Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » windows 10
 2015-08-20, 09:10
Svara | #1 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24
windows 10
Det dyker upp på skärmen en ruta som vill att jag uppgraderar till windows 10. Mycket störande. Det går inte att få bort reklamen utan att starta om datorn. Jag tror inte den kommer från Microsoft. Är det någon som har en ide hur man skall göra för att få bort reklamen utan att man skall behöva starta om datorn. Hoppas på svar.
Steven
 2015-08-20, 10:03
Svara | #2 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Hej Steven  

Du är inte ensam men jag kan åtminstone klicka bort min uppe i högra hörnet av Bannern.
Där skall det vara ett litet Kryss som du skall kunna klicka på i Vart fall har jag det så.
Starta om datorn låter helsjukt Bästa Du !!!
Jag har Windows 8 och är helnöjd med den.
Försökt ta reda på vad som händer om jag laddar ner 10an och en hel del förändras.
Jag är inte villig att gå med på det därför har jag kvar min Windows 8.
Vem som skickar ut denna Banner vet jag inte men jag var övertygad att det var Microsoft eller på den vägen.
Skriv vad som händer Vänligen  

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-20, 12:08
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

De uppgraderingarna kommer till alla med 7 eller 8. 8 måste uppgradera till 8,1. Sker automatiskt. Men på skärmen har jag inte sett det men en liten flagga nere till höger i aktivitetsfältet. Själv har jag tagit ner den och också installerat på en annan som jag gjorde själv inifrån datorn men det tog längre tid för paketet från Windows är klart, det jag gjorde själv fick jag hämta ner allt.

Jag tog tillbaka det igen då jag tyckte var krångligt. Men ångrade mig och nu har jag den på 3 datorer varav en laptop. Kommer aldrig ta bort 10an den uppdateras med mer och mer finesser. Rekommenderar den starkt. Mycket användbart och mycket skoj har den. Finns något för alla.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-08-20, 12:18
Svara | #4 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Jag har några datorer med W7. En av dom har jag uppgraderat till W10. Håller på och testar men jag är nöjd och kommer nog att uppgradera alla datorer till W10. 


Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-08-20, 15:41
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Mysan !
Om du visste så  ""snurrig""  jag blev just nu.
Det är inte ditt verk Vänligen.
Om jag uppgraderar till 10an vad mister jag och vad kommer i stället.
Jag vill svar Steven på hans fråga och inget annat.

Vänligen Tommy/Viking
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-20, 16:06
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Steven !
Hoppas DU ser vårt Engagemang till DIN fördel.
Vänligen Tommy/Viking Cars S Jensen.
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-20, 18:19
Svara | #7 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

  • Hej Tommy,
Tack för svar. Normalt så finns det ett kryss uppe i högra hörnet. Men inte hos mig. Jag har försökt på alla möjliga och omöjliga att få bort reklamen. Men icke. Det är omstart som gäller. Reklamen (eller bannern som du skriver) verkar inte komma från Microsoft. Jag har tidigare fått erbjudande (från Microsoft) om att skaffa 10an men eftersom jag är nöjd Windows 8 så gjorde jag ingen nedladdning. Nästa gång reklamen dyker upp skall jag notera hur den ser ut. Jag återkommer till dig med info om detta. Hälsningar från Provence där jag bor.

Steven
 2015-08-20, 20:21
Svara | #8 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2015-08-20
Inlägg: 1

Hej

Jag bytte från W7 till W8 i vintras och nu har jag uppdaterat till Windows 10. Tycker den är mycket bättre än W8. Det enda man ska ha koll på är att drivrutinerna till grafikkortet är kompatibelt. Annars är det lite krångligt att uppdatera för den som inte har avancerade kunskaper i Windows.

För att vara Microsoft har uppdateringen från W8 till W10 ändå gott väldigt smärtfritt med få fel.

Lycka till!

