Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Gmail och bilder.
 2010-11-05, 15:04
Svara | #1 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Gmail och bilder.
Jag använder gmail och är mycket nöjd med det. Men det finns en sak som jag inte gillar och det är chrome + gmail tillsammans. när man skriver brev och lägger in en bild i brevet så kan jag inte se den (bara kryss) efter att det är skickat. visst det går att bifoga bilderna och då ser jag dom längst ner på sidan! fast om jag skriver och vill varva bilder o text så kan jag inte kolla upp det efter att dom är sända...måste se dom på en ny flik eller i bildprogram. 

har användt firefox och där kunde jag se foton/bilder i själva brevet, IE fungerar likadant! Är det någon som jag som reflekterat och undrar??


En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-05, 15:46
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Har faktiskt aldrig tänkt på det! Men det stämmer nog,synd att det är så.
Tjohejsan
 2010-11-05, 21:46
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Har aldrig använt Crome  och skickat mail med.

Men det är ju helt galet. Det om något borde ju fungera. Det är ju deras eget.

 

Ha en fin helg

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-05, 22:47
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
@frogart. Jag kan nog inte vara till hjälp. Men frågar ändå. Är du säker på att det är den skarpa versionen du har av G.Chr..
- G.Chr Beta har ordningsnummer efter sista uppdateringen. 9.0.570.0 Jag tror att den skarpa har någonting på 7.0.xxx osv. Min Beta, har ungefär samma felaktigheter du påpekar. Även om jag inte förstår din frågeställning till fullo.
- När du säger lägger in en bild. Är det från egen dator eller från ett webbalbum. (URL): 
Slutreplik: Föreslår du använder Firefox eller IE ....där det fungerar.
Trevlig Helg!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-06, 15:40
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

frogart

Nu har jag testat med bilder i Chrome - Gmail

Det fungerar utmärkt för mig.   

Jag har lagt in 4 i samma mail och de syns och finns fortfarande kvar när jag tittar på skickat och mottagaren ser det också.

 Har provat att lägga in olika antal bilder.    

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-06, 16:45
Svara | #6 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

 så här ser det ut på min GMail när jag har Chrome. Blir inga bilder men dom som får mejlen ser det jag skickat. Konstigt 

Jag har Chrome 9.0.570.0 beta. Vilken har du Mysan, kan det vara den stabila 7.0.0...något sånt! Om det är så kanske jag ska byta oxå 

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-06, 21:15
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Så här blir det hos mig.  Kan välja större också,men det är ju onödigt, de fungerar ju likadant.
021 fixad bild.jpg

Nästa bild är så här    052 svan.jpg

Som du ser fungerar det utmärkt.

Jag har inte Beta.  Jag har 7.0.517.44
 
Hoppas den stannar kvar nu. Jag har bara kopierat rakt av.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-06, 21:24
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
@frogart. Som jag misstänkte. Man måste visst köra G.Chr. skarpa för att det ska funka med bilderna som Mysan gör.
För att få in den skarpa måste man tror jag med säkerhet avinstallara Betan först. Annars tar inte installationen av den skarpa. Rekommenderar Revo Unixtaller nivå 4 för att få rent i registret.
Eller iobit Uninstaller. Den kan du ha på sticka.-USB Det är bara en exe-fil. Rensar mycket bra, men inte så bra som Revo U.
Funkar inte detta. Kan du ju återgå till Betan.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-07, 00:21
Svara | #9 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Men vad i hela.....(inga fula ord nu Mysan, inga fula ord).

Bilderna låg här och när jag tittade strax efter var de kvar.


HJÄLP MINA BILDER ÄR STULNA: RING POLISEN:


Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-07, 00:30
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Ozborn.  När jag tittar nu så såg du tydligen bilderna förut.

Men klart måste du avinstallera Betan, annars blir det problem. Jag tror inte du kan ha båda heller, de kommer säga ifrån.


Revo Uninstaller 4.....något  kör jag med, som jag nämnt. Den andra har jag inte hört talas om.

Ska titta, men Revo räcker för mig.  Och som på ett annat inlägg, latheten, orka sätta i en USB när den andra bara ligger där

Nu ska jag sova  God Natt  

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-07, 09:21
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Näru Mysan. Dina antagligen fina bilder ser jag inte. Men däremot en fin fyrkant med något som liknar skräp i mitten. Man måste hämta bilden på Nätet. så man får en bildadress. Men det veet du. Det är nog något annat tjall på linjen. - Vad gäller avinstall. Håll dig till Revo, det är bäst. 

Tröstar Dig med en vacker blombukett. Skickad via G.Chr. Skarpt läge.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-07, 22:52
Svara | #12 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Yes sir. Jag vet.  Jag fattade som att du sett dem. Men jag lovar. Snyggaste bilder på hela Internet. Du tror mig va?  Gör inte det.

Nu ska du få en från nätet, från min blogg så det är min egen bild.

Jag skulle lägga in från vädret idag, men har inte minskat dem ännu. Men det är inte vitt och det tackar jag för.  Jag har också letat var du la den, men inte hittat ännu. Fortsätter leta.

Den här är från förra året på väg hem från min dotter.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!