läääänge!! Så därför måste jag använda g-mail eller hotmail!!

Tala bara om RV var jag gå in och fixa detta !!

Tjohejsan
 2011-03-18, 16:02
Svara | #20 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Jag har läst och noterat Er korr. Ligger och väntar i bakgrunden så länge. Säg till om jag behövs.
Jag har "under samma tak i IncrediMail" Telia, Hotmail och gmail.
Så har jag lite Flik-bilder på lager. Men det har väl du också RV.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-18, 16:02
Svara | #21 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Kingsway. Nu har du ju avinstallerat, men annars går man bara in på Verktyg / e-postkonto och lägger till fler mail, hotmal, gmail vad du vill.

Det är busenkelt.

Det står lägg till och så väljer du.

Utkast kan det hamna i ibland det gör det för mig också, men sällan, då flyttar jag det via högerklick till inkorgen och vidarebefordrar dit det ska. Det har fungerat hittills.

Fattar inte vad Ozborn menar per automatik, du måste lägga in det  manuellt.

Men vi tänker nog olika där tror jag.

Jag har som sagts tidigare haft det från start och skulle inte kunna tänka mig att vara utan.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-03-18, 16:21
Svara | #22 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Tjena!

Ja jestanes. Här går det vilt till minsann haha. Du ha fått 2 svar från Mr O å Mysan men jag kan visst bidra med lite jag med.

Förmodar att du har installerat Incredimail. Okay. Då öppnar du verktyg/epostkonton/lägg till (epostkonto). Nu ska du välja att lägga in adresserna manuellt. du har en del att välja mellan. Klicka på rätt och kör igång.

Du säger att din Teliamail poppar upp. Du har inte nån Windows mail eller Windows Live Mail aktivt på datorn? Kolla aktivitetshanteraren (högerklicka på aktivitetsfältet och välj aktivitetshanteraren). Har du det så avsluta detta bums. Det händer inget du bara avslutar programmet.

Nu ska vi bli ännu lite mer tekniska. Har du Windows Live Mail så kan du hämta adresser där ifrån. Kan också funka på Windows Mail. Testa gärna med att öppna Verktyg/Epostkonton/Lägg till och tryck på konfigurera inställningarna automatiskt. Kolla vad som står där.

Klicka å testa. Det värsta som kan hända är att Incredimail inte gör som du vill men avinstallera inte om du vill ha det. Man ska inte ge sig.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-18, 16:25
Svara | #23 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Redan klart!!!! Hoppas ozborn fick mitt mail!!  Tacka alla!!!
Tjohejsan
 2011-03-18, 16:28
Svara | #24 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Hade varit kul och få reda på hur du löste det KW?
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-18, 17:36
Svara | #25 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Rv!

Verktyg, Epostkonto, lägg till nytt konto!! Sedan avmarkerade jag telias e-post!!

Tjohejsan
 2011-03-18, 17:38
Svara | #26 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
konfigurera  Manuellt!!
Tjohejsan
 2011-03-18, 17:39
Svara | #27 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Ha ha! Det kommer en gubbe på skärmen,när jag fått mail!!
Tjohejsan
 2011-03-18, 18:07
Svara | #28 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
KW! Livet är fullt av överraskningar
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-18, 18:41
Svara | #29 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Nu verkar vi alla vara nöjda med våra datorer och med dom installerade program. Vad ska vi nu "tjöta" om?

Till er alla

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-18, 18:50
Svara | #30 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Får vi sova på saken så hitta vi alltid på något!!!
Tjohejsan
 2016-01-09, 14:15
Svara | #31 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu har det ju gått några år och Incredimail har kraschat. Får meddelande om att felet är åtgärdat men icke man ska beskriva felet eller låta bli. Valfritt. Och varför beskriva fel som de redan skrivit till alla Incredimailanvändare.  Sista meddelandet är att de hoppas kunna åtgärda, så nu kör jag annat i avvaktan.

Det konstiga är att jag kan ladda ner från galleriet fast programmet inte finns där längre.

Det som retar mig mest är att jag köpt två olika där. De fick jag tillbaka innan och när jag  hämtade ner alla grejer så kom meddelandet.

Synd, för det är det bästa av alla program.

Det om det, nu ska jag ut istället.

Ha en bra dag alla.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!