Peter
 2015-08-20, 21:43
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Hej Steven. Förstår att du har det jobbigt. Tack för ditt svar. Att du inte har ett kryss i högra hörnet är märkligt. Personligen vill jag ha kvar W8. Har ingen lust eller behov att byta till W10. Flera skriver att W10 är bra. Jag får se om jag uppgraderar. Hoppas dina problem löser sig snarast. Hör av dig så vi vet vad som hänt. Vänligen Tommy! 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-21, 07:20
Svara | #10 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej Tommy, Nu på morgonen dök reklamen upp igen. Storleken är ca 10x8 cm. Längst upp till vänster finns en konstig figur bestående av 3 horisontella linjer och i mitten av dessa en vertikal linje. Till höger om denna står det Nu finns windows 10.

Under denna figur finns en kvadrat och inne i denna en cirkel. Och ett L. Till höger om denna så finns texten Hämta din kostnadsfria uppgradering. 

I övrigt så står att läsa Det finns fortfarande tid att uppgradera till windows 10 kostnadsfritt. Läs mer.

Längst ner till höger visar man en pil ner till ett windowssymbolen (ett fönster). Detta fönster finns alltid på på samma plats och är helt korrekt. 

Så ser det ut. Finns ingen möjlighet att ta bort reklamen. Jag är övertygad om att det är nåt skumt med detta. Varför skulle Windows lägga ut denna reklam på detta sätt? För några månader sedan så fick jag e-post från Windows där jag kunde ta del av deras erbjudande. Tror att det kom 2-3 meddelande till mig. Jag läste lite om 10an men eftersom 8an fungerar perfekt till det jag håller på med så fanns ingen anledning byta. 

Det skulle vara intressant att få ett svar direkt från Windows men ingen aning om vart man skall vända sig med en fråga.


Steven
 2015-08-21, 08:25
Svara | #11 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Hej Steven . 
Jag håller fullständigt med dig att Detta är något skumt.
Och jag skulle ALDRIG VÅGA ladda ner den.
Skall bli kul om någon annan gör ett inlägg och tycker sammalika eller inte.
Förstår verkligen din frustration och Lider med dig.
Det du radade upp säger mig egentligen ingenting och så länge du inte har en klickbar tabort-knapp verkar det kört.
Jag vill inte framstå som någon expert på datorer mm men eftersom jag oxå får erbjudande om samma vara W10 ville jag svara dig direkt.
Mina banner som jag kallar dom får jag cirka var 4-5 dag.

"Det finns fortfarande tid att uppgradera till windows 10 kostnadsfritt. Läs mer.
" står det bland annat.

Uppe i högra hörnet finns ett stort kryss som jag tar bort den med.
Det borde du oxå ha.

Går det inte att högerklicka på musen och gå den vägen frågas men det har du naturligtvis prövat för länge sedan.
En stor Jävla Skam och inget annat.

Jag har W8 och tänker inte byta.

Vi får se under dagen om någon har lösningen på ditt Problemas.
Bästa Hälsningar till Dig från Mig.

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-21, 09:27
Svara | #12 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594



Förra året köpte jag en helt ny Data Acer.
Har aldrig varit så nöjd.
Min förra data var så full av Skit att den slutade fungera på grund av att den helt enkelt inte orkade gå runt på grund av all skit som fans på min hårddisk.
Flera kunniga data "experter" försökte hjälpa mig men Lönlöst.
Jag bytte från dessutom  Windows Profersenel till W7 men inget hjälpte.
Till slut sa det stopp.
Allt handlar ju om pengar och hur mycke man har råd med.
Som pensionär lever jag Bra men min pension är var den är.
Datan jag har nu är en Acer och den kostade allt som allt med Stor Skärm 12,5.
Den är värd varenda krona.
Jag ville ha en kraftfull data som hänger med Länge med Mycke Minne och Allt.
Den stora skärmen är Magnifik.
Dom som installerade datan var Proffs.
Jag har McAfee som virusskydd och är helnöjd.

