Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Bild/ritprogram som bara är 4MB, litet.
 2011-04-03, 23:17
Svara | #1 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Bild/ritprogram som bara är 4MB, litet.

PhoXo är ett gratis och kraftfullt bildbehandlingsprogram. Det är litet, snabbt, enkelt att använda, kan användas som ett mini PhotoShop. Dess funktioner inkluderar lager, ångra, över 50 specialeffekter, batch-bearbetning, och ett brett utbud av användbara och kraftfulla verktyg för att välja ut, beskära, målning, retuschering, mätning och navigering. Speciellt kan du enkelt lägga till text effekter till bilden, till exempel skugga text, rippel text, lutning färg, text osv. PhoXo webbplats ger ett stort antal resurser, inklusive steg för steg handledning, tusentals gratis clipart, ramar, mönster , texturer och former.

Vill rekommendera programmet inte bara till nybörjaren utan även till dig som kan mera! Har du dessutom en dator som inte har så stor hårddisk, då är detta perfekt.

http://www.phoxo.com/en/

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-04, 00:02
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Hej frogart

Det programmet provade jag ett tag, men när jag skulle lägga till symboler så hamnade jag på deras sida istället i ett helt nytt fönster på Internet.

Jag tog bort det.

Hoppas de har fixat till det.  För din skull.. Jag testar inte mer har hittat andra toppenprogram som inte behöver laddas ner.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-04, 00:34
Svara | #3 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Hej Mysan,

symbolerna ska laddas ner från sidan först och dom lägger sej sedan automatiskt i programmet.

Jag använder oxå mina egna program som jag redan har men vill dela med mig till de som vill ha gratis och enklare ritprogram! 

Nu en god natt, vän 

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-04, 10:22
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
frogarth! Är detta program på Svenska? Innnan jag går vidare för install  & test.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-04, 11:30
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det är inte på svenska Ozborn.

Ursäkta jag svarar istället, men jag ska svara frogart också så då passade jag på.

Jag hoppas också att du kryar på dig snart.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-04, 11:32
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

frogart.  Helt riktigt att rekommendera progam för de som inte vill ha betalprogram.

Men jag visste inte om du hade provat så långt.. Jag vet ju att du har "rediga" program själv.

  

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-04, 14:10
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Tack Mysan!

Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!