Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » För tyst på ds
 2011-03-30, 15:20
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
För tyst på ds
  Ha,Ha Var är ni alla???????? Själv har jag varit på gym!!!
Tjohejsan
 2011-03-30, 15:53
Svara | #2 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Ja du, har fått ersätta min gamla dator som kraschade och köpt mej en ny. Det har gjort att jag fått installera alla program och annat som jag behöver. Har tagit sin lilla tid men nu så...är på "G" igen

Är det så man blir på gym "Hulken" alltså

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-03-30, 18:20
Svara | #3 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Kan väl hålla med om at det inte har varit så mycket liv på DS på ett tag. själv så har jag umgåtts med frun å låtit datorn vara. Gym kanske man skulle testa? Inte fel att bli av med "lilla" maggen haha.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-30, 18:42
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Visst jag har också legat lågt av diverse orsaker. Men nu är vi ju här allihopa. Vad ska vi nu hitta på för kul då? - Lägga Jocke på halster. Grilla honom lite. OK, Han sköter sig utmärkt, men det är ju så att vi nördar är ju ett fordrande släkte.

Märkte idag. när "Allt för Windows" kom i ny upplaga. Att Vista verkar nästan helt ute. Nu är det Windows 7 med Sp1 och mycket annat vad det OS,et är kapabel till som är i blickpunkten.
- Känner mig lite nedtryckt i skorna med mitt Vista. Men en uppgradering från Vista gör jag inte.
Det är nog bäddat för trubbel.
Några frågor på detta? Som det brukar heta i reklamen...

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-30, 19:17
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Nej jag uppgradera inte till win 7 lite dyrt och trubbel!!
Tjohejsan
 2011-03-30, 19:40
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Du är en klok man KW.- Kloka råd ska man följa.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-30, 19:42
Svara | #7 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Kingsway och Ozborn: Jag har oxå haft Vista och innan dess både XP, Wind.98 och som tidigast Wind.95. Det allra sämsta OS som jag hade är Vista - kraschade stup i ett och var skraltig för det mesta! Tog mej till slut råd att införskaffa Wind.7 - det bästa som jag har gjort för efter det har det gått som smort. Inga stopp på grund av 7:an och det bara "funkar" helt enkelt En rekommendation är att byta ut Vista om ni kan...uppgraderingen är värd pengarna!

Tror att Vista var en ofärdig version egentligen för XP var flera ggr. vassare än den. Som jag tycker borde Microsoft ha väntat och bytt från XP direkt till Wind.7 (mina funderingar) Ja, nu är dom ju på gång med med ett nytt OS redan...det går i allt snabbare takt 

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-03-30, 19:49
Svara | #8 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Vad är det för trubbel ni avser mina herrar? Har kört Win 7 rätt länge nu och måste säga att det är ett kanon OP. Det var Vista Basic på datorn när jag köpte den men det var inge vidare. Hade iåförsig bara 2 gig i ram och moderkortet kunde inte hantera mer. 

Bestämde mig för att blåsa datorn pga detta sega Vista. Sagt å gjort. In med XP Pro och det funkade jättebra men en polare hade Win 7 Ultimate liggandes så den skickades via post till mig. Blåsa datorn igen och bli helt förstummad. Win 7 är bara sååå bra och det blev inte sämre med SP 1. 

Det gick en tid och man ville ha mer. Sagt å gjort. Beställa datorkomponenter och byta ut det gamla i burken. Nu sitter jag supernöjd med det jag har. ( Ett tag iallafall haha)

Varför välja Win 7?

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-03-30, 20:02
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Jag har hört att om man uppgraderar via nätet till Win7. då måste man lägga in Drivrutiner i efterhand om jag fattat rätt. Det är då trubblet kommer in. Men att helt "blåsa ut datorn "Formatera" antar jag det menas med det. Vågar inte bara.
Iof. mitt Vista har inte krånglat nämnvärt. Och 4 Gb RAM räcker långt. /3 Gb i realiteten./ 1 Gb drar för att köra Vista.
Kan man köpa en Win 7 uppgradering på DVD och in med DVD och install direkt över Vista.
Eller måste det till en riktig full-version och göra som ovan.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-30, 20:03
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jösses vad tjusig du blev KW.  (Not)

Jag ha aldrig uppgraderat till 7an utan köpte en stationär och en laptop. Helnöjd, utom fotohanteraren.

Där är XP oslagbar.

Vista har jag aldrig haft.

Känner däremot en som fixar och donar med datorer .  Att uppgradera från Vista till 7an rekommendras inte. Frågade inte varför då det inte var aktuellt för mig.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-03-30, 20:08
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Tack RV!
På din bifogade Länk står ju allt vad jag sökt efter. Såg den för sent för mitt inlägg.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-03-30, 23:19
Svara | #12 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Ozborn: När du köper Windows 7 kan du välja antingen en uppgraderingsversion eller en fullständig version. Båda versionerna har samma funktioner. Uppgraderingsversionen kräver att Windows XP eller Windows Vista är installerat på datorn innan du kan installera Windows 7. Om du installerar den fullständiga versionen behöver inte en föregående version av Windows vara installerad på datorn. Jag har köpt en uppgraderingsversion eftersom jag hade Vista på min burk tidigare. Det blir framförallt billigare, kostnad mellan 12-1700:- beroende på var du köper Wind.7 (gäller Home Premium)
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-03, 14:29
Svara | #13 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Vi kan väl ta upp denna tråden igen. Här händer inte mycket. Var är alla? Har ni fullt upp med att uppgradera era Vista till Win 7 eller vad håller ni på med?
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-04-03, 15:30
Svara | #14 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Allmänt info: Jag är sjuk för nuvarande, och det lär dröja innan jag orkar engagera mig fullt ut.
Men det finns väl fler som kan ta över min kvast så länge... 
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-03, 16:43
Svara | #15 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

RV! Jag tycker att win 7 är för dyr! Dessutom tror jag på en massa trubbel,om man tar hen via webben!!

Dom lova att alla sparade filer finns kvar! Men var har jag för bevis för det?? Allt kanske försvinner för evigt!!

Jag chansar inte!!

Tjohejsan
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!