Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Plötsligt låst dator
 2013-07-30, 16:26
Svara | #1 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-03-23
Inlägg: 1
Plötsligt låst dator
Utan förvarning, speciellt då jag är ute på internet, låser sig datorn. Det går inte att komma ur det läget, den är helt låst. Återstår att stänga av maskinen med strömbrytaren. Har sökt efter virus och allehanda skadlig programvara med flera olika program. Inget "otyg" hittas. Någon som har en idé om varför min dator låser sig ibland?
Bo Widar
 2013-07-30, 22:14
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Kolla om det här är något som kan hjälpa dig. Det är ju beroende på vilket operativsystem du har.  Men här är det 7 och 8.

http://support.microsoft.com/kb/2681286/sv

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2013-08-02, 08:23
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Hej på dig Bo Vidar.
Det du beskriver låter inte alls bra.
Vill inte skrämma upp dig men min förra Data HP Kraschade.
Exakt samma problem hade jag.
Att måste stänga av datan med strömknappen ser jag som det sämsta tänkbara.
Har du kollat minnet på din Data.
Tyvärr Bo är det de enda jag kan.
Dom jag talat med säger att när inget minne finns är det väldigt nära till Totalt Stopp eller som vi Kallar det Krasch.
Då går det inte ens att öppna i Felsäkert Läge.
Hoppas att detta fixar sig snabbt för dig Desto snabbare desto bättre för din Data.

Vänligen Tommy
 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-08-29, 00:38
Svara | #4 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2011-07-02
Inlägg: 7

Antar att du kör någon Windowsvariant.

Ge upp den dyngan & insrallera någon gratis Linuxversion, t ex Ubuntu, vid sidan om. Då har du Windows kvar ifall du skulle vilja bråka med den igen och samtidigt tillgång till alla dina sparade data direkt i Linux(inte tvärt om).

Du får dessutom mögliheten att utforska allt du har på hårddisken.

Du missar inget & har ett OS som aldrig hänger sig.

Svär på att du aldrig ångrar dig. /R

 2013-10-03, 03:44
Svara | #5 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-10-03
Inlägg: 5
Har du  äkta programvara eller kan det vara gammal dator?
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!