Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Dagbok 2
 2011-08-16, 10:28
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Dagbok 2

20110816
Härmed informeras om. Se till att radbryt ombesörjes när så erfodras "Shift + Enter" och bilder har rätt storlek för ändamålet. Tacksam om det efterföljs.


Brittsommaren tycks ha infunnit sig, åtminstone på mina breddgrader. 
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-16, 10:42
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Som sagt va. Brittsommaren är här. Och grundvattnet svämmar över sina breddar. Glöm ej ta på fiskar-
stövlarna när ni ger Er ut. Lika bra ta med haspelspöt samtidigt, om man har tur kanske middagen blir fixad.
Om det inte är för mycket begärt, kanske det även ger utslag till billigare el till vintern. Men det är väl att hoppas på för mycket...
Le väl!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-17, 00:08
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Bilderna är ju ett måste om de ska få plats, det andra tror jag nog de flesta  är insatta i.  Det är ju inga nybörjare på DSS. Shift behövs ofta inte användas det går med Enter och eventuellt bakåtpil då kommer man exakt dit man vill,. Som gammal maskinskriverska använder jag bara Enter.

------------

Vet du, det börjar bli kyligare här också nu. Bara 38 i solen samma tid.

Tänkte på dig att jag skulle/måste skriva det. Att småretas lite, jag tror du tål det.

Men i går var det fakiskt lite kyligt och blåsigt så man får ta vara på det som förhoppningsvis är kvar av sommaren.

En sak som du inte ska ta illa upp av är Brittsommar 7 oktober annars kallas det Indiansommar tiden mellan när hösten börjar med lagom värme och fram till 7 oktober om det är varmt då annars blir det inget alls.

Som sagt inget mot dig men de här diskussionerna har varit uppe på så många ställen t o m väderrapportörer blandar ihop det.  Eftersom jag jobbat med detta och annat så reagerar jag, kan inte hjälpa det.Om du inte tror mig så googla.

Det här är nutida, tidigare på 1800 talet var det förknippat med november eller Lukas  i oktober. 18:e tror jag det var.

Nu har jag googlat om det ändå påWikipedia, ganska intressant läsning (om man är kalenderbitare vilket jag är) Det hade med höstfärger och boskap att göra också, det var nytt för mig.

Det här blev långt. Nu ska jag gå och sova istället.

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-17, 00:12
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Här hann du med ett inlägg till medan jag skrev.

Kanske är det för mycket begärt, men billigare el vore inte dumt alls.

Men då hittar de väl på nåt annat. Våra pengar vill de nog åt. Utsugarna.

Att gå ut på gatan och fiska är heller inte dumt.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-17, 09:03
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Mysan!
Vad gäller Brittsommar. Även om den inträffar i oktober månad. Jag går bara på känslan.

Vad gäller lägga in bilder. Håller med dig, bilder säger mer än tusen ord. Men de kan också modereras innan de lägges in i Forumet. Ingen brasklapp åt Dig. Men för allas trevnad och slippa brytarad vore väl det inte för mycket begärt.

När jag lärde mig MS Office Och skriva i Word av en gammal kontorsfröken på nittiotalets början, hur man skriver affärsbrev, var att alltid när man medvetet skall bryter rad,  använda just Shift+Enter. Just för att kunna redigera det skrivna och kunna gå bakåt i texten för eventuell ändring.

Skoja på Du med väder och tropisk värme. Jag tål det mesta.

I all vänlighet

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-17, 11:38
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Hallå där.  Jag skojar inte om värmen, det har varit den värmen  här.

Men jag retas med dig för att du inte har det.

Vädret är allvarliga saker det får man inte skoja om. Nu är det lite halvdant, sol och moln om vartannat och 20 grader så det är inte tropisk värme varje dag. (Men vad vet man om eftermiddagen)  :)

Jag har aldrig använt Office eller annat så där kan jag inte säga något. Men gå tillbaka och redigera går med Enter. Jag har tidigare bara använt skrivmaskiner med tab så Enter föll sig naturligt för mig när jag började md datorn.

Men vi kör på våra egna sätt. Det kommer ju med hit ändå.

Ha en bra dag

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-17, 12:55
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Huvudsaken alla är nöjda.
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-19, 19:23
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Nu är det snart helg för somliga och naturligtvis regnar det. Vad var mer att förvänta.
Men ser man efter på klart.se, då ser man en ljusning i horisonten. Intet ont som inte för något gott med sig.

Vädersnack som vanligt tycker nog många just nu. Men det är ju huvudsnacket Svennar emellan, näst efter, vad gjorde du på semestern...
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-19, 19:27
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Apropå väder. Nu kan man tom gå in på Google Maps  Knappa in på en av rullgardinerna uppe t.h.

Google Maps Väder

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2011-08-20, 00:04
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Ikväll vräker regnet ner. Det kan vara dåigt väder här också 
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2011-08-20, 08:10
Svara | #11 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
God morgon.
Solen lyser på från en ganska så molnfri himmel. Blir nog en cykeltur eller en promenad efter avklarade morgongöromål. Efter detta så står det städning på schemat, snabeldraken och dammtrasan måste luftas. Inget roligt jobb men ett måste.

På tal om städning, har ni kollat på "How clean is your house på TV4? Hur kan människor få det så skitigt? Tror ni det är uppgjort från början, ja inte vet jag. Såna mängder skit finns iallafall inte på min karta.

Önskar er alla en bra lördag. P.s kom ihåg att en god fika förgyller dagen.


Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!