Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » Att tänka och handla positivt...
 2013-01-02, 14:25
Svara | #1 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2012-12-24
Inlägg: 5
Att tänka och handla positivt...

Vi behöver tänka och handla positivt, vi kan själva välja den väg vi vill gå, i varje fall som oftast. Jag tror de flesta av oss har ett rättstänkande som lotsar oss rätt mellan olika val som vi gör i livet.

Sådana val som ger oss mera kraft, i stället de val som slukar vår kraft och har negativ inverkan på oss som rättstänkande människor. Man kan enklast jämföra det med Buddismens "Karma", det som ger oss dåligt eller god "Karma".

Jag har under en längre tid nu, funderat i de banorna och jag måste känna att jag mår mycket bättre när jag aktivt började söka mig till sådana beslut.

Jag har också känt att jag fått mycket mera kraft och känt mig bättre till mods, varför jag därför kan rekommendera att välja just den positiva väg som ger mera kraft.

Vill därför få kontakt med alla positiva människor så vi kan blogga om, lyfta fram. allt positivt som händer i våra liv! Vi kan själva välja vad vi vill fylla våra sinnen med, negativ kraft eller positiv kraft, egentligen inte så svårt att välja om man tänker efter!

JAG VILL DÄRFÖR FÖRSÖKA FÅ KONTAKT MED ALLA POSITIVA MÄNNISKOR FÖR ATT BOLLA POSITIVA SPÖRSMÅL OCH IDÉER!

Om ditt & datt i stort och litet, men bara positiva!
 2013-01-02, 21:59
Svara | #2 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-01-02
Inlägg: 3
Jag förstår ditt tänk. vi alla behöver frigöra vår positiva energi- vara mera kärleksfulla mot varandra och odla läkande krafter som medkänsla, tillit och förståelse.
Att öppna våra hjärtan
 2013-01-03, 01:21
Svara | #3 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2012-12-24
Inlägg: 5

Ja, karma betyder handling
"Karmalagen" kan jämföras med en räkning som man ideligen försöker att skjuta upp, trots att skulden hela tiden växer. Om man skjuter upp betalningen till senare blir resultatet att man måste betala skulden med ränta.

Ordet "karma" betyder ordagrant "handling". De flesta uppfattar Karmalagen som något mycket negativt trots att det är en mycket pedagogisk och kärleksfull lag, som visar att allt vi tänker, känner och gör, kommer tillbaka till oss.

Så låt oss handla och tänka positivt!

Om ditt & datt i stort och litet, men bara positiva!
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!