Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Övrigt » !!! Paris !!!
 2015-11-15, 11:46
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
!!! Paris !!!
Det som hänt i Paris/Frankrike är förfärligt.
Denna terrorhandling är ingen engångshändelse.
Vi kommer att få vara med om fler sådana här vidriga angrepp på civila som dessa extremister beställer.
Nästa gång kan det vara Sverige eller Norge eller Danmark eller Finland och det spelar ingen större roll för terroristerna men det är klart dom vill synas så mycket som möjligt och Paris är en sådan plats.
Vem kan alliera sig med IS är näst intill omöjligt för mig att förstå.
Jag Förstår till viss del:Dessa ungdomar-människor är utanför all samröre med övriga värden.
Åka ner till IS och ta till sig deras ideologi är inget hastjobb.
Dom har haft god tid på sig i trygga händer var helst dom kommer ifrån Sverige/England/Belgien där dom flesta IS anhängare kommer ifrån.
Göteborg/Sverige ligger i Topp av IS-Anhängare och Sympatisörer.
För att få slut på denna terror finns ingen annan utväg än att eliminera dessa extremister från Jordens Yta.
Marktrupper är ett Måste.
Syriens "president" Bashar al-Assad är värst och Måste stoppas.
Hans pappa Hafez al-Assad var inte mycket bättre men idag död.
Gå in med Marktrupper och ta bort denna hemska organisation snarast.

Vänligen Tommy/Viking

Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-15, 17:57
Svara | #2 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

IS som säger sig vara ansvarig för terrorhandlingarna i Paris skapades efter det att USA lämnade Irak. Ett Irak i kaos med mängder av vapen osv. USA´s och Englands klantiga hanterande av Irakkrisen kan därför sägas vara ansvariga för att IS kunde bildas.

I det läge som är nu att ta bort en hänsynslös ledare som Bashar al Assad tycker jag är fel. Jag tycker nog istället att USA/Ryssland/Frankrike/Turkiet ska först och gemensamt bekämpa IS. Sen så ska USA/Ryssland tillsammans med Assad styra landet till en viss ordning uppkommit. Då ska allmänna val hållas i landet. De grupper i Syrien som slåss mot Assad kommer säkert att acceptera detta. Om man nu tar bort Assad så kommer hela Syrien i ett kaos som liknar det som finns i Libyen idag och IS får ännu större makt.


Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
 2015-11-16, 14:56
Svara | #3 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-11-11
Inlägg: 594
Jag har läst ditt Inlägg 010..Det jag tänker på just i denna stunden är att eliminera IS.
Tyvärr har jag ingen bra lösning på det.
Varför har Väst låtit denna terrorgrupp (IS) växa sig så starka att den är näst intill omöjlig att Eliminera är frågan jag ställer mig.
Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
 2015-11-20, 08:50
Svara | #4 
010
Medlem
Reg.datum: 2012-11-21
Inlägg: 67

http://www.mapsofworld.com/iraq/iraq-crisis.html

Den här kartan visar vilka områden ISIS idag kontrollerar i Irak. 

Eg. så tror jag att det här handlar om ett krig mellan Sunni- och Shia muslimer. Saddam Hussein var shia muslim. Han förtryckte sunnimuslimerna som var i minoritet. Isis är sunnimuslimer och de anser att shia är otrogna och ska förgöras. När USA lämnade Irak så gav de ISIS fritt spelrum att expandera. USA är ansvarigt för att ISIS har kunnat växa sig så starkt.

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!