Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Flikar och sidor ??
 2011-04-12, 21:02
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Flikar och sidor ??

Någon som vet hur i hela friden jag kan öppna nytt eller klicka på en länk och få en flik?

Jag har inställt att det ska visas i flikar men ändå kommer en ny sida och lägger sig över de jag redan har öppna.

Det har hållt på så här ett tag, men trodde jag skulle kunna klura ut det. Men icke. Det har fungerat tidigare.

All hälp mottages tacksamt.

 

Obs att jag gjort inställningar i Verktyg - Internetalternativ.  Kan inte göra mer nu. Gäller IE8.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-13, 04:30
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

God morgon.
Menar du på DS eller i allmänhet? Att få alla länkar att alltid öppna i nya flikar per automatik har jag då aldrig fått att funka utan jag högerklickar på en länk och väljer öppna i ny flik.

Annars så är det bara att testa olika inställningar i internetalternativ/flikar. Bifogar en bild på hur jag har ställt inställningarna för flikar. Är det någon som har en annan bättre lösning så mottager även jag tips. 

http://6g6.eu/sih-flikar-i-ie9 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-04-13, 09:00
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Så här har jag inställt i IE9. Det öppnas alltid i flikar, oavset jag är i DS eller annortstädes.
Tror det är standard. Har i alla fall inte ändrat på nåt vad jag minns.
Som du ser Mysan skiljer de sig från RV bild.
Men nån IE8 har jag ju inte

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-13, 12:42
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Tack båda två.

Det gäller allmänt inte bara DS

Jag hade som RV visade, men ändrade till din Ozborn. Men det är likadant ändå, trots att jag startat om Explorer.

Jag får göra som RV säger klicka och välja flik.

Där får jag skämmas rejält för det har jag inte tänkt på. Kanske för det öppnats flikar ändå  förut.

Jättesnällt av er att svara.   Hoppas ni får en fin solig och varm dag    

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!