Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Allt om Din Dator finns här
 2011-01-29, 20:18
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Allt om Din Dator finns här
Speccy 1.08.218

Ett mycket förnämligt litet program. Här kan Du avläsa vad din dator heter Hur varm din CPU är t.ex
Allt på ett ställe. Om olyckan är framme och du har en datasupport i telefonluren och han vill veta allt om din dator för  att kunna ge hjälp. vid install. får du frågan om du vill få med en språkfil för Svenska.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-01-29, 20:31
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Ett bra program men tyvärr så visar den inte allt. Min externa hårddisk är inte med sen så måste den interna hårddisken stödja S.M.A.R.T annars får man inte reda på allt.

S.M.A.R.T=System Monitor And Report Tecnology.
Ett system som kan varna om hårddisken är på väg att gå sönder innan det allvarliga inträffar.
Ditt meddelande kan betyda följande


Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-01-29, 20:41
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
RV! Nästan allt i alla fall. tillräckligt för info till ex. support
SMART är inaktiverat även hos mig. Finns ej.
Separat hårddisk.Kanske borde ingå tycker man.
Glömde skriva Med reservation för ofullständig information Eller lovat för mycket i rubriken.
Borde jag har gjort.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-13, 22:56
Svara | #4 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174
Min vän. Det kan ju kanske vara på både gott och ont. Supportern får nog veta lite för mycket.
klossen
 2011-02-13, 23:07
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Så sant Grafiker.  Kanske frågar de inte ens något om det heller. De är ju olika förstås.

Men installation, gör du inte det själv Ozborn? Med dagens datorer är det ju bara ett knapptryck.

Eller pratar vi om specialinstallationer, då ska jag vara tyst.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!