Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » IncrediMail problem
 2011-04-27, 23:35
Svara | #1 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2011-04-27
Inlägg: 3
IncrediMail problem

Hej!

Ända sedan jag blev tvungen att formatera om min dator har jag haft problem med min IncrediMail. Sedan jag installerade om programmet kan jag varken skicka eller ta emot epost. Däremot har jag lyckats få in mina gamla kontakter och mail. När jag öppnar programmet står det "Kontrollera uppgifterna nedan och om nödvändigt rätta användarnamn och lösenord." Under det står det " 535 5.7.8 Error: authentication failed: UGFzc3dvcmQ6". Detta trots att jag vet att både användarnamn och lösenord är rätt.

Om jag kryssar denna första felmeddelanderuta kommer en ny upp. På den står det "Det gick inte att ansluta till server för inkommande post: 'pop3 @bredband2.com'. Försök igen senare." Under det står det: "Socket Error: 87, Port: 110, Protocol: POP.The parameter is incorrect." Detta trots att det står på bredband2:s hemsida att detta är rätt serverport (http://www.bredband2.com/2008/02/lasa-e-posten-fran-ett-e-postprogram-tex-outlook/). Jag har även kollat de andra portarna och provat installera om både program och profil.

Vet någon vad felet kan vara? Eller har ni något tips på vad mer jag kan testa? Jag vill verkligen ha tillbaka mitt IncrediMail!

Tack på förhand!

Lisa

 2011-04-28, 01:34
Svara | #2 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Har du installerat det allra nyaste Incredimail?? Har suttit och läst att flera personer har haft problem med det...jag rekommenderar dej att ladda ner ett äldre IM. Har fungerat riktigt bra för många...

Lite fler ideér: Utgående post (SMTP) är 25

INTE kryssa i "Den här servern kräver en säker anslutning (SSL).

Inkommande e-post (POP3) är satt till 110

INTE kryssa i" Den här servern kräver en säker anslutning (SSL).



En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-28, 01:34
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Hej

 

Jag har inte upplevt allt det du gjort, men att jag ska kontrollera mina uppgifer har jag fått. Då har jag bara öppnat och sett att de varit rätt och sedan har det fungerat igen.

Men det här låter lite mer komplicerat.  Kanske kan någn annan hjälpa dig, om inte är det enklast att maila Incrediamil. De svarar väldigt snabbt. Eller gå med i deras Forum, där kan man hitta en hel del matnyttigt  utan att ha problem

Hopps det löser sig. Du får en Lyckospark av mig  

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-28, 08:32
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Lisa-olsi!
Hej! I början hade jag problem med InCredimail.  På så sätt det hänvisade med att starta upp min dåvarande IE8. Efter det jag uppdaterat mig till IE9så har detta problem försvunnit. Har Du IE8 som standardläsare. Kan ju problemet ligga där. Detta var bara ett tips jag ville dela med mig av. Mer har jag inte att hjälpa dig med. Lycka till. Kanske borde inte yttrat mig. Det finns andra experter på den här tråden.

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-04-28, 12:23
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

frogart:  När jag skrev någon annan, då fanns inte ditt inlägg här.  Vi måste skrivit samtidigt och ditt kom upp innan för det var helt tomt och texten "ingen har ännu svarat på det här......"

Men byta till tidigare, det går ju men man får ju automatiskt rådet att installera nya.

Det har kommit nya uppdaterignar nu och då tycker jag det är helt perfekt.

Alltså Incredimail NR 2  till Windows 7  exempelvis. Där ska man inte ha gamla det blir problem.

Men då gäller det att ta rätt så det inte blir nr 2 allmänt. Det gjorde jag första gången. Men kom på det när jag laddat ner det. Men det blev annorlunda.

Måste sticka nu, ska på läkarbesök. Tittar in senare igen.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-29, 00:50
Svara | #6 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2011-04-27
Inlägg: 3

Tack snälla ni för era svar

Jag hoppas verkligen jag får igång mitt IncrediMail igen.

Ha det gott // Lisa

 2011-04-29, 01:14
Svara | #7 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Kan du inte kontakta Bredband2 för att höra vad dom säjer om ditt problem??