Varför jag skriver detta är för att jag i 4-5 år satt och tröskade med min gamla data som jag var tvungen att starta om 3-5 gånger om dagen och hela tiden fanns alternativet att köpa en helt ny data.
Till slut gjorde jag slag i saken och bättre kunde jag inte gjort.

Skriver nästan alltid från min stationära data som Nu men ibland skriver jag från min Samsung Mobil och då kan det bli lite hur som helst med Stavning mm hoppas ni har Överseende med det.

Vänligen Tommy !

 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-21, 11:15
Svara | #13 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej. Jo som du förstår har jag provat allt för att få bort denna reklam. Den dyker upp 2-3 ggr per vecka men i regel när jag startar datorn. Vid dessa tillfällen finns inget annat att göra än att starta om. Jag öppnar ALDRIG nånting som jag inte känner till. Samma med e-posten. Tveksamt och jag öppnar INTE. 

Har själv en Acer Intel Core i5  15,6" HD LED LCD. Fullt nöjd med den. Antivirusprogrammet jag använder heter Malwarebytes och är kanonbra. Kör detta minst 1 gång/veckan. Tar ca 20 min och efter detta kommer det upp en lista på det jag skall ta bort. Ett klick och det är borta. Programmet är helt gratis. 

DinStartsida har jag haft i många år och måste säga att jag är helnöjd med denna. Kan inte vara bättre. 

Kanske det dyker upp ett svar på problemet med annonsen. Får vänta och se. 

Häls Steven

Steven
 2015-08-22, 09:03
Svara | #14 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Tack Steven För Ditt Trevliga Svar
  

Naturligtvis måste du bli av med denna otäcka banner Som Inte Är Att Lita På.
Idag fick jag min rekommendation från W att uppgradera till 10an.
Windows har nu rekommenderat mig 10-20 gånger den senaste månaden men jag kan ju som du vet klicka bort min.
Att du är nöjd med datan är ju toppen.  Att ha en bra fungerande data är A-O anser jag.
3-5 år satt jag och tröskade med min gamla Acer och när jag fick min nya kunde jag inte fatta att så skett.
Vet ett flertal som har data som disken knappt går runt.

Vi kan sitta i telefon ibland och när andra parten skall klicka något på sin data tar det minst 5 minuter eller mer  innan bild dyker upp.
En aning tröttsamt i mitt tycke men det var oxå så Jag satt för drygt ett år sedan innan jag bytte.

Min Data Heter Intel Core TC-605 16GB   DDR3 Memori mm mm.

Som jag skrev har jag McAfee och det är helt enkelt suveränt.
Hade gratis program tidigare men i och med min nya data som proffsen installerade åt mig fanns programmet installerat.
Fick efter en månads gratis en inbjudan att fortsätta använda detsamma för betalning och så blev det.
Nu får jag snart en ny uppdatering och en kostnad som jag tänker betala.

DinStartsida har även jag haft i Många år och utan Tvekan Bäst av alla Startsidor.
Jag har lagt mycke grejor på DinStartsida och skulle något gå åt skogen med min data kan jag logga in vart jag finner en Annan Data och det är ju toppen.

Nu slutar jag för denna gången med Önskan Om Att DU Snarast Blir Av Med  Terrorn.

Vänligen Tommy/Viking       

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-22, 12:06
Svara | #15 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Steven. Jag tänkte fel där, jag fick upp på rutan också precis när jag köpt en ny och valde senare. Det är ingen reklam. Det är Microsoft.  Du kan inte klicka bort den med något kryss. Det bör ligga en flagga nere till höger också

Men det ska stå två alternativ. Uppgradera nu till höger och Inte just nu, eller något liknande nu till vänster. Där väljer du inte nu om du inte vill ha den. Då försvinner texten

Det kommer tillbaka lite då och då. Men du behöver inte men efter ett år får du betala för den om du ångrar dig.

