Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Min kunskap om datorers beteende är begränsat.
 2013-02-01, 15:40
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Min kunskap om datorers beteende är begränsat.

Hej.
Nu skriver jag igen
Hoppas inte ni tror att jag är Heltokig.
Min kunskap om datorers beteende är begränsat.

Nr1)
Varje gång jag startar min data börjar oxå något i bakgrunden som jag inte har Koll på. 

Nr2)
Att stoppa detta är stört omöjligt. 

N3)
Det kan ta 30 Minuter innan det lugnar ner sig och jag kan använda datan tillfredsställande. 

N4)  
Vad är det som sker.
Jag har kollat mitt virus program mm mm.
Inga uppdateringar är beställda när min data startas.
Varför kan jag inte se vilket program det är som går i bakgrunden::Frågas.

Jag använder Windows 7 och öppnar i Google Chrome.
Mozilla-Firefox är borttaget från min data. 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-02-01, 16:41
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Det låter som du får göra en fabrikinställning!!
Tjohejsan
 2013-02-01, 16:45
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Om du uppgradera till nya Windows 8 så får du en fabrikare på köpet!
Tjohejsan
 2013-02-02, 01:30
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Uppdatera inte till 8!!!!   Det varnar tillverkarna av datorer för än så länge. Jag har varit i kontakt med ett par stycken genom att prova 8an. Och du behöver inte göra någon systemomställning. Ta kontakt med support för din dator istället så löser det sig. Detta är inget konstigt.

Om du tar 8 ska du veta att datorn är helt Windows-styrd, du har ingenting att säga till om, kan inte välja en egen e-post eller annat, allt tillhör Windows. Google tar de inte emot,  Dvs email och liknande. Sök  kan du ha.

Den övergår rätt ofta till engelska språket utan vidare också. Trots inställningar.  Den har helt enkelt kommit ut för fort.

Detta är de svar jag fått:.  Att leta hellre efter 7an, även om den kom ut för några månader sedan.  Antar att du har 7an nu.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-02-02, 06:54
Svara | #5 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2011-04-29
Inlägg: 27
Låter toppstyrt menar du att man inte kan använda Google Crom heller?
Pekingfanz
 2013-02-02, 11:41
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det är toppstyrt. Du kan använda Chrome som en app och försöka få den som standard, men det sitter långt inne.  Jag gav datorn ett namn och fick genast ett mail till den här datorn att de såg att jag gett en annan dator det namnet, ska jag verkligen göra det.  (Snacka om anonym).

De vill att jag ska ha deras e-postadress jag får som namn.

Nej där går gränsen för mig, köper jag en dator så gör jag som jag vill med den. Nu var det här inget köp utan ett test. Men de får nog fixa till allt först om jag skulle fundera på det. Det som är bra i 8an är IE10. Det var det bästa jag någosnsin uppevt. Snabb så man hinner inte blinka.

Nu gör ju var och en som ni vill, jag delar bara med mig av de uppgifter jag fick. Jag är inte superkunnig på datorer, men en hel del kan jag.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-02-02, 13:18
Svara | #7 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Ja det gäller att läsa på noga innan man hämta 8-an! Men jag har hört oxå positiva saker om 8-an!

IE 10 är snabb som attan. Och det finns till och med stavningskontroll per auto!!

Tjohejsan
 2013-02-02, 13:42
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040
Systemåterställning  Du kan prova med detta ! Frabrikåterställning är något annat! Då rensa du datorn helt och instal. allt på nytt! Alla filer försvinner,så spara det du är rädd om på en usb-sticka innan!
Tjohejsan
 2013-02-02, 18:01
Svara | #9 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Lugna nu ner er lite. Visst kan man styra Windows och välja vilken mailklient man vill ha, vilken musikspelare man vill ha osv. Det som händer när man startar datorn är att en massa program startar per automatik för så har programmakaren gjort programmet. Detta är lätt avhjälpt. Skriv msconfig i sökrutan när du tryckt på Windowssymbolen nere till vänster och kolla vad som startar.

När det kommer till vad som slöar ner din dator så kan du kolla detta genom aktivitetshanteraren och välja fliken tjänster. Det mesta går att stänga av om man inte använder det. Kolla bara så det inte är systemtjänster.

När det gäller uppdateringen till Win8 så är jag kluven. Tror detta operativsystem mest är gjort för pekskärmar.

När det gäller problem med datorn så finns det oftast en lösning eller program som fixar detta men man måste veta vilken eller vilket.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2013-02-02, 18:58
Svara | #10 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-22
Inlägg: 1040

Jessus RW är du här,det var på tiden!!

Visst är det så som mysan skriver om w8 Toppstyrning!! Och varför betala appla??

Jag känner inte igen Windows!!

Tjohejsan
 2013-02-02, 20:38
Svara | #11 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Kingsway jag skrev fel. Jag menar systemåterställning. Naturligtvis inte fabriks-dito.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-02-03, 10:20
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Återigen så Tackar jag ER av Hela mitt    Hjärta för era inlägg och för er Entusiasm.

Visst har jag Windows nr 7.NU.
Tidigare hade jag XP pro.

Jag får se vad som hända skall  

Ett stort Tack till ER 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2021-09-06, 19:20
Svara | #13 
fallk
Nykomling
Reg.datum: 2020-05-14
Inlägg: 9
Tvärtom, jag är för bra på datorer, men jag kan inte ens hitta ett jobb
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!