Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Internationella musarmsdagen mån. 28
 2011-02-24, 15:43
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Internationella musarmsdagen mån. 28
Internationella musarmsdagen nu på måndag den 28/2-2011.
Sidan är klickbar "gå vidare och läs" Tror vi alla någon gång drabbats av detta.
Om inte musarm, så stel nacke osv.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-24, 16:58
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

En annan Länk om webbläsare

Vad skull Du säga om att surfa utan "Adressfält" ? hurvet m nvarm nbefinner sig.
Det få Du svar på avTkj Som vanligt ä han i frontlinjen nädedt gäller att snappa upp.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-24, 19:19
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det där är nog inte helt osannolikt.  Redan nu kan du ju söka direkt i adressfältet hos G Chrome. Har det ju haft sedan den började.

Som det stod, hur ofta skriver man in en adress?? Inte ofta.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-24, 19:25
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Använder också G.Chr just på grund av sökfunktionen i adressfältet. Går oftast fortare att använda detta än att öppna bokmärkena.

G.Chr är kungen på tronen nu bland webbläsarna enligt mig. FF ligger tom efter Microsofts IE9. Deras 4a måste vara jäkligt bra annars så kommer dom mer efter.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-02-24, 19:37
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu tar jag inlägget ovnför om musarm.

Jag gör precis allt man inte ska. Resa sig och vila lite....hinner knappt resa mig förrän jag sitter här igen. Musarm har jag aldrig haft. Men en dålig rygg för att inte säga "trasig" har jag så jag ska/får absolut inte sitta som jag gör, framåtlutad med armbågen på bordet när jag läser det som skrivs. Och skriver själv, bortsett armbågen då.

Jag är ju hemma. Undrar om det räknas att jag inte sitter här förrän på kvällen. Fast de stämmer inte längre. Med de här nya lättanvändliga maskinerna så fuskar jag ju lite där med, fast då får jag stå, kan inte sitta alls på fm.. Jag måste passa mig. Att det kan gå illa vet jag. Men det känns inte som en dator längre när de är så nätta.

Har varit liggande platt i flera veckor förr. Därför har jag köpt till en laptop också, om utifall att.......

Tror jag ska ta en paus och fixa lite kaffe. (Jag är strax tillbaka igen)

Tack för bra länkar Ozborn.  En tankeställare.

Ett mycket, mycket bra råd: Gör inte som jag.

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-24, 20:04
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Jag undrar hur man  i så fall skall kunna "dra en länk direkt till Bokmärkesfältet. det finns ju inget att "dra ifrån sas... Men det ger sig väl antar jag. Vi är inte där än.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-02-24, 20:35
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Utan adressfält!!! NJaaa! Det är vä'l att ta iiiiiii! Jag vill nog har det kvar, åtminstone ett tag till!! snabbhet vill jag ha i en webbläsare!!
Tjohejsan
 2011-02-24, 21:26
Svara | #8 
Raderad
Medlem
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 174
Under alla år som jag har jobbat med datorer på en tidning har jag lärt mej hur man skall handskas med musen. Det finns en hel del snabbkommandon som jag har använt och använder fortfarande.
Tack så mycket för tipset ändå.
klossen
 2011-02-24, 21:34
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Dra en länk blir ju lite svårt om det inte finns någon.

Men som Grafiker säger kortkommandon. Men det kan ju inte gå det heller om det finns något..

Jag säger som Kingsway, vi är inte där än. Det löser sig nog på ett eller annat sätt. Annars får de väl tänka om.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-02-25, 09:30
Svara | #10 
Jocke
Administratör
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 193

Jag har nu lagt in den "Internationella musarmsdagen" under temadager i kalendern, se http://www.dinstartsida.se/kalender/temadagar/

 

Det är vid gränsen av smärta och lidande som männen skiljs från pojkarna. // Emil Zatopek
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!