Du vinner en hel del på att göra det, lättare åtkomst till det mesta men förlorar ingenting. Och du behöver inte göra något mer än att vänta, datorn startar om flera gånger under förloppet. Mot slutet tror jag man skulle godkänna något men där är jag inte säker, minnet är kort.

Ring Microsoft om du är osäker, de hjälper till.

Trevlig helg till er alla på Forumet  

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-08-22, 15:35
Svara | #16 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Mysan  

Min fråga till dig blir naturligtvis ! 

Hur vet du det ? Varför kan jag klicka bort Bannern och inte Steven

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-23, 01:28
Svara | #17 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det är inte en banner utan förfrågan om uppgradering gratis av 10 där du väljer nu eller senare. Inget som går att kryssa bort.

Då pratar vi om olika saker för någon banner har jag aldrig sett.  Ledsen

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2015-08-23, 08:45
Svara | #18 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Mysan jag kallar allt som dyker upp på skärmen utan min vetskap för banner så tänk inte så mycket på det är du snäll.
Om Jag få exakt samma Förfrågan som Steven men har möjlighet att Kryssa bort den utan några som helst problem vem lägger ut den och varför är den klickbar med ett Tydligt kryss i Högra Hörnet::???

Kan jag inte klicka bort förfrågan utan måste Starta Om Min Data vid varje tillfälle Då Är Det Något Som Inte Står Rätt Till känner Jag.
Som du skriver Mysan så kan jag välja nu eller senare men jag väljer att helt sonika klicka bort den.
Steven har inte den möjligheten utan måste Starta Om datan ???   
Klart Slut från Mig.  

Önskar Er Alla En Fortsatt Trevlig Söndag      
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-23, 13:05
Svara | #19 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej Tommy, Fortfarande ingen uppfattning vad jag skall göra. Jag har idag klickat på fönstret längst ner på skärmen. Och då kommer Microsofts riktiga sida upp där jag kan beställa W10. Eftersom jag (för närvarande) inte har för avsikt att installera W10 så klickade jag bort sidan. Hur enkelt som helst. Jag gjorde denna manöver för att se om jag på så vis kan bli av med den oseriösa reklamen. 

Återstår att se.


Steven
 2015-08-23, 19:35
Svara | #20 
zacke1
Nykomling
Reg.datum: 2015-08-23
Inlägg: 6
Hej Steven

Det finns lite olika sätt att lösa det här. Har du testat det här:

1. Öppna Kommandotolken som administratör

2. Skriv och kör följande kommando:

wusa.exe  /uninstall  /kb:3035583

3. Starta om datorn

Sedan kommer Windows att försöka att installera den här uppdateringen igen.

Gå in på Windows update inställningar. Ställ in. "Låt mig bestämma när uppdateringar

installeras"

När uppdateringen KB 3035583 dyker upp, då gömmer du den.

Ställ tillbaka till automatiska uppdateringar.

Lycka till !







 2015-08-24, 08:39
Svara | #21 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Steven !   

Din banner som Jag Kallar Den är oseriös.

Hoppas zacke1 kan hjälpa dig.

Trassla inte in dig bara och Lycka till !

Vänligen   
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-25, 20:01
Svara | #22 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Då har även jag skaffat 10:an. Tycker det verkar lovande och kommer att behålla den 
Just Me
 2015-08-25, 21:08
Svara | #23 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej zacke1.

Jag tror inte jag klarar av detta. Har aldrig hört talas om Kommandotolken. Så ingen aning om var den finns. Och varför skall skall den reklam jag får komma bort med  kb:3035583?

Jag har en kompis här nere, amerikan. Tror jag skall ta hjälp av honom. Jag visar honom ditt förslag och han kan kanske då få ordning på detta.

Gjorde för övrigt en test idag då reklamen dök upp. Klickade på det riktiga windowsfönstret längst ner på skärmen. Då fick jag upp den rätta windowssidan som jag kunde klicka bort. Då försvann också den felaktiga reklamen. Jag slapp starta om datorn.

Tack så länge. Jag återkommer om och när jag fått ordning på detta. Kommer inte att ge mig.



