Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » IE 9 bara elände
 2012-12-06, 22:06
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
IE 9 bara elände

Finns det någon som gillar denna nya webbläsare?  Antagligen. Jag gör det inte. Startsidan ändras från gång till gång, vet inte hur många gånger jag fått skriva i den. Fick den igår med ett tack för att du valde.IE9.... Jag har inte valt den.

Mitt Incredimail fungerar inte. Det går inte läsa meddelanden, de tas bort. Jo jag tackar. Jag har betalt det programet. Försök skicka mail till dem från andra ställen, de känner inte igen adressen. Men himmel, jag kan väl använda en adress som jag inte har där.

Nej fy f-n för denna. Ska ringa i morgon och höra om jag får igen 8an.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-12-07, 15:56
Svara | #2 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64

Du har förmodligen fått den genom Windows Update.

Avinstallera IE 9 om du inte vill ha den så får du automatiskt IE 8 tillbaka.

1. Öppna Kontrollpanelen
2. Välj Program och funktioner (Win7)
3. Klicka på Visa installerade uppdateringar
4. Leta upp och markera Windows Internet Explorer 9
5. Klicka på avinstallera. Efter avinstallation bör IE8 vara tillbaka.

 2012-12-07, 22:46
Svara | #3 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-01-07
Inlägg: 7

Jag är också missnöjd med 9:an av många orsaker. En av många saker jag undrar över är; hur f** kommer man tillbaka till en tidigare sida utan att backa en sida i taget???? På 8:an klickade man ju bara fram en rullmeny med tidigare besökta sajter och så valde man den man ville ha. Nu måste jag sitta och backa en sida i taget genom alla de 20 sidor jag just bläddrat igenom.....   Någon som vet??

Jag tog bort 9:an och fick då automatiskt tillbaka 8:an, men nästa gång jag öppnade datorn hade den självmant gått tillbaka till 9:an!!!!!     Tydligen är det min dator som bestämmer och inte jag! Någon som vet varför detta händer och hur man hindrar den från att återgå??

Skrota 9:an!

Var snäll.
 2012-12-08, 00:01
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Tack tack. Jag letade upp den i går och avinstallerade. Förstod att den skulle ligga där. Men den har inte kommit med uppdateringar. Misstänkte det när det blinkade till med ett tack för att jag valde och sedan försvann den. Hade den både på svenska, norska och finska. Man tackar.  INTE.

Men ska kolla lite till för sidorna ser inte ut som på 8an men när jag kollar så ska det vara den. Där kan det ju skett en uppdatering.

Huvudsaken jag fick mitt Incredimail och det var där så fort jag tog bort 9an. Så den kommer jag tacka nej till när den kommer.

Idag är Mysan glad 

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2012-12-08, 12:40
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Har haft 9-an en längre tid,och den har funkat klanderfritt! Även Incredimail! Dessutom ät 9-an snabbare!
Tjohejsan
 2012-12-08, 18:16
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Förstår inte problemet? Okay, jag kör mestadels Google Chrome men IE9 fungerar helt kanon utan strul likaså med Incredimail. Visst, det är en aning segt att starta men sen rullar det på. Har Mysan scannat sin dator efter virus, trojaner etc? Kan vara sånt som spökar.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!