Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » IE 9 !!!!!! Blääääh
 2011-05-05, 22:50
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
IE 9 !!!!!! Blääääh

IE 9, vilket sk-t. Ursäkta. Fick den idag via autouppdatering. Det är de sämsta jag någonsin sett eller varit med om. Incredimail går inte lägga till trots att man ska kunna lägga till egna mailkonton.

Nu fungerar det ju separat.  Men de andra som finns... Jag har inte Yahoo, men inte går det ta bort den inte.  Och detta Face-book som vil vara med överallt och vill jag översätta den här sidan? Nej, den är på svenska. F.......&%¤#?&&

Jag tycker det verkar väldigt ogenomtänkt alltihop.

Flikarna man kunde ha liggande under URL som de man använder ofta. Borta.  Resten, Favoriter på högersidan, det kan jag vänja mig vid, det går ju också föra över till vänster. Tills nästa gång då är det höger igen. Irritationsmoment

Nu ska jag kolla lite till ikväll. Men det blir nog att jag tar tillbaka 8an igen. Hoppas det går bara.

Någon som gillar 9an bättere än 8an? Ni har ju diskuterat det tidigare men då var det beta och där  var jag väl inte så aktiv att hänga med då jag inte använder beta-versioner överhuvud taget.

Nu fungerar ju just Incredimail inte så bra på de nya datorerna överhuvud taget. De är kompatibla med 7an, och Microsoft  t o m rekommenderar och visar hur man installerar det på just Windows 7.

Men väljer man den som standard så kommer man till sidan med utseenden. Incredimail Application. Inte e-posten.  OM man inte högerklickar på det man vill skicka och väljer e-post då går det bra. Enda stället Incredimail 2.0 finns med är Alla program, men där går den inte öppna om man har något man vill skicka.

Men lägga den som standard. ICKE.  Det gick i 8an på Internetalternativ att ha den som standard, då kunde man använda det lilla kuvertet till höger, som också är borta nu.

Börjar ledsna på datorer överhuvud taget. Nu är min 5:e Laptop puts väck. Fem som jag köpt och inte fungerade, nu går den inte göra något åt. Den heller. Delar som fattas finns inte. De andra fattades det delar på moderkortet och en kom bort på vägen.

Nu har jag begärt pengarna tillbaka och hoppas det fungerar. Vill inte byta till en annan en gång till. Så nu kör jag den här, den är ny den också, och den är jag jättenöjd med. Har aldrig haft bättre. Jag får väl vara glad att en av sex går som den ska. Peppar peppar.  Men det är Laptop jag vill ha som komplement 

Nu har jag gnällt färdigt. I morgon ska jag åka till butiken som enligt löfte lovat pengar tillbaka. då fabrikanten som skulle komma hit med en ny dator ångrade sig.

Lev väl  (jag får inte ner smileys, heller, händer ingenting)

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-05, 23:48
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Ojojoj. Du verkar ha väldiga problem Mysan. Dina datorproblem kan jag inte hjälpa dig med men dina problem med IE9 ska vi väl försöka få bukt med.
Har kört IE sen Beta och laddade ner den direkt när den kom som skarp och är väldigt nöjd. Funkar till (nästan) allt, strular lite på Facebook bara men det kan jag leva med.

Ditt problem med Incredimail och IE9 känner jag inte igen. Funkar hur bra som helst här. Du har inte missat nån inställning nånstans? Likaså med smileys, funkar bra här. Skrev ett svar på en annan tråd som du startat om just detta.

Flikarna kan du få ner under adressraden om du högerklickar i en flik och klickar i det som står längst ner.

Byt inte utan att bråka lite med IE9 först. 

Ha det bäst och vill du ha hjälp via mail så ordnar vi det med. 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-05-06, 00:44
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Tack  snälla du. Jo högerklickade gjorde jag och kunde välja, men sedan var de borta efter att jag stängt ner igen.  Jag ska titta lite till på det.Incredimail vet jag inte för det har varit lika med de datorer jag hunnit kika lite på, ASUS.  Har ASUS på den här också. Jag hade XP förut där är inga problem. Men jag har Incredimail för 7an nu.

Jag får testa vidare lite.

Men smiley är stopp. Jag svarade Kingsway häromdagen och fick inte ner någon då heller.

Kanske ska sätta i nya batterier i tangentbordet, för det missar bokstäver och mellanslag ibland. Jag har aldrig haft trådlöst förut så det kan vara det jag missat.

Tack och vad glad jag blir att jag kan återkomma.