Steven
 2015-08-26, 18:47
Svara | #24 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2015-08-26
Inlägg: 1

jag fick problemet löst på följande sätt

gå till 

http://www.heise.de/ct/ausgabe/2015-16-Windows-10-Upgrade-ausbremsen-2734649.html

klicka Links
klicka på Block-GWXUpdate.ps1
som leder till 1516-159.zip, ladda ner den och unzip.
I zipfilen ligger:
1516-159.txt,
Block-GWXUpdate.ps1
NoGWX.cmd
dubbelklicka på NoGWX.cmd

ct är en mkt respekterad tysk datortidning

Goeran
Win 8.1
Lenovo E 130
 2015-08-26, 19:41
Svara | #25 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Tommy, 

Jag tror jag löst detta på enklast möjliga sätt. När Bannern dyker upp så klickar jag på windows-fönstret. Och när det kommer upp så klickar jag bort det. Bannern har försvunnit. Har testat detta flera ggr och det fungerar. Så varför ge sig in på en massa klurigheter som jag sannolikt inte klarar av.

Jag vill ändå säga TACK till alla som på olika sätt har hjälpt mig. Kommit med förslag. Engagerat sig i problematiken. Jag hoppas jag på nåt sätt kan återgälda detta även om jag inte är nån dataexpert. Kanske har jag svar på en klurig fråga en dag.


Steven
 2015-08-27, 08:32
Svara | #26 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Bästa Steven   

Nu Blev Jag Otroligt Glad::Stort Grattis !
Äntligen fick du bort bannern och det kommer att fungera är jag säker på.
Jag skulle inte heller vågat göra dom förändringar på Egen Hand.
Hela datan kan ju kollapsa känns det som.

Tack skälv för dina vänliga kommentarer ang dina problem med datan.
Stackars dig som fick starta om datan vid ett flertal tillfällen.
Jag är inte heller någon dataexpert men man lär sig undan för undan.

Ha En Fortsatt Trevlig Höst Så Ses Vi På DinStarsida.se


Vänligen     

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-08-27, 08:46
Svara | #27 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Banner ! Wikipedia !

En webbannons eller annonsruta (engelska: banner) är en reklamannons som förekommer på webbsidor.
Webbannonser är den helt dominerande inkomstkällan för de stora webbplatserna, och denna kanal för annonsering ökar på andra massmediakanalers bekostnad.
Vid sidan av rent kommersiella ersättningar förekommer också en ersättningsform med byte, där en webbplats i utbyte för att upplåter en plats på sin webbsida får en banner för sin egen sida visad på andra webbsidor.

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-10-19, 20:46
Svara | #28 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej Tommy.

Det funkar fortfarande. Bara några klick så är bannern borta. Och det är Windows som skickar ut detta. 

Nu har jag ett annat problem. Bilden täcker inte hela skärmen på min laptop. Det är svart ca 10 mm på båda sidorna. Uppe och nere är det OK. Har provat med allt som jag hittat utan att kunna fixa detta. Jag har en extra stor skärm uppkopplad (ibland) och på den täcker bilden hela ytan på skärmen. Du har kanske ett svar på detta.

I övrigt så börjar det så småningom rätta till sig här nere efter ovädret för några veckor sedan. Vi bor i centrum av detta men klarade oss helt. Men visst blev man lite skärrad på morgonen då man vaknade upp. Våra 9 tennisbanor blev totalt bortspolade. Men det var bara materiella skador. Värre i husen intill banorna.  7 personer dog då de försökte rädda bilarna ur garagen. Då förstår du också att mitt lilla problem med datorn inte är nån stor sak.


Hälsningar från Provence


Steven
 2015-10-20, 09:18
Svara | #29 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2014-06-24
Inlägg: 2

Hej Tommy   Eftersom du varit vänlig att slå upp vad banner betyder, kan du gärna slå upp vad data och dator betyder

 2015-10-22, 10:48
Svara | #30 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Hej BOS !!!

