Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » "Värdprocess för Windows"
 2013-12-15, 10:57
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
"Värdprocess för Windows"

"Värdprocess för Windows"
När jag startar upp min Dator på morgonen sätter  "Värdprocess för Windows" igång ett Hellvete för mig.

Innan det är klart har det gått Minst en Timma.
Det spelar inge roll vad jag klickar på för i bakgrunden går datan för fullt och Tar All Tid.
När jag kollar Kontrollpanelen finns där minst 20 st "Värdprocess för Windows"
Och ALLA går för fullt
Har försökt ta bort denna Terror men jag har misslyckats
Jag startar i Normalt läge obs*
Försökt startat i selektivt läge och diagnosdikt läge.
När jag startar i dom två senare kommer jag inte ut på Nätet !?
Snälla finns det någon som kan hjälpa mig med detta 
Googlar jag på ((Värdprocess för Windows)) kommer det upp många förslag men jag har inte Lyckats få bort denna hemska Terror som det Faktiskt är
Jag använder Windows 7 och startar i Explorer.
Vänligen Tommy


Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-12-16, 11:56
Svara | #2 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130

Hej Tommy!

Prova att ladda hem detta program från tidningen "PC för alla". Det är litet, gratis och fritt ifrån skadlig programvara. Ett bra program som rensar din dator från en massa onödigt. Du kan också styra vilka program som skall startas när Windows startar.

http://laddaner.idg.se/program/glary-utilities

Just Me
 2013-12-26, 10:08
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Tack Just Me
Fick se ditt svar just nu.
Skall göra ett försök att ladda ner det du föreslog.
Tack för din Vänlighet och God Fortsättning.
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-12-26, 11:37
Svara | #4 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Tack det samma Tommy!
Just Me
 2013-12-26, 16:26
Svara | #5 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Hur mycket Ramminne har du i din dator och hur många autostartande program har du igång när Windows startar?

Öppnar du msconfig via startmenyn och söker efter detta så kan du stänga av det mesta som startar med Windows. Finns även annat som du kan kolla av där.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2013-12-27, 08:16
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594



Tack RV
Igår laddade jag ned Glary Ultilitius som jag fick utav Just Me
Jag hade minst 20-30 Dubbletter av något slag som det stod och dom fick jag tagit bort.
Dessutom tog jag bort annat.
Några vågar jag inte klicka på för jag vill inte göra min data Obrukbar.
Vet jag inte vad jag klickar på låter jag hellre bli.

Vad gäller Startmenyn startar jag i Selektiv Start.
Normal start är det mycket som skall startas upp.
Nu finns tre saker som startas upp.
Skall kolla upp detta lite bättre och återkomma senare.
Vänligen till er från Tommy



Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2013-12-28, 23:26
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Här lit

Systemkonfiguration är ett verktyg som du kan använda för att identifiera problem som kan förhindra Windows från att starta korrekt. Du kan starta Windows med vanliga tjänster och startprogram inaktiverade och sedan aktivera dem igen, en eller ett åt gången. Om ett problem inte finns kvar när en tjänst är inaktiverad men finns kvar när den är aktiverad, kan den tjänsten vara orsak till problemet.

Systemkonfiguration är avsett att identifiera och isolera problem, men är inget hanteringsprogram för startprogram. Om du vill ta bort eller inaktivera program eller tjänster som körs vid start permanent, kan du läsa i Avinstallera eller ändra ett program.

I följande tabell beskrivs de flikar och alternativ som är tillgängliga under Systemkonfiguration:

e infor om selektiv start, rekommenderas inte att använda som starrtprogam
 
Min text i början kom inte med men här är adressen, vet ju inte vilken version du har men verkar vara lika:
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2014-01-01, 09:45
Svara | #8 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594


Tack Mysan och Alla Ni Andra för Eran Hjälp
Jag skall försöka att Meddela hur det gått framöver.
Jag är en Nörd vad gäller Datorer

NU VILL JAG ÖNSKA ER ALLA ETT FORTSATT GOTT NYTT ÅR
Vänligen Tommy

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!