Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Ett övesättningstips
 2010-11-29, 16:33
Svara | #1 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Ett övesättningstips
En del tycker nog de vill snabba upp sin webbläsare IE eller FF. Ett sätt är att då "släcka ned" Google verktygsfält. Men då mister man den automatiska översättningen av utländska tidskrifter. För den som inte känner till det. Här nedan är lösningen. Följ anvisningarna och dra "Svenska" till "Bokmärkesfältet. Nästa gång du behöver översätta en utländsk  hemsida klicka bara på "Svenska" i Bokmärkesfältet och hemsidan översättes.

Svenska

Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-29, 17:31
Svara | #2 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Har redan på mina webbsidor.
Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-29, 17:34
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Glömde. Verktygsfältet var länge sedan jag hade också. Ett tag på första datorn för 100 år sedan Det kommer ju upp här och var att lägga till vid andra nedladdningar  men det bockar jag ur.

Hoppas du hade en fin advent.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-29, 18:34
Svara | #4 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148

Du får ursäkta mig Mysan. Men, jag vänder mig i första hand till de som inte visste detta. Om det nu finns några förstås.

Jo Tack!  jag hade en fin Advent. Hoppas Du hade detsamma!
Beatus, qui prodest, quibus potest
 2010-11-29, 20:18
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det förstod jag Ozborn. Det var inte så jag menade. Jag skulle  ha tillagt att den är toppen.

Du betonade ju för den som inte vet. Och det finns nog måga som inte vet det också.

Jo, tack jag hade en bra advent.

 

Ps. Jag ska låta dem du vänder dig till svara i fortsättningen och inte lägga mig i. Det är bara det att jag är van vid att vi alla svarar eller skriver här. Men jag siktar inte. Ds

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-11-29, 20:44
Svara | #6 
Raderad
Mycket flitig postare
Reg.datum: 2010-10-25
Inlägg: 1148
Visst, skriv på du. Det är ju det vi har Forumet till. Jag blev bara lite förvånad. 
Fint att du tycker om den där översättaren. Även om man kan tycka mycket om översättningen Google levererar. Men bättre något än inget brukar jag tycka. På "min tid" Var jag för tidigt ute för att få med mig engelskan efter skolslutet. Därför känner jag väldigt starkt för dessa framsteg på nätet för oss "efterblivna" för det känner jag mig ofta när jag surfar "utrikes"
Beatus, qui prodest, quibus potest
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!