Data = Information
Dator = Maskin


Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-10-22, 10:59
Svara | #31 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Hej Steven   

Svarar dig så fort jag kommer hem vid 13:00.

Vänligen 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-10-22, 15:00
Svara | #32 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
 Hej Igen Steven 

Så kul att höra av dig igen !   

Och kul att det fungerar med banner mm.
Mitt spontana svar angående Bild på Skärmen du beskriver är att du tydligen använder en större skärm ibland och den fungerar och en mindre skärm som inte fungerar fullt ut.
På mig låter det som du helt enkelt måste ställa in Skärmen.
Du vet säkert att det finns en del inställnings-alternativ på skärmen.
Där skulle jag börjat om jag vore DU och där du kan ställa in färger/storlek mm mm.
Kolla om du inte redan gjort det.
Du vet oxå att jag är ingen DATOR/expert bara en "klok" Amatör.

Skönt att det börjat funka "här nere" och tala gärna om för mig vart vi befinner oss.
Förlåt mig Steven om jag missat något under vår konversation.
Hoppas ni snart får ordning på Banor mm mm.
Vänligen berätta vart detta hände så jag kan gå in och Kolla.
Jag bor och verkar i Göteborg sedan 66 år tillbaka.
Vänligen till Dig Steven !!!

Provence är väl Frankrike där jag isåfall varit ända uppe i Eiffeltornet 

Vänligen  Peace  HelloGoodbye  För nu 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-10-24, 13:43
Svara | #33 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej,

Jag har löst problemet enkelt. Jag kopplar ur kabeln till stora skärmen och då får jag in alla bilder på hela skärmen på min dator. Skall jag titta på stora skärmen så är det bara att koppla in kabeln. Varför göra saker krångligare än vad det är?

Det var mer än 100 år sedan man uppfann glödlampan. Och den fungerar lika bra idag. ON och det lyser, OFF och det släcks. Skulle önska att det en dag vore lika enkelt med datorerna. 

Jag bor i Mandelieu-La-Napoule. En liten stad som ligger ca 8 km väster om Cannes. Och det var i den här regionen som stormen slog till. Än idag så jobbar man med att rensa upp. Och det torde nog ta 6 månader till innan allt är klart. 

Hälsningar

Steven


Steven
 2015-10-24, 14:55
Svara | #34 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Tommy, här lite info om staden där jag bor. Hälsn Steven

https://fr.wikipedia.org/wiki/Mandelieu-la-Napoule

Steven
 2015-10-25, 08:55
Svara | #35 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594

Hej Steven !

Bra att du fixat datorn.Ibland är det lättare än man tror.
Har varit inne och kollat där du befinner dig.
Befolkningen har ökat lavinartat dom senaste åren läste jag bland annat.
Hoppas du bor bra och har ett bra liv.
Stormen som drabbade er och översvämningarna var gigantiska.
Jag minns dom väl men det är lätt att glömma när det inte drabbar en skälv.
Efter idogt arbete kommer säkert staden där du bor att bli som ny.
I Wikipedia står det inte Stad utan Fransk Kommun men det har ju ingen större betydelse.

Hälsningar Tommy

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-10-27, 12:56
Svara | #36 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej,

I Sverige försvann alla städer, köpingar och municipalsamhällen den 1 jan 1971. Från detta datum så kallar man en ort för en kommun.  Jag vet inte vad som gäller i Frankrike men skulle tro att det är samma sak. Som du påtalar, nån större betydelse har det inte.

Kommunen här nere kommer nog inte att förändras så mycket inom den närmaste tiden. Åtminstone så känner jag inte till några större projekt som planeras. 

Hälsningar

Steven 

Steven
 2015-10-28, 14:09
Svara | #37 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Tack för ditt svar Steven.

Intressant läsning som jag inte har mycket koll på.
Kommun eller Stad.!?
Huvudsaken att du trivs och har det Toppen.

