Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Forum » Allmänt » Dator & Internet » Google ute på hal is eller?
 2010-12-01, 00:34
Svara | #1 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696
Google ute på hal is eller?

Vad tror ni om det här?

http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=155393885&ocid=MSNToolbar100

Jag tycker de är bäst hur som haver. 

Finns ingen som kan slå dem. Microsoft har ju varit i liknande läge.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-01, 04:32
Svara | #2 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Allt handlar om marknadsföring. Google marknadsför sig på ett helt annat sätt än andra sökmotorer. Google har dessutom satt sig på folks hjärnor och dom tillhandahåller så många nättjänster som många andra inte har. Kan det handla om den "Svenska" avundsjukan måntro?

Tror inte Google är ensamt om att försöka roffa åt sig sökningar men dom är stora aktörer på marknaden med enorma resurser i bakgrunden.'

Låt oss hoppas att dom kan nå nån sorts förlikning eller att detta rinner ut i sanden. Go Google Go, jag håller på dig.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-01, 12:32
Svara | #3 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Det hoppas jag också att det gör. Om inte så har de nog resurser att ta den smällen utan att det svider i plånboken.

Jag väntar på deras operativsystem, det har jag gjort länge. Microsoft behöver konkurrens där också.

Eller, har jag fel? Vet inte men jag tror på dem.

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-01, 15:42
Svara | #4 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Du är sugen på Google OS. Vet inte hur dom ska få det till att funka med nästan alla tjänster i molnet, men dom kommer nog på en lösning hehe. Själv vill jag gärna testa Win 8. ska visst kunna gå att bränna isofiler idet nya OS´et. Det dröjer nog ett år till innan vi kan få ett smakprov av Win 8.

Är själv supernöjd med Win 7.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-01, 20:35
Svara | #5 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Ja det är det där Molnet, men där tror jag liksom du att de hittar en lösning. Annars säger jag upp bekantskapen med dem 

Jag är mycket nöjd med Windows 7 också, men, det finns ett men. Fotoprogrammet. Det gillar jag inte. Då jag mest håller på med bilder tycker jag det är ett enda sammelsurium. Nu har jag ju egna fotoprogram, men de ska ju sparas och hittas här ändå.

Men jag ska få hjälp i helgen av en kompis som kan sådant och ska ordna det. Jag har minXP kvar, men vill heller inte hålla på med två olika samtidigt och inte omvandla til XP här heller då det blir mycket ändringar till Basic  fram och tillbaka.

 Då blir det nog lätt att man fastnar i det gamla vanliga.

Nej framåt ska jag se, inte bakåt. Windows 8 och Google OS. Kan det bli Bättre???  Vi får se.

Bränna ISO-biler ska jag inte ge mig in på , då är jag ute på djupt vatten, det är jag inte så hemma på. Men TkJ har lite artiklar och om det. En bra sida där man =(läs jag) kan lära en hel del..

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
 2010-12-01, 21:18
Svara | #6 
Raderad
Aktiv medlem
Reg.datum: 2010-11-01
Inlägg: 510

Fördelen med molnet är ju att man slipper ha en massa program installerade, nackdelen kan ju vara säkerheten. Stulna lösenord, hackade sidor etc men man får ta det onda med det goda (eller ska det vara tvärt om haha)

Fotoprogram? Är du såpass avancerad så du har Photoshop eller du nöjer dig med typ Gimp, Picasa. Ja det finns några fler. Använder själv Photoscape som jag är nöjd med. Tyvärr så använder jag det mest till att fixa tredelade wallpaper till min mobil. 

Se hela bilden

 

Liknande denna. Jag hade XP på denna datorn innan jag uppgraderade den med lite vassare saker i burken. Ett kanonOS. Synd att Microsoft ska sluta med supporten 2014 men allt handlar om att tjäna pengar tyvärr.

Bränna ISO filer är inte svårare än att bränna en audio eller MP3 skiva så det klarar du galant, det är jag övertygad om. TkJ är en Herre av rang när det gäller datorrelaterade frågor, men det finns kunnande bland medlemmarna här på denna eminenta sidan oxå.

Jag önskar dig en underbar torsdag för nu blir det snart hopp i sängen för ett par timmars sömn. 

 

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
 2010-12-01, 23:57
Svara | #7 
Raderad
Flitig postare
Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696

Molnet är nog bra. För- och nackdelar är det ju med det mesta men då skulle man ju knappt våga sätta igång datorn.

Så det får man ta.

Fotoprogram har jag Paint Shop Pro, likvärdigt med Photoshop. Lite mer avancerat ja, men jag har även PhotoScape och ett som jag aldrig kommer ihåg vad det heter. Gimp har jag haft, men tycker det är så omständigt så jag har tagit bort det. Brukar ibland använda Picnik på nätet.  Också det ett bra program. Det finns ju massor. Det beror ju på vad man ska göra med bilderna.

 Vill jag göra lite mer av bilderna blir det PSP. Det värsta där är att jag blir sittande så jag nästan inte kommer loss från stolen . Glömmer både tid och rum. 

Som de yngre säger "Jag kan inte leva utan det". Men det programmet byter jag aldrig ut. Har för säkerhets skull köpt det på CD, innan det utgår.

Det där är fint som du gjort. Mycket. Mobilen ska ju också vara fin. Ett bra tips där. Nej jag ska inte härma dig. 

Och visst finns det mycket kunnande här på sidan också, det har jag ju sett.

Hoppas nu du får sova gott, antar att du sover nu, jag sitter här till en bra bit inpå nätterna. Men ska väl börja närma mig sängen lite försiktigt snart också.

Önskar dig också en fin torsdag   

 

Att sikta för högt kan sluta i platt fall
Du måste vara inloggad för att kunna svara på tråden!