Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » fyrverkeriebegränsningar för djurens skull!!
 2013-10-04, 01:57
Svara | #1 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
fyrverkeriebegränsningar för djurens skull!!
I morgon 4 oktober är det Djurens dag. Djurskyddet Sverige har valt att fira Djurens dag genom att uppmärksamma uppropet FyrverkeriBegränsningar som vill förbjuda all fri användning och försäljning av fyrverkerier och pyroteknik till privatpersoner. Djur som skräms av fyrverkerier och tvingas ta lugnande medel är ett stort djurskyddsproblem. I dagsläget är det jättesvårt att skydda till exempel sin hund eller katt eftersom man inte vet var eller när det smäller. Därför behöver detta regleras. 

Namnlistor för uppropet har skickats ut till  lokala föreningar och förhoppningen är att det ger många underskrifter under Djurens dag.
Ta ställning mot den fria användningen av fyrverkerier du med!

Om du vill skriva på namninsamlingen:

NYHETSBREV 3 OKTOBER 2013/Djurskyddet Sverige

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2013-10-04, 21:03
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag håller med dig helt och fullt. Det är ett otyg detta smällande.

Har skrivit på många sådana protestlistor, men det tycks inte hjälpa. Ja inte att just jag skriver på  utan alla de som skriver på alla listor. Folk = läs handlare =struntar tyvärr totalt i det.

Du vet ju att jag också haft katt, det var eländigt de dagarna, speciellt då nyårsafton. Snart är vi där igen.

Att affärerna inte får sälja har införts här för flera år sedan men de säljer ju ändå. Säger man till så skrattar de bara.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!