Vänligen Tommy/Viking !

HelloGoodbye 

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2016-03-09, 07:55
Svara | #38 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Hej.

Nu har Windows 10 blivit kriminella. Utan att jag gjort någonting så dyker det upp en stor bild på min skärm som har börjat en nedräkning. Den säger just nu att Windows 10 kommer att installeras om 56 timmar. Fan också, jag vill inte ha Windows 10. Är det någon som vet hur man skall göra för att hindra denna installation?


Steven
 2016-03-09, 11:01
Svara | #39 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Med det här tillägget så kan W update blockeras

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Windows-Update-MiniTool.shtml

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2016-03-09, 13:03
Svara | #40 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Använd F11 om du saknar kryss.

Slut på detta för mig har nu 3 10or och skulle aldrig vilja byta och det går inte heller nu. Snart har alla 10or.

Svara inte Steven vad ni tror utan vad ni ve.t  Men nu är det länge sedan så han har nog fått rätsida på alla snurrigheter.

Och en del borde lära sig allvar och ironi.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2016-03-09, 14:58
Svara | #41 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

Mysan om du läser lite längre upp så ser du att Steven fortfarande har problem. Skriv inte vad andra ska skriva eller inte utan sköt ditt skrivande du.

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2016-03-09, 16:17
Svara | #42 
Steven
Nykomling
Reg.datum: 2012-10-29
Inlägg: 24

Tack för alla svar. Och synpunkter. 

Nu har det hänt att Windows har installerat W10 i min dator utan att jag visste detta. Helt plötsligt när jag kom till datorn så kom det upp en skylt som talade om att W10 nu håller på att installeras och att jag inte skulle stänga av datorn. Tror det tog minst en timme. 

Så bara att finna sig i detta. Jag diskuterade detta med en vän, dataproffs från USA, och han sa till mig att W10 idag är bra. Lite andra funktioner man får lära sig. Jag har fått igång allt och det verkar fungera bra. Jag ser ingen större skillnad på det jag använder. 


Steven
 2016-03-09, 21:43
Svara | #43 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-03-09
Inlägg: 6

Det tar lite tid innan man kommer in hur Windows 10 fungerar men det är nästan som w7. Det tog lite tid för mig innan jag kom in i Windows 10 för innan hade jag Windows 8. Jag tyckte inte att windows 8 var så bra. Jag tycker att Windows 10 och Windows 7 är de bästa Windowsen. Jag tipsar om att ladda ner Windows 10. Fall man inte är nöjd så kan man ta bort det innan en det har gått en månad sen man har instalerat Windows 10. 

                                                                        / Johannes Larsson 

 

Johannes Larsson
 2016-03-16, 15:51
Svara | #44 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-03-09
Inlägg: 6
Du kan skita i att ladda ner den men då kommer det vara kvar där vid klockan och påminna dig hela tills du har installerat det 
Johannes Larsson
 2016-03-17, 07:29
Svara | #45 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130
Har haft W10 i ca 4 månader. I början var allt bara bra, men det började krångla, dålig åtkomst till Internet, appar försvinner och slutar fugera m.m.   Återställde igår till tidigare version och kommer att köra på den ett tag.
Just Me
 2016-03-18, 18:48
Svara | #46 
Raderad
Nykomling
Reg.datum: 2016-03-09
Inlägg: 6
Du kan testa att ladda ner ett program som heter ccleaner. Med ccleaner kan du städa datorn och repereara den. 
Johannes Larsson
 2016-03-19, 08:18
Svara | #47 
Just Me
Novis
Reg.datum: 2010-11-24
Inlägg: 130

Johandji1234    Om det är mig du syftar på så tackar jag för tipset, men har provat alla tänkbara program för att rensa och boosta. Jag tog bort partioner samt formaterade om hårddisken och körde en ren installation av det gamla operativsystemet. Återgår längre fram till W10 när den känns lite stabilare och vissa buggar är åtgärdade.

Ha det gott

Just Me
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!