Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Windows Vista.......dubblear filer o. mappar.....?
 2012-10-29, 16:57
Svara | #1 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 3
Windows Vista.......dubblear filer o. mappar.....?

Min Dator har börjat lägga upp dubbletter av filer och mappar. Har jag omedevetet ställt in detta någonstans.

Någon som kan hjälpa mig hur jag kan få bort detta elände.....

/sorang

 2012-10-29, 18:52
Svara | #2 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

Hej "sorang"!

Har kollat upp en del på nätet och du kan ha fått en mask som gör all oordning på din pc.

För att få bort den ev. masken eller andra parasiter så ska du ladda ner ett bra program som hjälper till med detta. jag använder " Malwarebytes Anti-Malware" som är bra och enkelt, rekommenderar det varmt. Hoppas att detta kan hjälpa dej!!

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/

( Worm Viking är en ondsint mask parasit som sprids over data nätverk. WormViking är konstruerat så att den skapar dubbletter av filer på olika platser i din dator. Det är därför Worm Viking kan verka svår att ta bort manuellt. När Worm Viking väl installeras på din dator, kommer det att koppla in sig i processer med Explorer.exe och andra program. Worm Viking kan också göra konstiga saker med din dator, för exempel ändra volymen på högtalarna. Worm Viking kan också försöka att skicka kopier av sig själv till andra datorer som ingår i nätverket.)



En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2012-11-01, 17:48
Svara | #3 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 3

Hjärtligt många tack till Dig "frogart" om tips för att söka rätt på maskar och annat skräp som tydligen orsakt dubbletter av filer o. dyl. Jag använde det program Du rekommenderade. 11 st  virus hittades, dock ingen "Worm Viking".

Nästa moment blir att på enklaste sätt få bort alla dubbletter.

Än än gång: Tack frogart!!!

 2012-11-02, 21:21
Svara | #4 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

ok "Sorang" här får du ett program som hjälper dej med att ta bort dubletterna som du har i din "burk".


En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2012-11-02, 21:35
Svara | #5 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

...hoppsan jag råkade trycka iväg det innan jag är klar 

hursomhelst så ta dej till denna adress: http://www.digitalvolcano.co.uk/content/duplicate-cleaner     

...så får du ett bra program som kan hjälpa dej vidare med borttagande av dubletterna du har. hoppas det vill fungera för dej! du får berätta hur det går.

Så bra att du hade nytta av det förra programet jag tipsade om...

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2012-11-04, 09:36
Svara | #6 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 3

Än en gång tack för ett enkelt och bra program. Nu tror jag mig börjar få ordning i datorn.

Skönt att få hjälp av Dig "frogart".

Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!