Hoppas du får en God Natt


Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-06, 01:26
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

RV

Nu hittade jag Verktygsfält och då känner jag igen mig lite bättre.  Nu får jag ner de sidor jag vill komma åt på en gång. Plus att jag kan trycka på stjärnan med  gröna pilen för fler.  Och kuvertet med läs e-post finns med. Men det går inte öppna. 

Men det är antagligen inte så jag ska göra. Att ta ner Verktygsfältet. Jag skulle kunna lägga till knappar men har inga så jag får nog ladda ner senare varsion av Bing också.

Får ta det i morgon. För nu måste jag sova lite också. Jag har väldigt svårt att komma i säng. Datorn är roligare än att sova.

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-06, 08:30
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Tjena Mysan!
Om du trycker på tangenten "Alt" på tangentbordet så kommer hela menyn att visa sig så du får då lite lättare att ställa in inställningarna.
Med verktygsfältet tror jag du menar bokmärkesfältet eller har jag fel? Någon toolbar "verktygsrad" typ Google eller Bing använder jag inte så dessa kan jag inte se eller hjälpa dig med.

När det gäller problemet med "kuvertet" (Incredimail) så tror jag du har glömt att ställa in Incredimail som standardprogram på datorn.

Gör så här: Öppna verktyg/ internetalternativ/program/ange program/ange dina standarprogram och där klickar du på Incredimail och trycker på ange detta program som standardprogram.

Lycka till. 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-05-06, 12:08
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Nu försvann mitt svar, mitt eget fel. Det är inställningen av Incredimail som standard som kommer som Incredimail Application, det går inte få in annat då valen redan är färdiga, jag kan ju inte skriva något själv där.

Jag menar inte bokmärkesfältet utan högerklick på fältet under texten.

Alt har jag aldrig hört talas om i de här sammanhangen men det ska jag självklart göra också.Men nu måste jag iväg på läkarbesök så jag får ta det när jag kommer hem.

Tack snälla för din hjälp. Du är en klippa.  Du får ingen smiley det var där det jag skrivit försvann när jag provade nu igen.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-06, 12:49
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Anrop till RV

Nu gick jag bara och tittade lite här och klickade på kuvertet igen och gissa vad?  Upp kommer min inkorg i Incredimail. Det fungerade.  Men den finns inte i Verktyg Internetalternativ där kommer bara färdiga förslag.  Men huvd saken det fungerar

Men det går inte få in det här, ändå krympte jag det.  Jag tog både skärmklipp och skärmdump

Jag får ta det är jag kommer hem. Hinner inte mer nu.

 

 

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-06, 18:44
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Tråkigt att du har problem med ie9.Mysan Hoss mig funkar 9-an felfritt!!
Tjohejsan
 2011-05-06, 21:15
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Här tog jag två foton på fältet på datorn.  Det är  Bing-bar, den kom när jag sa nej till den.

Först vänster sida   Nej här är något fel.

Jag har provat flera gånger men får inte in bilder alls här längre.

 

Jag får ropa på  J O C K E.   Inga bilder - inga smileys

 

För varken bilder eller smileys fungerar.  Skärmdump eller skärmklipp gick inte. Och nu inte kamerabilder heller.  Men det är lika på de andra webbläsarna också. Så den här datorn har väl blivit knäpp den också. Fattas bara det för då har jag ingen dator alls.  Jo min gamla XP har jag ju men den gör ju lite som den vill. Den ska ju skrotas.

 

Men vilket som så kommer jag nu in på Incredimail via det lilla kuvertet läs e-post  bredvid RSS.

Har nog fattat fel med Alt för där händer ingenting.

Tack för all hjälp, men nu fungerar Incredimail även om det inte står något program alls som standard.

 

Jag blir galen. Nu kan jag inte markera ord heller.

Nu lägger jag av för ikväll.

 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-05-06, 21:41
Svara | #10 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Hej igen Mysan.
Alt tangenten är inget kommando utan den bara öppnar menyraden så du kan komma åt menyerna enklare.

Du har stora problem min vän. Öppna Windows Update och kolla om du har någon uppdatering till IE 9 liggandes. Har för mig att jag fick en och sen funkade IE 9 bättre med DS. Fråga mig inte varför.

Nästan läge för fjärrstyrning men det får du avgöra.

Lycka till från oss alla vågar jag nog skriva .

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2011-05-08, 08:59
Svara | #11 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

God morgon.
Hur har det gått med din dator och IE9 Mysan? 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!