Har själv Incredimail och Windows 7 och det fungerar utmärkt.  Misstänker att det är något fel med serverporten...en vän jag talade med sa att du kunde prova att skriva in 2525 på porten där du har 110. Vet inte om det kan hjälpa eller stjälpa. Vågar du prova kanske? Incredimail kan väl bara krascha om det går fel...då kan du sätta in det på nytt isåfall. Kommer inte på något mera i tipsväg

Hoppas att du kan reda ut felet och få använda mejlen igen


En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-29, 01:18
Svara | #8 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Lisa-olsi.

Klart du får igång det igen. Allt löser sig förr eller senare. Oftast förr.  

Datorer lever ju sitt eget liv emellanåt, men kommer tillbaks igen. Själv brukar jag dra en ful ramsa, det brukar lösa de flesta problem Skrämma igång programmen igen.

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-04-29, 01:44
Svara | #9 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2011-04-27
Inlägg: 3

Tack för era uppmuntrande ord, men det går INTE,

jag fattar inte varför. Jag har ju haft IncrediMail i flera år,

på denna dator och på två andra. Jag och några andra som

hjälpt mig har provat allt vi kommer på, får väl kanske kolla

med deras forum. Funkade så bra tills jag fick ett ryskt visrus

på datorn som gjorde att det bara var att blåsa tomt allt och

installera om alla program, sen funkar inte IM.

Nu ska jag försöka kolla upp varför jag inte kan kommentera

på bloggar jag brukar kommentera, är det inte det ena så är det

det andra   Datorn är fantastisk, när den funkar

 2011-04-29, 16:46
Svara | #10 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-04-29
Inlägg: 27

Tjena Lisa

Ta bort och installera på nytt. Jag föreslår att du använder Revo uinstaller det tar bort allt.

http://www.revouninstaller.com/

Pekingfanz
 2011-04-29, 18:03
Svara | #11 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Lisa-olsi: Du kan väl skriva här till oss andra när/om du får ordnat till Incredimail, är riktigt nyfiken på vilket fel det är och hur du löste det. Lycka till
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2011-04-29, 19:08
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Lisa! Håller på Fanngoog! Använd den länken,nivå 4, men kolla noga så du avinstallera bara det som hör dit!
Tjohejsan
 2011-08-28, 09:56
Svara | #13 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2011-08-28
Inlägg: 1

Hej Lisa!

Hoppas att allt har löst sig. Men det vore kul att höra va som va felet. Skriv gärna och berätta. Hoppas inte att det redan finns. För jag hittade det inte. Men jag är helt ny här. Detta är det första jag skriver här. Har nämligen problem med mitt IncrediMail. Får dubletter och har i morse haft problem med att ta emot och skicka email. Men nu verkar det som att jag kan ta emot men inte skicka. Snälla är det någon som vet så berätta gärna. Jag har ändrat utgående post och inkommande till det som stog här tidigare. Sen har jag även tagit bort kryssen i "den här serven kräver en säker anslutning (ssl) ", jag har Windows 7 och IM 2.

Tack på förhand Evlin

 

 2013-04-15, 15:05
Svara | #14 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-04-13
Inlägg: 2

HejJag kan inte sända email heller,har du löst detta?

Jag får

501 Syntax error in parameters or arguments to HELO command

hör av dig om du vet vad felet är

 2013-04-15, 15:10
Svara | #15 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-04-13
Inlägg: 2

Har provat allt, har Windows xp.Hur laddar man ner en äldre version?

Tack på förhand

 2013-04-15, 16:49
Svara | #16 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
IntercrediMail     
Tjohejsan
 2013-04-15, 21:06
Svara | #17 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Windows 9 fungerar inte alltid med Incredimal om du har det, ta tillbaka 8an. Men du ska inte ladda ner tidigare Incedimail de är inte aktuella alls längre.

du ska inte ha fyra siffror istället för 110, minns inte vad det var men det ska bara vara tre siffror. Dessa får du av Internetleverantören. Jag fick ändra mittt.  Men jag har Windows 7 och 8an.  Men 8an tar inte Incredimail emot ännu. Det jobbar på en lösning till det.

Kanske har du fått igång det redan. Hoppas det.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-06-04, 17:53
Svara | #18 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-06-02
Inlägg: 5

Hejsan! Lisas skippa IM och skaffa ett gmailkonto fungerar alltid.

Mvh lillcalle

SCW
 2013-10-03, 03:50
Svara | #19 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-10-03
Inlägg: 5

Incredi Mail och deras screen savers har aldrig fungerat fungerat för mig heller och jag har Bredband 2 som leverantör. Jag ville använda skärmsläckarna men jag fick ge upp till slut.


 

Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!