Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Spotify - allt jag behöver...
 2010-11-27, 16:40
Svara | #1 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Spotify - allt jag behöver...

...ja, nu kan jag lyssna på nästan allt jag önskar! Sedan att betala endast en "pyttesumma" för att slippa den lilla reklamen som är...det gör jag ibland som nu till helgerna. Ska bli julmusik för alla som kommer och firar med oss! Om du är nyfiken på Spotify så gå till: https://www.spotify.com/se/get-spotify/overview/  där kan du ladda ner den helt gratis.

Kan bara rekommendera den till dej som älskar musik liksom jag!!

    

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-27, 17:16
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Helt rätt! Spotify är en jättebra tjänst som kostar ne spottstyver om man inte vill ha reklam. finns ju även som helt gratis eller oma kan vill så kan man ju ladda ner "open" men då är man begränsad till 20 timmar i månaden. Själv så har jag Unlimited och är kanonnöjd.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-27, 19:42
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Spotiyfy är bland det bästa jag har också. Vann en månad och sedan när Microsoft har avtal om Spotify vs Windows 7att ladda ner den på hårddisken så var det ingen tvekan. De två-tre reklamsnuttar som är märker man knappt. Jag betalar alltså inte för den.

Men samtidig som Microsoft är så gentila så har de egna planer:

http://www.prylportalen.se/nyheter/it/Spotify-utmanare-fran-Microsoft-1.195293.html

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-27, 20:40
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Microsoft gör inget gratis, tro mig. Det finns bakdörrar som vi inte får reda på innan tjänsten har gått igång på allvar.

Tyvärr så har Spotify gått med förlust så vi får hoppas att dom drar tillbaka gratistjänsten igen.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article132526.ece Snyltare undanbedes tack. Gratisprog i all ära men vill vi ha kvar tjänsten så får vi alla dra våra strå till stacken.

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-27, 21:31
Svara | #5 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
gubenblå! Snyltare är väl att ta i. Jag har använt Spotify sporadiskt sedan det kom till
utan att betala en krona. Och jag vill absolut inte bli kallad snyltare.
Har de en gratisversion är den väl till för att utnyttjas.
Drar de in den, så finns alltid annat att lyssna på.
Så de så!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-28, 00:45
Svara | #6 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Jag tar inte heller åt mig som att vara en snyltare. Har de gratisprogram så har de.   Men har aldrig hört någon, förrän här, som betalar för det programmet. Eller något gratisprogram. Det är ju det de vill, inte går de omkull inte. De har ju reklamen.

Då kan man ju spela eget hemma.

 Det var ett fult påhopp tycker jag och diskuterar det inte mer. Var och en gör som den vill.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-28, 12:58
Svara | #7 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366

, vi som lyssnar på gratisversionen är absolut inga snyltare...Spotify har tre versioner och vill naturligtvis att jag ska få välja på vilken jag vill höra musiken! Det är underbart att få lyssna på sådant jag inte har råd att inhandla och "betala" genom reklamen.

Sen om Microsoft ska hitta på ngt. liknande är väl bara kul, då har vi ännu mera att välja på - det kallar jag frihet  

En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-30, 04:33
Svara | #8 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

God morgon. Ordet jag valde "snyltare" var ett klumpigt ordval så härmed min ursäkt till berörda parter. Det jag egentligen menade var att, hur ett företag som går med förlust kan erhålla gratistjänster?

Givetvis så har man full frihet att använda dom tjänsterna som passar sina egna syften och alla vill/kan inte betala för ett abonnemang.

Finns också ett bra gammalt ordspråk "man ska inte kasta sten i glashus", med ordet snyltare så gör jag just detta för jag är inte rätt man att kalla någon för just snyltare.

Önskar alla en fin tisdag utan mer snö.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-11-30, 08:54
Svara | #9 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Ursäkten godtagen.
Trevlig fortsatt Decembermånad!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-30, 12:34
Svara | #10 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Ursäkten godtas av mig också. Ibland blir det galet fast man menar rätt.

Jag lägger också hellre pengar på andra sajter som ger mig mer,  det är ju en smaksak. Men jag betalar hellre "Vår sida", Din Startsida.

Ha en fin dag

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-30, 16:22
Svara | #11 
frogart
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 366
Ursäkten godtages här oxå "No hard feelings"
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
 2010-11-30, 18:24
Svara | #12 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510
Tack ska ni ha.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2022-08-02, 09:24
Svara | #13 
fallk
Nykomling
Reg.datum: 2020-05-14
Inlägg: 9
Jag skulle också betala för alla prenumerationer, men det är ganska stora utgifter som jag inte har råd med just nu. Jag räknar varenda krona.
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!