Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Startsida
 2014-07-20, 05:37
Svara | #1 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2013-03-09
Inlägg: 8
Startsida
Nu har jag fått tillbaka startsidan Ask som jag inte vill ha. Har varit inne på kontrollpanelen och avinstallerat den men ändå finns den kvar som startsida. Hur ska jag få bort den? Jag vill ha tillbaka Google som startsida.
Tacksam för svar. 
 2014-07-20, 15:11
Svara | #2 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64

Om du använder Internet Explorer:

1. Gå in på sidan du vill ha som startsida (Google).

2. Välj verktyg - Internetalternativ

3. Klicka på Använd aktuell och sen OK.

Motsvarande funktioner finns i andra webbläsare.

Jag skulle även vilja råda dig att läsa noggrant vad det står när du installerar program från nätet. Ofta finns det en bockad ruta som säger något i stil med "Gör ASK till min startsida! Bocka av om du inte vill ha ASK.

Hoppas det fixar sig!

 2014-07-21, 23:47
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Förlåt Falafel jag stavade ditt namn fel. Det var inte meningen, känner ju igen ditt namn men ändå slant fingrarna.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2014-07-21, 23:52
Svara | #4 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Mitt svar kom tydligen inte med, endast att jag stavat Falafel fel.

Om du väljer aktuell som startsida måste du se vad där står. I ditt fall kan det stå ASK och då blir den kvar.


Du måste själv skriva in  http://dinstarstida.se  och sedan när du är klar (om du vill ha startsidan som öppningssida eller annat) klickar du på OK.

I övrigt är det som Falafel skrev. Ask vill gärna smyga in sin sida och annat också vid olika nedladdningar du gör. Kolla väldigt noga att det inte finns något ibockat.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2014-07-22, 15:06
Svara | #5 
Raderad
Gröngöling
Reg.datum: 2010-12-13
Inlägg: 64
Nu var det ju Google hon ville ha som startsida och då stämmer min vägledning. Visst, det går även att göra som du säger, Mysan.
 2014-07-23, 00:35
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Ber om ursäkt tänkte på denna sida hela tiden.  Men det borde gå göra med Google också.  Men bättre är nog ditt råd.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!