Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Disk C till Disk D
 2013-07-22, 08:43
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Disk C till Disk D

Min diskC är full.

Vet någon hur jag överför material från diskC till diskD.
Jag vet hur jag kopierar men jag skall inte kopiera.
Vänligen beskriv noggrant om ni kan.

Tack !!!

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-07-22, 13:13
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Läs lite om samma fråga här:

http://datorn.ifokus.se/discussions/4d717b22b9cb462233088a70-harddisk-c-och-d

Det går inte, förinstallerade program som din dator måste ha försvinner. Skaffa  en ny hårddisk istället. Det är nog enda sättet.  En extern hjälper dig inte, den måste sitta i datorn. Det är nog inte heller värt att kopiera över till en extern då du inte vet vilka program Windows ( om det är den du har eller vilken som helst annars) har lagt in för att den ska fungera. Före köp alltså.

En ny hårddisk eller om du kan behålla den gamla också, det vet jag inte men det är tveksamt, är inte svårt att sätta in. Annars hjälper de som säljer den till med det också och tillverkaren av datorn. De flesta iallafall. Men det kostar. Oc du måste ha en med rätt program förinstallerade. Det kan du inte göra själv.Bruksanvisning medföljer hur du ska gå tillväga. Men du får inte ta fel "skruv" bara. Då är det goodbye med datorn. Så håll tungan rätt i mun.

Lycka till

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-07-23, 09:39
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Tack Mysan !

Bytte Till Windows 7 Home för ett tag sedan.
Flera säger att den slukar mycket Disk utrymme.
Jag kör datan till den Rasar  
Sen köper jag en Ny
Så får det Bli !

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-07-23, 09:48
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Mysan !!

Länken du gav mig var exakt det jag menade.
Det inte enbart jag som undrat över C och D vad jag förstår.
Där står hela min Fråga plus hur jag skall gå tillväga !

Tack ännu en gång Mysan !
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-07-23, 11:49
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det var så lite.. Hade sett det för ett tag sedan och som tur var kom jag ihåg var också. 

På denna dator har jag också 7 an Premium, men den slukar inte mycket syns ingenting ännu efter flera år men jag har stort utrymme.

Har också Windows 8 och där slukas det nog lite mer tycker jag.

Vad bra att det löste sig för dig. 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!